Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 wrz 2019, 12:36

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 kwie 2006, 23:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Posty: 1037
Lokalizacja: Lublin
Koledzy przyznają mi racje.... w zimie czasem problem z zamkiem w drzwiach! :D :D
Usterka ta nie jest poważna i eliminuje się ją szybko. :wink:

_________________
Dedra 2.0 TDS


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2006, 1:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Posty: 1773
Lokalizacja: Rzeszów
Elektryka i elektryka ! Falujace oborty ale ten problem nawet w kappach maja :) Sam silnik jest okey tylko Pb95 zre jak glupi i olej tez saczy :)

_________________
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2006, 19:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Posty: 186
Lokalizacja: Środa Śląska
Do wypowiedzi Jaqoba, dodał bym jako wadę trochę głośno pracujący silnik, a poza tym jest ok

_________________
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2006, 20:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
Zalety:

- ceny części
-kompatybilnośc z innymi modelami stajni Fiata
-ocynkowane nadwozie ( niedotyczy powypadków)
-niska cena zakupu
-przestronne wnętrze
-stylizacja
-nienajgorsza jakość materiałów wykończeniowych
-poprawne prowadzenie ( jak na tą klasę zawieszenia)


Wady
- Ergonomia kierowcy - rozpacz ( siedzisz jak na stołku w kuchni)
- wymaga dużej kultury obsługi ( często i dokładnie robione przeglądy a naprawy muszą być prowadzone zgodnie z regułami sztuki )
- niska sprzedawalność ( pomimo absurdalnie niskiej ceny bo Lancia...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)
-duże zużycie paliwa


Ale czy to ważne ..... przecież chyba nie będziesz jeżdził "fałwejem" :roll:


P.S. Ktoś kiedyś napisał ,że zakup Lancii to nie zakup samochodu ale Stylu życia i coś w tym jest :wink:

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2006, 20:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Posty: 1037
Lokalizacja: Lublin
- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)

lancia1969 możesz przybliżyć temat?
Dotyczy to Lanci 2.0 TDS :?:

_________________
Dedra 2.0 TDS


Na górę
PostDodany: 14 kwie 2006, 21:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Posty: 427
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
"lancia1969" pisze:
(...)
Wady
-(...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
Wydaje mi się że ten problem wynika z kiepskiej konstrukcji klapki obiegu wewnętrznego. We wszystkich deltach które oglądałem był problem z tą klapką. U mnie ustawiłem na obieg otwarty (z zwenątrz) i odłaczyłem silniczek. Od tej pory nie ma śladu pary na szybach...

_________________
Obrazek


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2006, 10:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
"Kabar" pisze:
"lancia1969" pisze:
(...)
Wady
-(...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
Wydaje mi się że ten problem wynika z kiepskiej konstrukcji klapki obiegu wewnętrznego. We wszystkich deltach które oglądałem był problem z tą klapką. U mnie ustawiłem na obieg otwarty (z zwenątrz) i odłaczyłem silniczek. Od tej pory nie ma śladu pary na szybach...
Tak naprawdę Panowie to dośc populistycznie "podszedłem do tej sprawy" bo :D

Generalnie cała wentylacja samochodu jest rozwiązana bardzo dobrze ( wydajnośc i itd) oczywiście jak działaja klapki i sterowanie .
Wszystkie "kłopoty" zaczynają się po upływie kilku lat - starzeję się guma i..... no własnie , konstrukcja podszybia oraz uszczelnienia przejśc instalacji między scianą grodziową a kabiną wymagają bardzo delikatnej obsługi. Często się zdarza ,że mechaniory wkładając w tamte miejsca swoje "złote rączki" urywają , lub nawet nie zakładają :!: gum oraz uszczelek które zapobiegają przedostawaniu się wody do środka.
Wygłuszenia w środku są na tyle rozbudowane ,że sączenie oraz nawet kapanie nie jest zauważalne dla własciaciela , natomiast napewno nie ma możliwośći aby ta woda naturalnie odparowała - i stąd biorą się zaparowane szyby oraz specyficzny zapach w Naszych Lanciach .

