Kappa - czy wymieniać sprężyny?
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
SW to odwieczny problem. Nivomaty które kosztowały worek pieniędzy i nie są juz produkowane.
Sprężyny w SW mają inną średnicę niż sedan i współpracują tylko z oryginalnym amorem - generalnie lipa.
Mamy zestaw amortyzatorów zwykłych (kiedyś były to Sachsy , w tej chwili Kayaba) + specjalne sprężyny dostosowane do masy kombi. Produkowane są na zamówienie. Jest to zestaw specjalnie dobrany do SW i działa.
Sorry za ponowną autoreklamę ale innego rozwiązania po prostu nie ma.
Uprzedzę pytanie - przełożenie całych kolumn z sedana nie ma sensu bo SW ma cięższy tył.
Sprężyny w SW mają inną średnicę niż sedan i współpracują tylko z oryginalnym amorem - generalnie lipa.
Mamy zestaw amortyzatorów zwykłych (kiedyś były to Sachsy , w tej chwili Kayaba) + specjalne sprężyny dostosowane do masy kombi. Produkowane są na zamówienie. Jest to zestaw specjalnie dobrany do SW i działa.
Sorry za ponowną autoreklamę ale innego rozwiązania po prostu nie ma.
Uprzedzę pytanie - przełożenie całych kolumn z sedana nie ma sensu bo SW ma cięższy tył.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
Mniej więcej tak. Na dziś to wszystko się na tyle uleżało, że podwozie jest poziome. Co zauważyłem jako pasażer tylnej kanapy (jako kierowca tego nie czułem) - zawieszenie "głośniej/sztywniej pracuje", albo to ... tylko subiektywna ocenaAlan pisze:Damian a jak temat sprężyn wygląda w SW?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
albo w Coupe?Alan pisze:Damian a jak temat sprężyn wygląda w SW?
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
I znów ja spróbuję odpowiedzieć jak sobie z tym poradziłem. Z uwagi na brak oryginałów (szczególnie sprężyn) oraz drogich (niestety) amorów, trzeba było coś pokombinować. Włożyłem kompletny zestaw: sprężyna + amor od sedana po '98. Jest OK przy dwóch osobach i lekkim bagażu. W tamtym roku zrobiłem w ciągu 9 dni ok. 2400 km po Polsce (2 osoby i sporo bagażu - nawet lodówka ) i zdarzało się, że nadkole z tyłu ocierało o oponę. Co bym dziś zrobił (może jeszcze zrobię). Dorobić sprężynę od sedana wyższą o 20-25 mm. I tyle. Średnica drutu ta sama. Ja mam w aucie gaz - być może sprężyna byłaby z drutu o 0,2 mm grubszego.SEBAkappa pisze:albo w Coupe?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
powiem Ci że w mojej jest podobnie jak nie identycznie:)
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
Jednym słowem nie musimy się na razie zastanawiać nad wymianą sprężyn .
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?
U mnie również siedzi nisko, ale na przeglądach nic nie sygnalizowali ani nigdy nie było takiej sytuacji żeby opona przycierała o nadkole więc jeździmy dalej.
Viva la macchina