Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

dawidostrowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
Lokalizacja: Ostrowiec

Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: dawidostrowiec » 18 paź 2010, 20:40

Witam!

Byłem dzisiaj na badaniu diagnostycznym, żeby sprawdzić zawieszenie Lancii. Okazuje się, że wszystko jest w porządku, ale jest problem z jednym amortyzatorem (tylnym). Przód ma po 76%, tył (lewy) ma 68%, a tył (prawy) ma niecałe 20%.

Moja Lancia to model Kombi 2.4TDS z 1996 roku. Diagnosta mówił, żeby dokupić jeden amortyzator. Czy jest różnica w tyle amortyzatorów prawy - czy lewy? I jeszcze co jest ważne - Że nie mam regulacji świateł i czy w tym przypadku są jakieś inne amortyzatory? (chodzi cały czas o tył). Czy ktoś wie jakie amortyzatory byłyby w tym modelu i gdzie najlepiej kupić jeden amortyzator (używany)? - Bądź nowy ewentualnie.

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: [Kappa 2.4TDS] Amortyzatory tył

Post autor: Gros » 19 paź 2010, 14:49

dawidostrowiec pisze:Witam!

Byłem dzisiaj na badaniu diagnostycznym, żeby sprawdzić zawieszenie Lancii. Okazuje się, że wszystko jest w porządku, ale jest problem z jednym amortyzatorem (tylnym). Przód ma po 76%, tył (lewy) ma 68%, a tył (prawy) ma niecałe 20%.

Moja Lancia to model Kombi 2.4TDS z 1996 roku. Diagnosta mówił, żeby dokupić jeden amortyzator. Czy jest różnica w tyle amortyzatorów prawy - czy lewy? I jeszcze co jest ważne - Że nie mam regulacji świateł i czy w tym przypadku są jakieś inne amortyzatory? (chodzi cały czas o tył). Czy ktoś wie jakie amortyzatory byłyby w tym modelu i gdzie najlepiej kupić jeden amortyzator (używany)? - Bądź nowy ewentualnie.

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.
Jeden to nie wiem ale nivomaty są k kombi
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Kappa 2.4TDS] Amortyzatory tył

Post autor: Marcin_D » 19 paź 2010, 15:15

To jakiś bardzo mądry diagnosta - skoro kazał wymienić jeden amortyzator.
Amorki wymienia się parami - a jeśli masz SW bez regulacji świteł to masz na 95% nivomat - czyli samopoziomujące się zawieszenie.

dawidostrowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: [Kappa 2.4TDS] Amortyzatory tył

Post autor: dawidostrowiec » 19 paź 2010, 16:10

A dlaczego trzeba wymieniać parami, skoro koła są niezależne, natomiast drugi amortyzator na stacji diagnostycznej wyszedł dobrze. Diagnosta stwierdził, że czasami nowe nie moją tyle procent. Czyli jaki by był sens wyrzucić dobry amortyzator, kupić nowy co mógłby mieć 2% mniej?

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: [Kappa 2.4TDS] Amortyzatory tył

Post autor: Krechu » 19 paź 2010, 17:34

Nivo można wymieniać pojedynczo inne wymienia się parami. Może mechanik skapnął się, że masz nivo i dlatego polecił wymianę jednego.

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: przemas81 » 19 paź 2010, 20:59

zasadnicze pytane ,ćzy masz nivo? bo na stacjach diagnostycznych to nieraz niezłe orły pracują i nie maja pojęcia co to nivo,a moze się zdarzyć że masz zwykłe amorki wsadzone-idze to zrobić,kazał Ci jeden zmienic bo jeden masz walniety ,proste a wymienia się parami bo tył to tył a przód to przód,tka samo jak wymioenia się dwie końcówki kierownicze jak zmieniasz rozrząd to pasek plus rolki i napinacz a nie sam pasek ,jak olej to z filtrem ,tak juz jest po prostu
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: topcio » 19 paź 2010, 21:10

dawidostrowiec pisze:Diagnosta stwierdził, że czasami nowe nie moją tyle procent.
przecież napisałeś
dawidostrowiec pisze:tył (lewy) ma 68%,
czyli też ledwo żywy. Jeśli dasz drugi z 95% to może być niewesoło na dziurawym zakręcie.

Edit:
Oczywiście mowa o konwencjonalnych amorach.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: volf » 19 paź 2010, 21:34

Topcio wiesz, że wynik powyżej 50% uzyskany na tej maszynie uznawany jest za bardzo dobry? Stwierdzenie "ledwo żywy" jest niezbyt właściwe w tej sytuacji...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: topcio » 19 paź 2010, 21:44

Tak znam tę zasadę:

Kod: Zaznacz cały

60%-99% - b.dobre
40%-59% - dobre
20%-39% - dostatecznie
19%-0% - niedostatecznie 
Ale mówi ona o amorach w parach. Przy nowym 95-98% to jego 68 marnie wypada, co więcej jest to odczuwalne w czasie jazdy.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dawidostrowiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: dawidostrowiec » 19 paź 2010, 21:48

Nowe amortyzatory nigdy nie mają 98%. Stwierdzone to przez diagnostę.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: topcio » 19 paź 2010, 21:54

Gdzieś czytałem, że trafiały się nówki po 85%. Moje kilkuletnie (już je kupiłem w samochodzie ) w lipcu na badaniu wykazały 87 i 89 % .
Tak czy inaczej, moim zdaniem jeśli jeździ się szybko po naszych dziurawych drogach wymiana jednego amora na nowy jest złym pomysłem. Zawsze można na chybił/trafił kupić używkę (ale też pewnie będzie problem z kupnem jednego) z nadzieją na trafienie 68%.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: Alan » 19 paź 2010, 21:58

a ja zapytam...jak rozróżnić nivo od nie nivo?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: volf » 19 paź 2010, 22:14

Ten test zasadniczo bada reakcję całego układu a nie wybiórczo amortyzatora i np zmiana ciśnienia w ogumieniu wpływa znacząco na wynik, ponadto dla tyłu wyniki są słabsze (bo jest lżejszy) i myślę, że te 68% nie jest złe. Z drugiej strony ponoć amortyzatorów typu nivo nie powinno się tym badać.
Przy wartości kappy z tego rocznika nie dziwię się, że każdy kombinuje, żeby zaoszczędzić i chce np wymienić jeden amortyzator. Nawet, jeśli założy używany, ale sprawny to i tak będzie lepiej niż jest teraz...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.4 TDS - amortyzatory tył

Post autor: Gros » 20 paź 2010, 0:32

Alan pisze:a ja zapytam...jak rozróżnić nivo od nie nivo?
Alan nivo ma na samej górze opacie sprężyny i sprężyna jest krótsza,zwykły ma oparcie sprężyny kilkanaście centymetrów niżej
:lol: : gafa : :bitwa:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”