Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Moderator: giekso
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Barton
- Forumowicz/ka
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Po przeczytaniu tego artykułu i podobnych zawsze nasuwa się ten sam wniosek: gdyby nie przeciwności losu (I, II WŚ, komunizm) to myślę, że Polska byłaby wspaniałym krajem.
Mieliśmy swego czasu bardzo światłe umysły praktycznie w każdej dziedzinie (dalej mamy, ale nie mamy na nic pieniędzy), zwłaszcza jeżeli chodziło o nauki ścisłe, które są tak potrzebne do rozwoju technicznego kraju. Niestety wszytko zostało bezpowrotnie zmarnowane
Mieliśmy swego czasu bardzo światłe umysły praktycznie w każdej dziedzinie (dalej mamy, ale nie mamy na nic pieniędzy), zwłaszcza jeżeli chodziło o nauki ścisłe, które są tak potrzebne do rozwoju technicznego kraju. Niestety wszytko zostało bezpowrotnie zmarnowane
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Kolego, nie odrobiłeś pracy domowej z historii. Autem o sylwetce dziwnym zbiegiem okoliczności podobnej do LS-sa był Hanomag Stromline nie Adler. Natomiast samochód, w którym wszystkie gwinty miały rozmiar M10, to CWS.piterstilo pisze:Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
Uprzedziłeś mnie z Hanomagiem i CWSGepard pisze:Kolego, nie odrobiłeś pracy domowej z historii. Autem o sylwetce dziwnym zbiegiem okoliczności podobnej do LS-sa był Hanomag Stromline nie Adler. Natomiast samochód, w którym wszystkie gwinty miały rozmiar M10, to CWS.piterstilo pisze:Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Co do CWS to miał jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. W rozrządzie i skrzyni biegów zastosowano takie same koła zębate, dzięki czemu uproszczone było serwisowanie i dostęp do części zamiennych. W kolejnych konstrukcjach inż. Tańskiego również można znaleźć zastosowania wymiennych modułów. Kilka lat później skonstruował dwa silniki, jeden 8 cylindrowy o pojemności 3 litrów, a drugi 4 cylindrowy o pojemności 1,5 litra, który był połowa pierwszego silnika. Nawet wał w silniku 8 cylindrowym składał się z dwóch wałów od silników 4 cylindrowych.
A i tak wszystko zostało zaprzepaszczone dzięki umowie licencyjnej z Fiatem. Był w niej zapis że ma zostać wstrzymana produkcja i konstrukcja wszelkich samochodów produkcji Polskiej. Zyskaliśmy Fiata 508, ale straciliśmy cały własny dorobek motoryzacyjny
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.