Cytuj:
Z Phedrą postępujesz dokładnie tak samo jak z C8/807/Ulysse. Jeżeli znasz tą sekwencję resetu sterownika klimatyzacji to ją wykonaj. Efekt powinien być zgodny z oczekiwaniami.
Tylko że czytałem na forum Renault, że jest możliwość w Espacie reset panelu sterowania i analogicznie jak to jest w Renówce myślałem o resecie w Phedrze. Jeśli chodzi i reset panelu sterowania klimatyzacją w "czworaczkach" to nie znam sposobu na reset sterowania. Ale dzisiaj jeszcze przeprowadziłem następujący eksperyment:
1. wypiąłem wszystkie przewody z panelu sterowania (trzy wtyczki)
2. dodatkowo wypiąłem wtyczkę sterowania opornicą przy wentylatorze
3. załączyłem silnik
Efekt:
dmuchawa dalej pracuje na najwyższym biegu.
Wnioski (moje

):
- wydaje mi się że albo będą przepalone opory w rezystorze silnika nawiewu i silnik pracuje cały czas jakby bez żadnych oporów/sterowania (kiedyś jechałem z odmrażaniem przedniej szyby i poczułem jakiś swąd jakby coś mocno zagrzanego urządzenia elektrycznego, i mniej więcej od wtedy zauważyłem nieprawidłowości w pracy dmuchawy), dlatego przypuszczam że to opornica silnika jest winna za niewłaściwą pracę silnika nadmuchu powietrza,
- drugie co nasuwa mi się na myśl to dlaczego po wypięciu całego sterowania nawiewami i po odpaleniu silnika dmuchawa załącza się na najwyższy bieg - może to zgrzany przekaźnik?
Co sądzicie na ten temat, a może macie jakieś inne przypuszczenia co do przyczyn zachowania się wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny.
Dzięki za odpowiedzi i pomoc
Pozdr.
Voytheck