Lancia Code - immobilizer
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 10 maja 2008, 0:00
- Skype: irokez59
- Lokalizacja: Kobyla Góra/Wrocław
Odp: Lancia Code - immobilizer
Ja też nabyłem Kappę 2,4 tds z jednym czarnym kluczykiem, pilot działał. Ze względów bezpieczeństwa postanowiłem dorobić drugi kluczyk. Rozpocząłem poszukiwania w serwisie Fiata zaoferowano mi kluczyk z pilotem za 350 zł, klucz ten byłby surowy i dodatkowo trzeba by zapłacić za obróbkę klucza tj. ok 150 zł. W końcu znalazłem warsztat w Hali Targowej we Wrocławiu który dorabia kluczyki do praktycznie wszystkich samochodów. Kluczyk którym otwieram auto i je odpalam kosztował 150 zł.
- cypisus
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 paź 2009, 13:26
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Lancia Code - immobilizer
Witam, mam problem w swojej Kappie immobilizerem. Akumulatory byl rozłączony przez około 2 miesiące i teraz po podłączeniu nie da się odpalić samochodu żadnym kluczykiem (posiadam komplet 4 kluczy, dwa do odpalania i otwieranie, jeden czerwony i jeden mniejszy) i nie gaśnie kontrolka immo. Z komputerem nie da się połączyć (próbowało dwóch elektroników dwoma komputerami). Nie posiadam karty kodów, doradźcie co robić lub gdzie się udać w woj małopolskim / śląskim aby naprawić ten problem. Z góry dziękuję.
Lancia Kappa 2.4 5.20 99'
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Odp: Lancia Code - immobilizer
Trochę mało informacji na temat twojego modelu, podaj rocznik itd.
Spróbuj też ponownie zaprogramować kluczyki - link w pierwszym poście tego tematu.
Akumulator oczywiście naładowałeś ?
Spróbuj też ponownie zaprogramować kluczyki - link w pierwszym poście tego tematu.
Akumulator oczywiście naładowałeś ?
Odp: Lancia Code - immobilizer
laminiarz strasznie uparty, twój pierwszy post powinien pójść do kosza a ty powinieneś się nauczyć czytać, napisał człowiek że nie ma karty kodów, że dwóch ludzi próbowało się połączyć z kompem i nic to nie dało a więc twoje opisy na nic, tu trzeba najpierw usiąść jak dobry elektryk i sprawdzić wszystkie masy i plusy do zasilania, czas spowodował utlenienie jakiegoś połączenia i na odległość nikt nic nie poradzi.laminiarz pisze:Trochę mało informacji na temat twojego modelu, podaj rocznik itd.
Spróbuj też ponownie zaprogramować kluczyki - link w pierwszym poście tego tematu.
Akumulator oczywiście naładowałeś ?
Re: Lancia Code - immobilizer
Kolejna sprawa.
Będę zmieniał stacyjkę, mam do niej komplet kluczyków, ale immobilisera zmieniać nie będę. Rozebrałem nowy kluczyk (taki, jak ze zdjęcia na stronie 3. tego postu) i kostka immo wygląda tak samo, jak w moim, więc przełożę sobie i powinno działać. Do pozostałych kluczyków będę musiał dorobić immobiliser.
I pytanie: czy kostka immo nadaje się do recyklingu, czy można ją zaprogramować jeszcze raz?
Jeżeli nie, to jaka jest rozsądna cena za nową kostkę z programowaniem (na podstawie innej, działającej)?
Będę zmieniał stacyjkę, mam do niej komplet kluczyków, ale immobilisera zmieniać nie będę. Rozebrałem nowy kluczyk (taki, jak ze zdjęcia na stronie 3. tego postu) i kostka immo wygląda tak samo, jak w moim, więc przełożę sobie i powinno działać. Do pozostałych kluczyków będę musiał dorobić immobiliser.
I pytanie: czy kostka immo nadaje się do recyklingu, czy można ją zaprogramować jeszcze raz?
Jeżeli nie, to jaka jest rozsądna cena za nową kostkę z programowaniem (na podstawie innej, działającej)?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lancia Code - immobilizer
bichon pisze:Kolejna sprawa.
Będę zmieniał stacyjkę, mam do niej komplet kluczyków, ale immobilisera zmieniać nie będę. Rozebrałem nowy kluczyk (taki, jak ze zdjęcia na stronie 3. tego postu) i kostka immo wygląda tak samo, jak w moim, więc przełożę sobie i powinno działać. Do pozostałych kluczyków będę musiał dorobić immobiliser.