Ja zrobiłem to tak wsadziłem całe auto do komory lakierniczej na 24 h tylko temperatura w komorze nie może byc większa niż 45 stopni ,tylko trzeba uważać na plastiki i paliwo ( 90 % zatankowany)

Potem silikonem uszczelniłem przejscia koło zawiasów pokrywy silnika oraz przejście wiązki układu wtryskowego i instalacji ( bardzo słownie grzeszyłem w czasie wykonywania tych prac - zajeło to prawie cały dzień )
Po tym wszystkim nie wiem co to woda od środka szyby :P

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2006, 10:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
bbbbbbbbbbbb
"Mlody_lbn" pisze:
- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)

lancia1969 możesz przybliżyć temat?
Dotyczy to Lanci 2.0 TDS :?:

Taa.. Miałem TDS i zrobiłem nim okolo 500tys km oczywiście co 200 półremont ale nigdy nie dopadł go "czerowny kur".

Niestety Dedra 2.0T 8V trzy razy się spaliła za pierwszym razem byłem przekonany że to instalacja elektryczna , za drugim szlak mnie trafiał bo instalacja nie była napewno przyczyną a skutki takie same , dopiero trzeci raz mocno mnie zastanowił i........ rurka między zespołem olejowym a turbiną posiada złacze elastyczne ( 10 cm ) , sama rureczka idzie koło turbiny i kolektora wydechowego , podczas ostrej jazdy cały zespół nagrzewa się do czerwoności i wszystko ok jak studzimy to pędem powietrza , kiedy zwalniamy dochodzi do wzrostu temperartury.
Wymontowałem tą rurkę zaślepiłem z jednej strony wlałem do środka olej z drugiej strony kompresor , 4 bary ciśnienia i nic.......... dopiero wulgarne podgrzanie palnikem pokazało co się dzieje - złącze elastyczne przepuszcza olej na zasadzie minimalnego filmu , mgiełki olejowej , lokalizacja powoduję ,że ta mgła poprostu wypala się na kolektorze, w samochodzie czasami czuć zapach spalonego oleju pomimo braku ewidentnych wycieków ( to takie przemyślenia końcowe :lol: ) natomiast kiedy dojdzie do natryśnięcia gorącego oleju na czerwony kolektor + odpowiednia ilośc tlenu - pali się :!: oczywiście jeszcze wycieki przyczyniaja się do szybkiego rozprzestrzenienia ognia.


Wymieniłem tą rurkę ( 149 zł w serwisie ) albo wycinam złacze elastyczne ( łatwiej założyć samą rurkę- taka jego rola ) i na razie mam spokój.

Zawsze zapalałem się po długiej i ostej jeżdzie na autostradzie ( zima , lato, jesień) kiedy zwalniałem , redukcja, dodanie gazu i............ biało w kabinie - szybkie stop .... protokół dla straży - czekanie na Pomoc.

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 16 kwie 2006, 8:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Posty: 947
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
"lancia1969" pisze:
"pew" pisze:
dedra ma jedną zasadniczą wadę - nie jest themą :twisted:
Thema ma jedną wadę jest tapczanem z zużytymi sprężynami ( skrzypi,trzeszczy, buja ) w porównaiu z Dedrą :twisted: :mrgreen:
**** jakies wypisujesz. Mialem 5 egzemplarzy Them i fakt, jeden wlasnie tak sie zachowywal, ale tylko dlatego, ze byl praktycznie calutki rozebrany i malowany. Wiadomo, po rozebraniu i ponownym zlozeniu plastiki beda skrzypiec. W poozostalych nie zaobserwowalem takich anomalii.
Moze jezdziles jakims wybrakowanym modelem?

