Delta II - 1,6 8V - traci obroty
- TeddyBear1987
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:49
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kalisz
Delta II - 1,6 8V - traci obroty
Mam problem ze swoją Lancią.
Nie dawno była przeprowadzana naprawa silnika i w ramach naprawy były zrobione:
Planowanie głowicy ( 0,2 mm ), Wymiana pasków rozrządu i wielorowkowy, wymiana uszczelki
pod głowicą i pokrywą zaworów, wymiana uszczelniacza wałka rozrządu, wymiana alternatora, uszczelniacze zaworów,
wymiana uszczelki kolektora dolotowego, a także był na nowo wspawany układ wydechowy z pominięciem katalizatora.
Od tej naprawy mam taki problem:
Na zimnym silniku i tak do 60 stopni nie ma problemu obroty trzymają się równo.
Przy temp. ok. 70 - 80 st. obroty przy rozłączeniu sprzęgła czy trzymaniu na ""luzie" spadają do 500 - 700, a często
auto w ogóle gaśnie. Tak samo w czasie jazdy nawet jak by trzymać nogę na gazie bez zmian to auto traci
na mocy, wyraźnie się dusi i dopiero zdecydowane dodanie gazu na chwile pomaga.
Przy temperaturze ok 90 st. jak by nigdy nic problemy ustępują.
Próbował z ustawieniem silniczka krokowego tą metodą przekręcając 4-5 razy kluczyk, ale nic.
Mam silnik 1,6 8V 836AD, monowtrysk Bosch, 75 KM
Jakaś sugestia ?? Dobrze było by się podpiąć komputerem, ale to miło by było mieć jakiś schemat kabla.
Pozdrawiam,
Nie dawno była przeprowadzana naprawa silnika i w ramach naprawy były zrobione:
Planowanie głowicy ( 0,2 mm ), Wymiana pasków rozrządu i wielorowkowy, wymiana uszczelki
pod głowicą i pokrywą zaworów, wymiana uszczelniacza wałka rozrządu, wymiana alternatora, uszczelniacze zaworów,
wymiana uszczelki kolektora dolotowego, a także był na nowo wspawany układ wydechowy z pominięciem katalizatora.
Od tej naprawy mam taki problem:
Na zimnym silniku i tak do 60 stopni nie ma problemu obroty trzymają się równo.
Przy temp. ok. 70 - 80 st. obroty przy rozłączeniu sprzęgła czy trzymaniu na ""luzie" spadają do 500 - 700, a często
auto w ogóle gaśnie. Tak samo w czasie jazdy nawet jak by trzymać nogę na gazie bez zmian to auto traci
na mocy, wyraźnie się dusi i dopiero zdecydowane dodanie gazu na chwile pomaga.
Przy temperaturze ok 90 st. jak by nigdy nic problemy ustępują.
Próbował z ustawieniem silniczka krokowego tą metodą przekręcając 4-5 razy kluczyk, ale nic.
Mam silnik 1,6 8V 836AD, monowtrysk Bosch, 75 KM
Jakaś sugestia ?? Dobrze było by się podpiąć komputerem, ale to miło by było mieć jakiś schemat kabla.
Pozdrawiam,
You cannot kill what you have not create.....
Re: Delta II - 1,6 8V - Traci obroty
Jeśli silnik krokowy biegu jałowego jest sprawny i czujnik fazy silnika (czujnik halla) jest sprawny, to z elektrycznych rzeczy sprawdź czujnik podciśnienia kolektora ssącego (map sensor).
Jeśli to wszystko jest sprawne i strona elektryczna (połączenia, kostki, wtyczki) są ok, to trzeba szukać głębiej.
Pozdrawiam.
Jeśli to wszystko jest sprawne i strona elektryczna (połączenia, kostki, wtyczki) są ok, to trzeba szukać głębiej.
Pozdrawiam.
- TeddyBear1987
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:49
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
Więc nie pozostaje mi nic innego jak zlokalizować wymienione elementy i je wyczyścić.
Tylko nie wiem gdzie tego szukać . Szukałem instrukcji do staruszki, ale nic z tego.
Na instrukcje.pl znalazłem do Dedry jednak po za przydatnymi kilkoma danymi nie było
żadnych szczegółów o tym silniku.
Ewentualnie jak by ktoś posiadał schemat lub już sam robił kabel do podłączenia do komputera
to był bym wdzięczny bo to też może się przydać chcę jeszcze trochę się Lucyną trochę pobujać
Tylko nie wiem gdzie tego szukać . Szukałem instrukcji do staruszki, ale nic z tego.
Na instrukcje.pl znalazłem do Dedry jednak po za przydatnymi kilkoma danymi nie było
żadnych szczegółów o tym silniku.
