Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Awatar użytkownika
DamianS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 8:27
Lokalizacja: Bournemouth

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: DamianS » 14 kwie 2012, 23:38

SW to odwieczny problem. Nivomaty które kosztowały worek pieniędzy i nie są juz produkowane.
Sprężyny w SW mają inną średnicę niż sedan i współpracują tylko z oryginalnym amorem - generalnie lipa.

Mamy zestaw amortyzatorów zwykłych (kiedyś były to Sachsy , w tej chwili Kayaba) + specjalne sprężyny dostosowane do masy kombi. Produkowane są na zamówienie. Jest to zestaw specjalnie dobrany do SW i działa.
Sorry za ponowną autoreklamę ale innego rozwiązania po prostu nie ma.

Uprzedzę pytanie - przełożenie całych kolumn z sedana nie ma sensu bo SW ma cięższy tył.
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: faraon » 14 kwie 2012, 23:49

Alan pisze:Damian a jak temat sprężyn wygląda w SW?
Mniej więcej tak. Na dziś to wszystko się na tyle uleżało, że podwozie jest poziome. Co zauważyłem jako pasażer tylnej kanapy (jako kierowca tego nie czułem) - zawieszenie "głośniej/sztywniej pracuje", albo to ... tylko subiektywna ocena ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: SEBAkappa » 20 maja 2012, 20:11

Alan pisze:Damian a jak temat sprężyn wygląda w SW?
albo w Coupe?
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: faraon » 20 maja 2012, 20:25

SEBAkappa pisze:albo w Coupe?
I znów ja spróbuję odpowiedzieć jak sobie z tym poradziłem. Z uwagi na brak oryginałów (szczególnie sprężyn) oraz drogich (niestety) amorów, trzeba było coś pokombinować. Włożyłem kompletny zestaw: sprężyna + amor od sedana po '98. Jest OK przy dwóch osobach i lekkim bagażu. W tamtym roku zrobiłem w ciągu 9 dni ok. 2400 km po Polsce (2 osoby i sporo bagażu - nawet lodówka ;)) i zdarzało się, że nadkole z tyłu ocierało o oponę. Co bym dziś zrobił (może jeszcze zrobię). Dorobić sprężynę od sedana wyższą o 20-25 mm. I tyle. Średnica drutu ta sama. Ja mam w aucie gaz - być może sprężyna byłaby z drutu o 0,2 mm grubszego.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: topcio » 20 maja 2012, 20:49

A w mojej, nie wiem co jest włożone, ale ... siedzi nisko (patrz zdjęcie :link: ) w czasie jazdy dość sztywna i prowadzi się wyśmienicie a przy naszym składzie 2+2 i cały bagażnik praktycznie nie osiadła.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: SEBAkappa » 20 maja 2012, 23:43

topcio1 pisze:A w mojej, nie wiem co jest włożone, ale ... siedzi nisko (patrz zdjęcie :link: ) w czasie jazdy dość sztywna i prowadzi się wyśmienicie a przy naszym składzie 2+2 i cały bagażnik praktycznie nie osiadła.
powiem Ci że w mojej jest podobnie jak nie identycznie:)
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: topcio » 21 maja 2012, 9:38

SEBAkappa pisze:
topcio1 pisze:A w mojej, nie wiem co jest włożone, ale ... siedzi nisko (patrz zdjęcie :link: ) w czasie jazdy dość sztywna i prowadzi się wyśmienicie a przy naszym składzie 2+2 i cały bagażnik praktycznie nie osiadła.
powiem Ci że w mojej jest podobnie jak nie identycznie:)
Jednym słowem nie musimy się na razie zastanawiać nad wymianą sprężyn :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Kappa - czy wymieniać sprężyny?

Post autor: paśny » 21 maja 2012, 10:42

U mnie również siedzi nisko, ale na przeglądach nic nie sygnalizowali ani nigdy nie było takiej sytuacji żeby opona przycierała o nadkole więc jeździmy dalej.
Viva la macchina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”