_________________
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS


Na górę
PostDodany: 16 kwie 2006, 16:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
b
"mario09" pisze:
"lancia1969" pisze:
"pew" pisze:
dedra ma jedną zasadniczą wadę - nie jest themą :twisted:
Thema ma jedną wadę jest tapczanem z zużytymi sprężynami ( skrzypi,trzeszczy, buja ) w porównaiu z Dedrą :twisted: :mrgreen:
**** jakies wypisujesz. Mialem 5 egzemplarzy Them i fakt, jeden wlasnie tak sie zachowywal, ale tylko dlatego, ze byl praktycznie calutki rozebrany i malowany. Wiadomo, po rozebraniu i ponownym zlozeniu plastiki beda skrzypiec. W poozostalych nie zaobserwowalem takich anomalii.
Moze jezdziles jakims wybrakowanym modelem?

mario09 - nie chciałem Ci podnieść ciśnienia - przekomarzam się z pew-em :wink:

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 17 kwie 2006, 6:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Posty: 947
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Spoko, propranolol wzialem i juz jest dobrze :wink:

_________________
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS


Na górę
PostDodany: 18 kwie 2006, 10:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Posty: 2071
Lokalizacja: Warszawa
Mario faktycznie niepotrzebnie się unosisz :-) przecież wszyscy wiemy że to nieprawda co Grzesiek wypisuje :-)

_________________
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT


Na górę
PostDodany: 20 kwie 2006, 19:54 
Witam
Zamierzam kupic Dedre z silnikiem 1.9TD, mam pytanie: jak jest z trwaloscia turbiny i silnika?
Drugie pytanie to jak sprawdzic automatyczna klime? Wsiasc do auta i wlaczyc na maks czy ewentualnie jakis inny sposob?
Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?
Reszte znalazlem juz na forum.
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje, ze niedlugo pojawie sie w klubie z moja wlasna Lancia :)


Na górę
   
PostDodany: 20 kwie 2006, 21:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
"-WojteK-" pisze:
Witam
Zamierzam kupic Dedre z silnikiem 1.9TD, mam pytanie: jak jest z trwaloscia turbiny i silnika?
Drugie pytanie to jak sprawdzic automatyczna klime? Wsiasc do auta i wlaczyc na maks czy ewentualnie jakis inny sposob?
Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?
Reszte znalazlem juz na forum.
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje, ze niedlugo pojawie sie w klubie z moja wlasna Lancia :)
Witaj miałem zrobiłem około 600 tyś km i......

AD1:
Średnio co 250 tys nowe pierścienie i regenearacja uszczelnień Turbiny ale tym się nie sugeruj - osobiście nie jestem "dobrym" użytkownikiem Diesla "ciężka" noga i jak tylko się dało jazda z maksymalną prędkością.

AD2 :jak sprawdzic automatyczna klime?

W warunkach domowych - w sumie możesz polegac tylko na odczuciach , podjedź do zakładu który zajmuję się klimatyzacją i niech sprawdzą :
- ilośc gazu
-ciśnienia ( ssanie i sprężanie)
-ilośc oleju w układzie do smarowania kompresora
-stan sprzegła ( łożyska) w sprężarce
-mają termometr wsadzą w nawiew i zobaczycz jaka jest temperatura -na max schłodzeniu (18 stopni) powinna być w okolicach 5 stopni i powoli rosnąć .

Generalnie przegląd taki nie kosztuje dużo ( około 100 zł a może taniej ) a przynajmniej unikniesz niespodzianek np ,że jest to wersja bez klimy jak często w tych modelach się zdarza :wink:

AD3 :Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?


Będzie działać ogrzewanie pod warunkiem ,że nie uszkodzona jest klapa między parownikem a chłodniczką wewnątrz to są dwa niezalezne układy powiązane sterowaniem poprzez silniczki krokowe którymi sterujesz z panela środkowego .

Generalnie uważam ,że auto fajne i bezawaryjne pod warunkiem spokojnego traktowania :D

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 20 kwie 2006, 22:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Posty: 413
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław
"lancia1969" pisze:
Generalnie uważam ,że auto fajne i bezawaryjne pod warunkiem spokojnego traktowania :D
Popieram

_________________
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl