Thema-co oznacza ta kontrolka?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
To jest kontrolka ABS. Napisz co dokładnie się dzieje czy pali się cały czas, czy zapala w czasie jazdy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Jeśli się pali kontrolka, to ABS najprawdopodobniej nie działa. Trzeba sprawdzić czujniki przy hamulcach
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Jak odpalam silnik to nic się nie dzieje, dopiero jak ruszam od razu się zapala.W zimę jak czasem się wpakowałem w jakąś zaspę i mieliłem kołami dłużej to mi się świeciło, ale jak zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie było ok .Czyli mówicie że czujnik ABS sprawdzić ?
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Tak to wina czujnika, możesz mieć uszkodzony sam czujnik albo po prostu przerwę na kablu.
Musisz sprawdzić dokładnie Weź miernik, włącz przysłowiową " piszczałkę " i sprawdź przewody.
Często miałem tak, że klient przyjeżdżał z nastawianiem wymiany czujnika a po sprawdzeniu okazało się że wystarczy wymienić kabel i wszystko działa jak należy
Musisz sprawdzić dokładnie Weź miernik, włącz przysłowiową " piszczałkę " i sprawdź przewody.
Często miałem tak, że klient przyjeżdżał z nastawianiem wymiany czujnika a po sprawdzeniu okazało się że wystarczy wymienić kabel i wszystko działa jak należy
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Sprawdz i wyczyść czujniki sprawdz też stan ząbków na przegubach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2740
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
To samo będę musiał zrobić u siebie bo po przeględzie żarówek w liczniku (część była wykręcona... m.in. od checków i od ABS) tez razi mnie ta czerwień na desce
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Ja mam w themie taki problem ze raz kontrolka sie pali a raz nie. Jak zgasnie (czyli abs działa) to przy hamowaniu tak od 10kmh do zera abs sie wlącza (zawsze nawet przy delikatnym hamowaniu) .Nie czuje tego zabardzo po aucie bo pewnie tylko jedno koło nawala ale mimo wszystko słabo hamuje i musze mocno wciskac hamulec. Myslicie ze to czujnik czy zabrudzone zębatki czy cos jeszcze innego?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Windforce pisze:Ja mam w themie taki problem ze raz kontrolka się pali a raz nie. Jak zgaśnie (czyli ABS działa) to przy hamowaniu tak od 10kmh do zera ABS się włącza (zawsze nawet przy delikatnym hamowaniu) .Nie czuje tego za bardzo po aucie bo pewnie tylko jedno koło nawala ale mimo wszystko słabo hamuje i muszę mocno wciskać hamulec. Myślicie ze to czujnik czy zabrudzone zębatki czy coś jeszcze innego?
Pozdrawiam
Sprawdź najpierw to co napisaliśmy
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
No wiesz nikt nie mial objawu włączania sie absu przy narmalnym hamowaniu...
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
No więc sprawa wygląda tak:
Wczoraj zdjąłem dwa przednie koła-z prawej strony czujnik ma pękniętą obudowę, pewnie ktoś próbował go wyjąć...mi zresztą też się nie udało.Z drugiej strony koronka i czujnik totalnie zawalone smarem(opaska na gumie przegubu była zbyt luźna)Odkręciłem śrubkę mocowania czujnika i ni kuta nie można go było wyjąć ...niestety też pękła mi obudowa czujnika Wyczyściłem jak tylko się dało i założyłem koła.przejechałem kilka metrów do przodu i do tyłu , niby wszystko zaj......ście.Odpaliłem samochód drugi raz pare metrów do przodu i huk, kontrloka się znowu świeci
A propo sprawdzenia oporności czujników, to gdzie one mają wtyczki bo kable wchodzą w nadkola i tyle je widać
Wczoraj zdjąłem dwa przednie koła-z prawej strony czujnik ma pękniętą obudowę, pewnie ktoś próbował go wyjąć...mi zresztą też się nie udało.Z drugiej strony koronka i czujnik totalnie zawalone smarem(opaska na gumie przegubu była zbyt luźna)Odkręciłem śrubkę mocowania czujnika i ni kuta nie można go było wyjąć ...niestety też pękła mi obudowa czujnika Wyczyściłem jak tylko się dało i założyłem koła.przejechałem kilka metrów do przodu i do tyłu , niby wszystko zaj......ście.Odpaliłem samochód drugi raz pare metrów do przodu i huk, kontrloka się znowu świeci
A propo sprawdzenia oporności czujników, to gdzie one mają wtyczki bo kable wchodzą w nadkola i tyle je widać
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Jak otworzysz meske to je widac
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Witam
Są dwa typy czujników plastikowe i metalowe tzn góra zawsze jest plastikowa a reszta obudowy, która wchodzi w piaste metalowa, badz plastikowa jak masz metalowe to da się wyjąć, ja robiłem tak: po pierwsze spray do czyszczenia hamulców zmywa każdy najgorszy syf, sikamy sprayem z góry i z dołu kilka razy potem tępym płaskim śrubokrętem i młotkiem lekko stukamy w miejscu gdzie jest śrubka z każdej strony czujnik powinien się zacząć obracać znowu sikamy obracamy ręcznie i tak w kółko mi zajeło gdzieś godzine
Co do wtyczki nie wiem jak w mkIII ale w mkII poprostu jej nie ma.
Najlepiej podpiąć pod euroscana z programem visa, koło pompy ABS powinna być luźna 3 pinowa wtyczka.
Pozdrawiam
Są dwa typy czujników plastikowe i metalowe tzn góra zawsze jest plastikowa a reszta obudowy, która wchodzi w piaste metalowa, badz plastikowa jak masz metalowe to da się wyjąć, ja robiłem tak: po pierwsze spray do czyszczenia hamulców zmywa każdy najgorszy syf, sikamy sprayem z góry i z dołu kilka razy potem tępym płaskim śrubokrętem i młotkiem lekko stukamy w miejscu gdzie jest śrubka z każdej strony czujnik powinien się zacząć obracać znowu sikamy obracamy ręcznie i tak w kółko mi zajeło gdzieś godzine
Co do wtyczki nie wiem jak w mkIII ale w mkII poprostu jej nie ma.
Najlepiej podpiąć pod euroscana z programem visa, koło pompy ABS powinna być luźna 3 pinowa wtyczka.
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Niby taka wtyczka jest....To co jak się czujnik spierdaczy jak go wypiąć ?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Thema-co oznacza ta kontrolka?
Generalnie jak kontrolka gaśnie po chwili i zapala się po ruszeniu to raczej czujnik albo ta "koronka" która daje impulsy.
Gdyby był kabel to raczej w ogóle by lampka nie gasła, bo by centralka nie odebrała sygnału od czujnika przy autodiagnostyce po przekręceniu kluczyka.
Gdyby był kabel to raczej w ogóle by lampka nie gasła, bo by centralka nie odebrała sygnału od czujnika przy autodiagnostyce po przekręceniu kluczyka.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205