Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: tgp » 03 sty 2012, 18:19

Witam,

Stałem się użytkownikiem alternatywnie zasilanego silnika. Stawiam na ekologię i ekonomię ;)
Poniżej zdjęcie poglądowe (klikalne) i pytanie: czy wszystko jest zgodne ze sztuką czy jednak coś można było zrobić lepiej?
Obrazek

Pozdrawiam,
G.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: marceli » 04 sty 2012, 6:48

Pewnie jakieś BRC ,Sequent albo coś takiego....

Pasowałoby lepsze zdjęcia ew screeny z ustawień.Węże do wkrętek długie...
PS. Jak to jeździ ? TZn PB vs LPG?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: tgp » 04 sty 2012, 8:56

Tak, to jest BRC. Właśnie te węże, ich nierówna długość i długość w ogóle wygląda na nieoptymalne.
Nie wiem na ile to ma znaczenie, bo auto jeździ poprawnie, przy czym wydaje mi się, że na benzynie jest trochę lepiej (być może subiektywne odczucie). Pali ~2 litry więcej LPG niż noPB więc tu chyba też jest OK.
Tak więc pytanie: czy akurat takie rozwiązanie z wężykami ma jakikolwiek znaczący wpływ na pracę instalacji (np. osiągi)? Jestem tylko teoretyk, ale podobno powinny być możliwie krótkie i równe.
Pytanie również o zastosowane wtryskiwacze. Tu są pomarańczowe BRC, a gdzieś wyczytałem że powinny być żółte?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: marceli » 04 sty 2012, 13:21

W zasadzie podanie LPG przy sekwencji ma być jak najbardziej zbliżone do Pb,więc każdy monter powinien tak je dobrać aby były jak najkrótsze i takiej samej długości. Ważne jest także umiejscowienie wkrętek w kolektorze.
Co do spalania to podają że poprawnie złożona instalacja pali 15-20% wiecej LPG jak Pb.

Co do zastosowania wtryskiwaczy , nie wiem jak BRC kwalifikuje wtryski ale nieraz jest jest tak ,że ma być to czy tamto a praktyka pokazuje co innego, z tym ,że tutaj to już tylko podpięcie pod komputer może coś pomóc tak "na oko" nic się nie dowiesz.Trzeba sprawdzić czy nie zapętlają przy max bucie , czy też nie są zbyt wolne np dla tego silnika.
To samo ma się do reduktora ,np ja mam AC R01 to jest reduktor teoretycznie do 150KM a moje auto ogarnia spokojnie a praktyka pokazuje że spokojnie poradzi sobie z mocami ok 200KM.Sprawdzone.
Z tym ,że Ty masz zdaje się turbo tak?Kolektor ssący jak w turbo....

Tak więc tu trzeba fachowca i sprawdzania wszystkiego "na drodze".

Polecam zajrzeć na LPG FORUM
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: tgp » 04 sty 2012, 17:15

marceli pisze:...
Zgadzam się z Tobą. U mnie - jak napisałem - jeździ na gazie poprawnie, ale też nie testowałem tego jakoś ekstremalnie. Instalacja jest nowa i jest zestrojona przez zakład uważany za "wiedzący co robi". Co do wtrysków, z moich informacji wynika że żółte odpowiadają zaleceniom BRC (pod względem obsługiwanej mocy na cylinder) a pomarańczowe są trochę gorsze. Ja wiem że można i na gorszych jakoś to zestroić, ale moje pytania dotyczą poprawnej i zgodnej ze sztuką instalacji.
Tak więc dalej proszę o ocenę zamieszczonego na zdjęciu fragmentu instalacji. Jest OK, czy może zakładający nie starał się za bardzo? Węże nie są równe i są chyba dłuższe niż mogłyby być. Ma to znaczenie w tym przypadku czy różnice nie powinny mieć wpływu na poprawne działanie?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: marceli » 06 sty 2012, 18:24

Powtórzę się...z zamieszczonego zdjęcia widać tylko jak wtryski leża sobie na pokrywie i jakie masz wężyki nic więcej.To za mało.
Chcesz konkretów zapytaj na forum do którego podałem Ci link.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: tgp » 06 sty 2012, 21:04

marceli pisze:Powtórzę się...z zamieszczonego zdjęcia widać tylko jak wtryski leża sobie na pokrywie i jakie masz wężyki nic więcej.To za mało.
Chcesz konkretów zapytaj na forum do którego podałem Ci link.
A czego trzeba więcej? Tego co na zdjęciu dotyczy pytanie. Czyli długości wężyków i ewentualnie typu wtryskiwaczy. Przepraszam za ironię ale potrzeba do tego zdjętych map i zdjęcia reduktora? :roll:

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5391
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: Tomzik » 24 sty 2012, 14:49

Ja powiem tyle, że kupując Kappę miałem zainstalowane BRC Fly Sequent 56 z reduktorem Genius Max, ale kolorów wtryskiwaczy nie pamiętam.

Fakt, że instalka miała swoje nakulane i na siebie zarobiła juz niejednokrotnie.

W lipcu jednak wymontowałem BRC i założyłem nowego Staga 300 Plus z wtryskami Hana H2000 (bodaj niebieskie) i tak jak marceli pisał z.. reduktorem AC R01, który niby jest do 150KM. U mnie wszystko hula bez żadnych zastrzeżeń jeśli chodzi o osiągi, moim zdaniem nawet auto pali minimalnie mniej niż na BRC i ma lepszego kopa, praktycznie nie czuję różnicy między LPG a benzyną, w BRC było czuć.

Jedyna bolączka to falowanie na LPG na niskich obrotach, ale tylko na zimno. To samo miałem już na BRC, tylko tam było jeszcze gorzej. Zastanawiam się co jest tego powodem, kolega, który mi montował Staga zasugerował problem z podgrzewaniem sondy Lambda. Muszę to sprawdzić.

Faktem jest, że 2 tygodnie temu założył mi prawie taki sam zestaw (nieco nowszy sterownik, reszta taka sama, oczywiście wtryskiwacze mniej wydajne, ale też Hana) do Delty i w tym wypadku nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń. żadnego falowania, szarpań, świecenia kontrolki wtrysku. Zero. Tak powinno to wyglądać :)

Być może gdyby BRC było nowe też by hulało, ale tego nie wiem i póki co wyżej stawiam Staga.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Instalacja LPG. Prośba o komentarz.

Post autor: kond243 » 24 sty 2012, 15:30

Witam,mam taki sam zestaw BRC S56 tylko silnik 2.0 155km jak narazie od założenia 55tyś km i wszystko ok pali w normie i nie sprawia problemu i nie wyświetla blędów zimą i latem przy wysokich temperaturach.Poza butlą to wszytko BRC nie odczuwam różnicy między Lpg a Pb.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”