Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 28 maja 2010, 15:46

Witam,
wykręciłem ostatnio pompe wtryskową z mojej themki 2.5td 1993r i włożylem tam taką samą pompe tylko ze z uszkodzonego silnika.
Owszem samochód zapalił ale trzyma takie jakies wysokie obroty(ok 1500) chodzi nieregularnie, na dodanie gazu reaguje gasnieciem i niesamowicie mocno kopci ale to az tak ze sie mozna udusic w otwartym garażu.

Co jest nie tak? Jakoś to musze wyregulować czy co? Jeśli tak to gdzie? Jakos złote rady?

Pozdrawiam

dodane:
Wpadłem na pomysl ze przeciez pompa obraca sie 2 razy zanim wal obruci sie raz. Dlatego wyjalem pmpe obrucilem jeden obrot i wsadziłem. Wynik? brak efektu. Dalje obroty sa wysokie i faluja na bardzo niskie. Nawet przez jakąs sekunde chodzi ok ale potem odrazu znow faluje. Pare takich rundek i gaśnie

Awatar użytkownika
Aruś
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 29 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Aruś » 28 maja 2010, 20:09

Witam.
Nie wiem dokładnie jak jest w Themie ale pompa wtryskowa może być na fasolkach i wtedy można ją kawałek obrócić i tym sie ustawia zapłon, ale może też być że kółkiem sie obraca wtedy zazwyczaj na nim są 3 śruby i je sie luzuje przestawia zapłon i dokreca. Powiedz jeszcze na jaki kolor kopci?
Mam nadzieje że zrozumiałeś mój ciezki jezyk :) Pozdrawiam.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 28 maja 2010, 22:49

Rozumie ze te fasolki to podłużne dziury na śruby tak ze można ok centymetr przekrecic pompe.
Probowalem i 0 efektu. Dymi na hmmm biało normalnie. Ale tez nie gwarantuje bo nie bylem patrzeć jaki dym wydobywa sie bezpośrednio z rury.

Poprostu w zlym momencie podaje mieszanke. Ale dlaczego są takie 10 sekundowe serie. Wysokie obroty ok 5 sekund potem prawie gaśnie potem ok sekundy idzie dobrze i albo zgasnie albo znow wysokie obroty.

Na dodawanie gazu wlasciwie wogole nie reaguje... moze te interwały są wtedy troche dłuższe.

Chce ktos kupic? drugą bez silnika daje gratis :D

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: sel » 29 maja 2010, 6:53

Jeżeli silnik pracuje nie regularnie to ustawianie zapłonu raczej nic nie zmieni.Nie wiem jak wygląda ta pompa ale objawy wskazują na padnięty odśrodkowy regulator obrotów.Nie wiadomo jak długo pompa była nie używana i czy w tamtym silniku poprawnie pracowała.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 29 maja 2010, 21:15

Kupuje używke gdzie podobno pompa działała bardzo dobrze.
Zobaczymy jak przyjde i założe... mam nadzieje ze 200zł nie pojdzie na marne.

Pozdrawiam

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: sel » 29 maja 2010, 22:55

Pompa używana powinna czekać na nowego właściciela odpowiednio zabezpieczona,gdyż kurz i brud wpływa negatywnie na pompę jak i końcówki wtryskiwaczy.Życzę udanego zakupu i sprawnego pojazdu.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 29 maja 2010, 23:22

To moze temu moja jest juz niesprawna. Była przy silniku na deszczu na kamieniach prawie rok. Czesto przerzucałem z boku na bok cały silnik... lądowanie często nie bylo miekkie. Sama pompa nie byla uzywana ok 2,5 roku.
Jezeli to taka delikatna rzecz to sie nie dziwie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: laminiarz » 30 maja 2010, 13:29

Z całym szacunkiem, ale jeśli nie masz zbyt dużego pojęcia o budowie i sterowaniu pompy (nie licząc dobrych przyrządów), to jak chcesz tego dokonać? Taniej ci będzie pojechać z tym do fachowca, no i przynajmniej nie pogorszysz jej stanu. Lancia Thesis jest produkowana od tej epoki kiedy już nie ustawiało się obrotów przy pomocy młotka...
Pytanie zasadnicze - a czemu wywaliłeś starą pompę?

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 30 maja 2010, 15:22

Chodzi o Lancie Theme kolego.
Stara przeciekała z niewiadomego miejsca.
A uszczelnianie, ustawianie pompy czy regeneracja kosztują spore pieniadze ( w porownaniu do wartosci auta).

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: laminiarz » 30 maja 2010, 17:46

Mea culpa, chyba przemęczenie wiosenne dało mi po oczach.

Jeżeli przeciek był niewidoczny na silniku to musiało być to gdzieś od spodu. Wtedy do diagnozowania w trudnodostępnych miejscach można użyć lusterko dentystyczne, albo bardziej nowocześnie specjalną mikrokamerę (np. tel komórkowy podpięty do laptoka).
PS przyślij VIN na emila to chociaż ustalimy jaka wersja pompy

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema - 2,5td jakl wyregulowac pompe wtryskową?

Post autor: Windforce » 30 maja 2010, 18:15

Dzieki kolego za chęci ale juz wszystko załatwione.
Zamówiłem identyczną używaną pompe i pewnie w nastepny weekend bede ją wkładał.

Razem z wysyłką 220zł tak ze jeszcze nie ma tragedii... o ile bedzie działać.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”