I pytanie: czy kostka immo nadaje się do recyklingu, czy można ją zaprogramować jeszcze raz?
Jeżeli nie, to jaka jest rozsądna cena za nową kostkę z programowaniem (na podstawie innej, działającej)?
Kombinujecie trochę z tym Fiat Code w wersji I (jeden) - bo raczej z tym mamy tutaj do czynienia (zwany również jako Alfa Code, Lacia Code i pewnikiem jeszcze kilka się znajdzie)- jak przysłowiowe konie pod górę. Ten system już dawno został dobrze poznany i dosłownie rozłożony na czynniki pierwsze. Kostka immo z kluczyka jest cenna i warto ją zachować - nowa kosztuje około 200 zł plus programowanie. Jest programowalna jedynie jeden raz i jej wsad binarny nie musi się zmieniać. Polecam firmę KO-CAR z Tych, która w przypadku systemu Code potrafi zrobić wszystko łącznie z odtworzeniem kodu elektronicznego do awaryjnego odpalenia. Koszty wprogramowania klucza do centralki bez mastera lub ewentualnego wyłączenia immo nie są wielkie w porównaniu z wymianą całej elektroniki (jest to rząd stu dwustu złotych) - całość można załatwić wysyłkowo. Firma solidna i sprawdzona a co najważniejsze uczciwa - zostali przetestowani na forum AR. Powodzenia myślę, że dadzą sobie radę również z Lancia Code
P.S. We Wrocławiu polecam "klucznika" z "Korony" - mnie skopiował kluczyk z Code I do AR 145 za 70 zł - trzeba tylko dobrze pogadać, ale to już każdy musi rozegrać sam
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
Re: Lancia Code - immobilizer
aquarius01 pisze:Kostka immo z kluczyka jest cenna i warto ją zachować - nowa kosztuje około 200 zł plus programowanie. (...)
P.S. We Wrocławiu polecam "klucznika" z "Korony" - mnie skopiował kluczyk z Code I do AR 145 za 70 zł - trzeba tylko dobrze pogadać, ale to już każdy musi rozegrać sam
Nie do konca rozumiem: kostka jest warta 200zl, a tobie udalo sie dorobic za 70zl? I nie za bardzo tez rozumiem, po co trzymac kostke, skoro nie da sie jej przeprogramowac.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lancia Code - immobilizer
Musimy ustalić nomenklaturę - "kostka immo" to dla mnie transponder w kluczyku. Jeżeli mówisz o puszce immo w samochodzie to oczywiście da się ja przeprogramować za porównywalne pieniądze. Koszty, które opisuję dotyczą samego klucza a nie puszki immo w samochodzie.bichon pisze:Nie do konca rozumiem: kostka jest warta 200zl, a tobie udalo sie dorobic za 70zl? I nie za bardzo tez rozumiem, po co trzymac kostke, skoro nie da sie jej przeprogramowac.
To nie jest problem przeprogramowania kostki w kluczu ale ponownego zaprogramowania jej w immo - tej kostki i jej zawartości się nie rusza - musisz zmienić kierunek patrzenia. Kod z tej kostki trzeba umieścić w pamięci immobilizera aby kluczyk był użyteczny. Co do cen to tak jak napisałem - wystarczy doczytać - kwestia dogadania się, więc też i cena była po z przysłowiowym "protokołem". Oficjalny koszt samego transpondera (tak się ta kostka nazywa) do kluczyka to ok. 200 zł brutto i dlaczego tyle to już musisz zapytać m.in. Philipsa bo to on jest ich producentem oraz tych sprzedawców, który smażą takie marże. Potwierdza to również teorię, że im mniejsza pierdoła tym więcej kosztuje. Jak widać w kluczyku wraz z robotą oficjalnie około 150 zł i da się również coś zaoszczędzić tylko trzeba spróbować
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
Re: Lancia Code - immobilizer
Poprawcie mnie, jezeli zle cos rozumiem:
Mozna to zrobic na dwa sposoby:
- zakodowac wszystkie kostki immobilisera w samochodzie takim samym kodem. (czy da sie skopiowac kod z jednego kluczyka i wgrac do innego?)
- zaprogramowac centralke immobilisera w samochodzie na dodatkowy kluczyk (wtedy kluczyki beda mialy inne kody, ale centralka w samochodzie rozpozna oba)
Jezeli oba rozwiazania sa mozliwe, to to pierwsze wydaje mi sie prostsze? I jak to jest robione 'fabrycznie'?
Mozna to zrobic na dwa sposoby:
- zakodowac wszystkie kostki immobilisera w samochodzie takim samym kodem. (czy da sie skopiowac kod z jednego kluczyka i wgrac do innego?)
- zaprogramowac centralke immobilisera w samochodzie na dodatkowy kluczyk (wtedy kluczyki beda mialy inne kody, ale centralka w samochodzie rozpozna oba)
Jezeli oba rozwiazania sa mozliwe, to to pierwsze wydaje mi sie prostsze? I jak to jest robione 'fabrycznie'?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Lancia Code - immobilizer
Poprawiam:
dla starszych wersji ...Code
1. transponder z fabryczki wychodzi "pusty". Na programatorze wpisuje mu się kod i ten kod zostaje do końca życie transpondera.
2. W immobilizerze (w tym pod siedzeniem), jest mała pamięć komputerowa i to ona zapamiętuje kody kluczyków w trakcie programowania. Można ją ponownie przeprogramować, i wczytać kody zupełnie innych transponderów.
3. Jeżeli zbliżamy transponder do anteny (w stacyjce), immobilizer sprawdza czy kod transpondera jest zgodny z którymś z zapamiętanych kodów. Jeżeli tak, to przez kabelek zwany linią K wysyła kod odblokowujący do komputera sterującego silnikiem (czyli do ECU).
4. ECU też ma pamięć. Może być w niej zapamiętany kod odblokowujący, albo kod do pomijania immobilizera. Jeżeli kody są zgodne, albo ECU ma kod do pomijania sprawdzenia kodu immo to komputer pozwala na uruchomienie silnika.
Już kiedyś pisałem, że wszystkie powyższe uwagi (a także znormalizowane stężenie alkoholu we krwi 3,85 promila, uznawane za stężenie śmiertelne) - nie dotyczą polaków i rosjan.
Polscy magicy potrafią robić nawet rzeczy teoretycznie niewykonalne i należy na to też brać poprawkę.
Edit:
Kostka immo (transponder) czyli to co mieści się w kluczyku JEST rzeczą cenną. Doszlifować mechanicznie kluczyk potrafi każdy ślusarz.
Jeżeli komuś zdarzyło się kupić Fiata alfę Lancię, z jednym kluczem (bo właściciel gdzieś zgubił zapasowy, a klucz "matkę" żona włożyła do torebki, a teraz są po rozwodzie...), to ma tylko dwa wyjścia:
1. kill immo - wykasować z ECU wpis immo czyli wgrać kod do pomijania immobilizera
2. dorobić kluczyki i wtedy potrzebuje kilka transponderów (oraz dobrego magika, który sczyta pamięć immo i odtworzy, brakującą matkę - czyli czerwony transponder)
dla starszych wersji ...Code
1. transponder z fabryczki wychodzi "pusty". Na programatorze wpisuje mu się kod i ten kod zostaje do końca życie transpondera.
2. W immobilizerze (w tym pod siedzeniem), jest mała pamięć komputerowa i to ona zapamiętuje kody kluczyków w trakcie programowania. Można ją ponownie przeprogramować, i wczytać kody zupełnie innych transponderów.
3. Jeżeli zbliżamy transponder do anteny (w stacyjce), immobilizer sprawdza czy kod transpondera jest zgodny z którymś z zapamiętanych kodów. Jeżeli tak, to przez kabelek zwany linią K wysyła kod odblokowujący do komputera sterującego silnikiem (czyli do ECU).
4. ECU też ma pamięć. Może być w niej zapamiętany kod odblokowujący, albo kod do pomijania immobilizera. Jeżeli kody są zgodne, albo ECU ma kod do pomijania sprawdzenia kodu immo to komputer pozwala na uruchomienie silnika.
Już kiedyś pisałem, że wszystkie powyższe uwagi (a także znormalizowane stężenie alkoholu we krwi 3,85 promila, uznawane za stężenie śmiertelne) - nie dotyczą polaków i rosjan.
Polscy magicy potrafią robić nawet rzeczy teoretycznie niewykonalne i należy na to też brać poprawkę.
Edit:
Kostka immo (transponder) czyli to co mieści się w kluczyku JEST rzeczą cenną. Doszlifować mechanicznie kluczyk potrafi każdy ślusarz.
Jeżeli komuś zdarzyło się kupić Fiata alfę Lancię, z jednym kluczem (bo właściciel gdzieś zgubił zapasowy, a klucz "matkę" żona włożyła do torebki, a teraz są po rozwodzie...), to ma tylko dwa wyjścia:
1. kill immo - wykasować z ECU wpis immo czyli wgrać kod do pomijania immobilizera
2. dorobić kluczyki i wtedy potrzebuje kilka transponderów (oraz dobrego magika, który sczyta pamięć immo i odtworzy, brakującą matkę - czyli czerwony transponder)
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lancia Code - immobilizer
Nie da się - transponder raz zaprogramowany nie pozwoli się ponownie zaprogramować- po za tym to podejście pozbawione jest sensu. Szybciej uda się wklepać do puszki immo kod innego kluczyka, ale do tego wymagane jest wyjęcie puszki i przesłanie jej choćby do firmy, o której wspomniałem, co przy posiadaniu rozjechanego immobilizera i tak nie robi różnicy jak samochód jest unieruchomiony.bichon pisze:Poprawcie mnie, jezeli zle cos rozumiem:
Mozna to zrobic na dwa sposoby:
- zakodowac wszystkie kostki immobilisera w samochodzie takim samym kodem. (czy da sie skopiowac kod z jednego kluczyka i wgrac do innego?)?
I tak się właśnie robi i jest to najszybsze i najpewniejsze podejście. A jeszcze lepiej jak zakodują Ci jeden kluczyk a Ty go sobie skopiujesz, czyli w jakimś zakładzie ktoś odczyta zawartość transpondera co wcale nie jest takie trudne - w przypadku CODE I jest to tylko czternaście czy szesnaście cyfr i kod ten zostanie wprogramowany do nowego klucza - cała operacja trwa dosłownie 10s. Oczywiście pomijam fakt mechanicznego skopiowania grotu klucza.bichon pisze:- zaprogramowac centralke immobilisera w samochodzie na dodatkowy kluczyk (wtedy kluczyki beda mialy inne kody, ale centralka w samochodzie rozpozna oba)
Jak pewnie już wiesz nie da się przeprogramować transpondera w kluczu, więc pierwszy sposób niestety skazany jest na niepowodzenie.bichon pisze:Jezeli oba rozwiazania sa mozliwe, to to pierwsze wydaje mi sie prostsze? I jak to jest robione 'fabrycznie'?
Zadzwoń do firmy o której wspomniałem i Ci doradzą. Za drobną kasę i ewentualnie kilka dni oczekiwań odpalisz samochód bez problemu i zbędnych stresów.
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lancia Code - immobilizer
Dodać należy, że wychodzi pusty z fabryki transponderów np. od Philipsa. Producent samochodów np. Lancia, Fiat, Alfa Romeo wypuszcza kluczyk z zaprogramowanym już transpnderem.laminiarz pisze:1. transponder z fabryczki wychodzi "pusty". Na programatorze wpisuje mu się kod i ten kod zostaje do końca życie transpondera.
Owszem i należy tutaj również dodać, że wymiana informacji pomiędzy immo i ECU jest szyfrowana na podstawie klucza wyliczonego z... i tutaj niespodzianka - z kodów zaprogramowanych kluczy, więc w przypadku systemu CODE I mamy wielką trójcę, czyli ECU, immo oraz kluczyk z transponderem i są one nierozerwalne - wyliczeniem tego kodu zajmuje się puszka immo w momencie wykonania procesu wczytania kodu klucza (np. procedura z bordowym kluczem master). W przypadku uszkodzenia puszki immobilizera może się okazać, że wymiany będzie wymagało również ECU i ponownie jego zaprogramowanie. Próba uruchomienia samochodu przez podmianę puszki immo prowadzi do całkowitego zablokowania ECU i związanych z tym kłopotów/kosztów.laminiarz pisze:4. ECU też ma pamięć. Może być w niej zapamiętany kod odblokowujący, albo kod do pomijania immobilizera. Jeżeli kody są zgodne, albo ECU ma kod do pomijania sprawdzenia kodu immo to komputer pozwala na uruchomienie silnika.
Nic dodać nic ująć. Reasumując da się do tematu podejść od dwóch stron jednak to zależy od sytuacji i trzeba to robić z głową a najlepiej zdać się na fachowców.laminiarz pisze:Kostka immo (transponder) czyli to co mieści się w kluczyku JEST rzeczą cenną. Doszlifować mechanicznie kluczyk potrafi każdy ślusarz.
