Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: Lukasz_TG » 31 sie 2010, 17:26

Witam

Szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem. Nie wiem jak sprawdzić oraz poprawnie ustawić TPS w Themie Wtrysk L-Tronik. Może ktoś ma jakiś manual.

POzdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: Lukasz_TG » 14 wrz 2010, 13:53

Wyjąłem czujnik przy sprawdzaniu z odpiętą wtyczką nie ma przejścia, sprawdzałem w różnych położeniach i nic.

Numer czujnika bosch 0 280 120 307
Oznaczenie styków 3,18,2

Pozdrawaim
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12049
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thema sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: topcio » 14 wrz 2010, 15:21

A czy on nie jest ON/OFF czyli zamknięta/otwarta przepustnica? Tak czy inaczej jak nie ma przejścia to jest do kitu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: Lukasz_TG » 14 wrz 2010, 16:03

No i wszystko się wyjaśniło nie jest to typowy TPS ze zmienną rezystancją.

Składa się tylko z pary styków (przepustnica otwarta). I mikroswitcha (przepustnica zamknięta). W moim przypadku switch jest uszkodzony a styki brudne.

Poniżej foto rozebranego TPS
Zdjęcie0411.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: bassman » 14 wrz 2010, 19:22

Switch kupisz w sklepie elektronicznym, styki na blaszkach oczyścić i wyszlifować papierkiem wodnym 500, 800 i będzie grało dalej.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2740
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: Mariusz91 » 14 wrz 2010, 21:42

Zastanawiam się jak jest z jego regulacją, bo jak wiadomo ma otwory nerkowe którymi można go regulować, chyba że są one tylko po to by switch był wciśnięty na zamkniętej przepustnicy :D

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - sprawdzanie i regulacja TPS

Post autor: Lukasz_TG » 14 wrz 2010, 21:49

Mariusz91 pisze:Zastanawiam się jak jest z jego regulacją, bo jak wiadomo ma otwory nerkowe którymi można go regulować, chyba że są one tylko po to by switch był wciśnięty na zamkniętej przepustnicy :D
Switch już wymieniłem, jutro zamontuje i zobaczymy.

Tak jak napisałeś na zamkniętej switch ma być wciśnięty, po minimalnym wciśnięciu gazu się rozwiera słychać charakterystyczne klik, te otwory nerkowe mają tak dużą regulacje, że w skrajnym położeniu przy wciśniętym switchu można minimalnie otworzyć przepustnice.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”