Ewentualnie jak by ktoś posiadał schemat lub już sam robił kabel do podłączenia do komputera
to był bym wdzięczny bo to też może się przydać chcę jeszcze trochę się Lucyną trochę pobujać
You cannot kill what you have not create.....
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
Ściągnij serwisówkę od Dedry 1,6 ie 75KM 8V, to ten sam silnik i elektryka.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
znalazłeś? ja mam podobny problem - może nie aż tak drastycznie ale od czasu do czasu traci obroty ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- TeddyBear1987
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:49
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
Ehhh coraz gorzej z autkiem...
Co raz bardziej przypomina to klątwę czarnej perły ....
Nie zlokalizowałem żadnego z elementów na razie nie było kiedy..
Nie mam garażu, jak kończę pracę to jest już ciemno, a i tak wszystko trzeba będzie
robić na czuja bo manuala serwisowego ani widu...
Dodatkowo pytanie czy ten problem może wywodzić się od złego podłączenia lambdy lub naciągu linki gazu ?
Co do sondy jak skombinuje kabel i puszczę FiatECUscan to pewno zacznie pluć błędami prawda ?
Pew jak coś się dowiesz będę wdzięczny za pw, jak ja coś ustalę to też się odezwę.
Pozdrawiam,
Co raz bardziej przypomina to klątwę czarnej perły ....
Nie zlokalizowałem żadnego z elementów na razie nie było kiedy..
Nie mam garażu, jak kończę pracę to jest już ciemno, a i tak wszystko trzeba będzie
robić na czuja bo manuala serwisowego ani widu...
Dodatkowo pytanie czy ten problem może wywodzić się od złego podłączenia lambdy lub naciągu linki gazu ?
Co do sondy jak skombinuje kabel i puszczę FiatECUscan to pewno zacznie pluć błędami prawda ?
Pew jak coś się dowiesz będę wdzięczny za pw, jak ja coś ustalę to też się odezwę.
Pozdrawiam,
You cannot kill what you have not create.....
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
u mnie było rozebranie silnika krokowego, przejrzenie kabli i dolotu powietrza - niby nic nie znalezione, ale tracę obroty zdecydowanie rzadziej (na tyle rzadko że dam sobie z szukaniem dalej spokój do następnej dużej wizyty u mechanika), mam jeszcze pewne podejrzenia co do alternatora i regenerację też pewnie zrobię
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 22:09
- Imię: piter
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
to ja przy okazji podepnę się pod temat;
delta 1.6 8v monowtrysk 94r.zaraz po odpaleniu na wolnych obr. mocno strzela w ssący na benzynie i na gazie to samo;
sprawdzono-rozrząd,świece,kable,cewka (czterobiegunowa),szklanki czy zawory nie podparte itp.
problem zaistniał dwa dni temu gdy po odpaleniu po krótkiej chwili strzelił (może związek z mrozem)
dzisiaj grzał się w ciepłym garażu ale dalej jest to samo;
co może być przyczyną tego strzelania (wydaje mi się że jakby za wczesny zapłon ale czy,i jak się go reguluje)?
delta 1.6 8v monowtrysk 94r.zaraz po odpaleniu na wolnych obr. mocno strzela w ssący na benzynie i na gazie to samo;
sprawdzono-rozrząd,świece,kable,cewka (czterobiegunowa),szklanki czy zawory nie podparte itp.
problem zaistniał dwa dni temu gdy po odpaleniu po krótkiej chwili strzelił (może związek z mrozem)
dzisiaj grzał się w ciepłym garażu ale dalej jest to samo;
co może być przyczyną tego strzelania (wydaje mi się że jakby za wczesny zapłon ale czy,i jak się go reguluje)?
jeśli czegoś nie możesz naprawić młotkiem widocznie problem tkwi w elektryce
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 wrz 2011, 22:09
- Imię: piter
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Delta II - 1,6 8V - traci obroty
problem się rozwiązał po wysuszeniu modułu i cewki na piecyku;bia2c pisze:to ja przy okazji podepnę się pod temat;
delta 1.6 8v monowtrysk 94r.zaraz po odpaleniu na wolnych obr. mocno strzela w ssący na benzynie i na gazie to samo;
sprawdzono-rozrząd,świece,kable,cewka (czterobiegunowa),szklanki czy zawory nie podparte itp.
problem zaistniał dwa dni temu gdy po odpaleniu po krótkiej chwili strzelił (może związek z mrozem)
dzisiaj grzał się w ciepłym garażu ale dalej jest to samo;
co może być przyczyną tego strzelania (wydaje mi się że jakby za wczesny zapłon ale czy,i jak się go reguluje)?
jeśli czegoś nie możesz naprawić młotkiem widocznie problem tkwi w elektryce
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'
kappa 2.4vis 99`
delta 1.6 16v 98`
charade GTti 1.0 87`
charade GTti 1.0 90`było
phedra 2.0 16v 136km 03'