Jeżeli komuś zdarzyło się kupić Fiata alfę Lancię, z jednym kluczem (bo właściciel gdzieś zgubił zapasowy, a klucz "matkę" żona włożyła do torebki, a teraz są po rozwodzie...), to ma tylko dwa wyjścia:
1. kill immo - wykasować z ECU wpis immo czyli wgrać kod do pomijania immobilizera
2. dorobić kluczyki i wtedy potrzebuje kilka transponderów (oraz dobrego magika, który sczyta pamięć immo i odtworzy, brakującą matkę - czyli czerwony transponder)
Wiele z tych uwag dotyczy również systemów CODE II oraz CODE III, gdzie klucz bordowy został zastąpiony Examinerem w stacjach ASO, jednak na dzień dzisiejszy kopiowanie kluczy CODE II nie nastręcza żadnych problemów, więc jak posiadamy tylko jeden kluczyk dla świętego spokoju warto zrobić kopię (niestety nie orientuję się jak to jest z kluczami CODE III). Jako ciekawostkę podam, iż producentem całego tego bałaganu jest BOSCH i ewentualne żale należy kierować w jego kierunku - za zboczone wręcz ceny czteropinowych przepływomierzy zresztą również
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
Re: Lancia Code - immobilizer
Dzieki. W mojej sytuacji wystarczy wiec zdobyc czysta kostke transpondera i zaprogramowac ja na ten sam kod, co dzialajacy kluczyk.aquarius01 pisze: A jeszcze lepiej jak zakodują Ci jeden kluczyk a Ty go sobie skopiujesz, czyli w jakimś zakładzie ktoś odczyta zawartość transpondera co wcale nie jest takie trudne - w przypadku CODE I jest to tylko czternaście czy szesnaście cyfr i kod ten zostanie wprogramowany do nowego klucza - cała operacja trwa dosłownie 10s. Oczywiście pomijam fakt mechanicznego skopiowania grotu klucza.
Moj samochod nie jest unieruchomiony, ale wymieniam w nim stacyjke - posiadam komplet kluczy do nowej stacyjki i jeden klucz do starej, ktory oczywiscie dziala (w sensie immobilisera tez). A chcialem miec zapasowy klucz z dzialajacym immo, na wszelki wypadek.aquarius01 pisze:
odpalisz samochód bez problemu i zbędnych stresów
ABBC3_OFFTOPIC
bo w lancii na szczescie nie da sie zrobic tak
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- aquarius01
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lancia Code - immobilizer
Oczywiście - koszt jednego klucza jak już pisalem od 70 do 150 zł zależny od miejsca.bichon pisze:Dzieki. W mojej sytuacji wystarczy wiec zdobyc czysta kostke transpondera i zaprogramowac ja na ten sam kod, co dzialajacy kluczyk.
Najszybciej będzie "wprogramować" nowe klucze do immo, jednak potrzebny jest do tego klucz bordowy z którego bez problemu wyjmujesz transponder do nowego klucza bordowego i zgodnie z procedurą programowania nowych kluczy wczytujesz po kolei nowy komplet do immo . Jak nie masz bordowego klucza nie masz innego wyjścia jak tylko wczytać kody nowych kluczy bezpośrednio do immo przy pomocy firmy zewnętrznej. Ja jednak zrobił bym inaczej. Jeżeli problemem jest wytarta wkładka w starej stacyjce to wymienił bym stacyjkę a nową wkladkę przystosowaną do starego klucza przez fachowca od zamków. Robią takie rzeczy praktycznie na poczekaniu. Jeżeli problemem jest mechanicznie uszkodzona stacyjka z dobrą wkładką przełożyłbym starą wkładkę do nowej stacyjki. W przypadku kiedy chcesz wymienić zarówno wkładkę stacyjki i wszystkie klucze a nie posiadasz klucza bordowego całość się mocno komplikuje. Czy nowe klucze, które posiadasz są rozbieralne czy nie - widzę, że są Jak możesz wyjąć transpondery z nowych i starych kluczy (w przypadku AR bez pilota w kluczyku niestety nie jest to takie łatwe i trzeba pruć kluczyk) to mechanicznie wymieniasz stacyjkę i wszystkie wkładki) potem wyjmujesz stary transponder i kopiujesz go w tylu egzemplarzach ile Ci brakuje i przekładasz kopie do nowych kluczy. Po takiej operacji wszystko działa od strzału bez programowania i kombinowania - z punktu widzenia elektroniki nic się nie zmieniło. Transpodery pozostałe z nowych kluczy niestety do niczego Ci się nie przydadzą i możesz schować je sobie na pamiątkębichon pisze:Moj samochod nie jest unieruchomiony, ale wymieniam w nim stacyjke - posiadam komplet kluczy do nowej stacyjki i jeden klucz do starej, ktory oczywiscie dziala (w sensie immobilisera tez). A chcialem miec zapasowy klucz z dzialajacym immo, na wszelki wypadek.
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
Re: Lancia Code - immobilizer
Dużo pisania, a roboty na 2 minuty. Skopiowali mi transponder od ręki, koszt to 70zł.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD