Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: marber » 17 maja 2012, 22:26

Witam serdecznie,

mam następujący problem dot. Lancii Thesis 3.2 (benzyna) z automatyczną skrzynią biegów:

- skrzynia działa w trybie awaryjnym, co oznacza, że pracuje tylko na jednym biegu (prawdopodobnie na 3). Biegi nie są zmieniane, ani też nie jest możliwe ręczne ich przerzucenie. Wszystko jednak wskazuje na to, że jest ona sprawna, a problem jest ze sterownikiem komputera, który wywala błędy powodujące jej blokadę. Auto pracuje równo, nie szarpie (choć słychać trzask przy zmianie położenia drążka) i elegancko rozpędza się tak do 70km/h.

Potrzebuję przejechać ok. 400km do magika, który doprowadzi do porządku sterownik komputera; koszt lawety to ok. 1000zł.

I tutaj już pytanie:

- czy można przebyć autem taki dystans z prędkością nieprzekraczającą 60km/h? Nie chcę zarznąć skrzyni, ale wyłożyć 1000zł na lawetę to boli, a może nie jest to konieczne.

Proszę o opinię tych, którzy mogą pochwalić się wiedzą co do specyfiki działania auta w takim stanie.

Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 23:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automat. skrzyni biegów - jechać czy lawet

Post autor: szajbus » 17 maja 2012, 23:01

skrzynia wbija pewnie 3 bieg nie jest to najlepsze rozwiazanie bo przy starcie jest mocno obciazona co jej nie pomaga .... jazda w trybie awaryjnym dozwolona w trasie nawet nie jest zle bo obciazanie jest zgodne z biegiem przy tej predkosci ale jak wiadomo lepiej jezdzic ze sprawnym podzespolem czeste ruszanie raczej moze po pewnym czasie zabic skrzynie pamietajmy tez ze obroty silnika tez sa dosc wysokie .... olej po tej awarii ktora juz trwa i tak jest do wymiany ,...

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: marber » 17 maja 2012, 23:07

Rzecz jasna, w grę wchodzi tylko jazda w nocy, na możliwie pustej trasie, żeby nie katować skrzyni przy ruszaniu...

Obroty są w normie, nie przekraczają 2000 przy 60km.h.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: maciek_czer » 17 maja 2012, 23:23

W grę wchodzi tylko laweta, niestety nie podałeś jakie błędy wyrzuca sterownik skrzyni. To że skrzynia weszła w tryb awaryjny, nie oznacza że mechanicznie jest sprawna. Jadąc w trybie awaryjnym taki kawał drogi możesz zarżnąć skrzynię do reszty....
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: marber » 17 maja 2012, 23:44

Wywala błąd przepływomierza powietrza i dwa błędy związane z pedałem gazu. Skrzynia jest sprawna, bo po skasowaniu błędów przez kilka minut (póki nie wróciły) działała poprawnie.

argenta67

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: argenta67 » 18 maja 2012, 20:19

marber pisze:Wywala błąd przepływomierza powietrza i dwa błędy związane z pedałem gazu. Skrzynia jest sprawna, bo po skasowaniu błędów przez kilka minut (póki nie wróciły) działała poprawnie.
W pewnym sensie sam sobie dałeś odpowiedz czyli
marber pisze: Skrzynia jest sprawna, bo po skasowaniu błędów przez kilka minut (póki nie wróciły) działała poprawnie.
tryb awaryjny jest pochodną błędów jakie ci wyskakują więc zajalbym się tym aby zniknęły, a później szukał winy w ASB.

LUKI82

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: LUKI82 » 18 maja 2012, 21:37

Błąd przepływomierza nie ma wpływu w takim stopniu na działanie skrzyni czyli nie wprowadza jej w tryb awaryjny. Zlikwiduj w pierwszej kolejności błąd pedału gazu, mógł po prostu uledz uszkodzeniu i wystarczy tylko jego wymiana.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: szajbus » 18 maja 2012, 21:48

problem polega na tym ze pedal bedzie sprawny i przeplywomierz tez a bedzie uszkodzony sterownik silnika przeplywka i pedal dziala na innym sterowniku zapewne a na uszkodzonym nie .... pedal gazu napewno wprawia asb w serwis bo to jest jasne skoro nie znana jest warotsc pedalu to musi byc serwis... uszkodzony sterownik wtrysku oszukuje i pokazuje bledy ktorych nie ma

kacprus82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
Lokalizacja: pruszków

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: kacprus82 » 18 maja 2012, 21:55

Taki samochód można holować na motylku? , czyli przednie napędowe koła w górę . Jest to zawsze tańsze rozwiązanie.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: szajbus » 18 maja 2012, 22:10

przeplywka raczej serwisu skrzyni nie wywola bo albo bedzie chlac jak grabarz albo weznie dane serwisowe
pedal na bank bo to jest mocno polaczone ze soba
automat mozna ciagnac na lince z okreslona predkoscia a nawet mozna powiedziec ze jesli dzial silnik i damy na N to nie ejst to nic strasznego wieksze ograniczenia sa przy wylaczonej skrzyni w zwiazku z brakiem cisnienia oleju najbezpiecznej jest jednak na lawecie

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: maciek_czer » 26 maja 2012, 0:23

A jakie błędy wywala sterownik ASB????
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - tryb awaryjny ASB - jechać czy laweta?

Post autor: Michor » 26 maja 2012, 22:13

szajbus pisze:przeplywka raczej serwisu skrzyni nie wywola bo albo bedzie chlac jak grabarz albo weznie dane serwisowe
pedal na bank bo to jest mocno polaczone ze soba
automat mozna ciagnac na lince z okreslona predkoscia a nawet mozna powiedziec ze jesli dzial silnik i damy na N to nie ejst to nic strasznego wieksze ograniczenia sa przy wylaczonej skrzyni w zwiazku z brakiem cisnienia oleju najbezpiecznej jest jednak na lawecie

No nie bardzo bo ciśnienie na wolnych jest za małe- takie holowanie jeżeli już to uprzedzone jest dolaniem na maxa oleju i odległościami nie większymi niż 20-40 km.

jeżeli wiadomo że na 100000000% błedy wynikają tylko i wyłącznie z pedału gazu to bym pojechał.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”