Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
chopie nie kupuj używki
mógłbym swój sprzedać, ale wywaliłem ....
na fotce byłby ok, ale to zawsze używka, szukaj na forum, są klubowicze którzy pomogą kupić nowy.....
pozdro
mógłbym swój sprzedać, ale wywaliłem ....
na fotce byłby ok, ale to zawsze używka, szukaj na forum, są klubowicze którzy pomogą kupić nowy.....
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Włocławek
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Zauwazylem, ze cos tnie mi pasek wielorowkowy wzdluz po stronie zewnetrznej. Mechanior zdjal pasek i popatrzyl na napinacz i wszelkie rolki. Wszystkie wygladaja normalnie, watpliwosci wzbudzily jedynie rolki prowadzace (wydaje mu sie, ze moga miec wlasnie od zewnetrznej strony maly "kant", ktory tnie).
Chodzi o te dwie rolki "plaskie" (tzn bez rowkow). Sa jednakowe czy nie? Musze takie kupic a znajac fachowosc sklepow u mnie w miescie to pewnie bede kupowal przez internet i nie chcialbym sie zle zrozumiec ze sprzedawca.
Drogie sa? Chodzi o kappe 2,0 20v z klima, (wersja 145KM)
Chodzi o te dwie rolki "plaskie" (tzn bez rowkow). Sa jednakowe czy nie? Musze takie kupic a znajac fachowosc sklepow u mnie w miescie to pewnie bede kupowal przez internet i nie chcialbym sie zle zrozumiec ze sprzedawca.
Drogie sa? Chodzi o kappe 2,0 20v z klima, (wersja 145KM)
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Heh, ja u siebie mam ten sam problem już dłuższy czas, zaczeło się od piszczącego paska, wymieniłem pasek i odrazu cały napinacz na funkiel nówkę, w tym momencie okazało się że do wymiany mam koło pasowe na wale. Wymieniam pasek, koło i napinacz, okazuje się że stare koło pasowe było od innego auta ... było o jakieś 2 cm mniejsze od nowego które było dobrane dobrze i wymiar się zgadzał z katalogami, po wielu kombinacjach (pasek nie chciał się założyć - było strasznie ciasno) odpalam auto a napinacz skacze jak porąbany ... W tej chwili zastanawiam się czy nie założe odrobine dłuższego paska bo jak stare koło było mniejsze to napinacz nie skakał tylko pasek piszczał, mam nadzieje że to rozwiąże problem bo to trochę uciążliwa przypadłość...
PS. jak ktoś jest zainteresowany stary napinacz mogę sprzedać za 120zł, natomiast jak ktoś chce nowy Ruvilla to sprzedam za 310zł - oczywiście fakture czy paragon wystawię.
PS. jak ktoś jest zainteresowany stary napinacz mogę sprzedać za 120zł, natomiast jak ktoś chce nowy Ruvilla to sprzedam za 310zł - oczywiście fakture czy paragon wystawię.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Mam jeszcze pytanie odnośnie skaczącego napinacza. Mianowicie znajomy podpowiedział mi, że problem może tkwić w alternatorze a dokładniej w sprzęgiełku jeśli kappa 2,4 tds posiada takie sprzęgiełko w alternatorze i to moje pytanie. Twierdził iż jak takie sprzęgiełko nie pracuje i się zaciera to wtedy napinacz będzie pracował i może skakać pasek.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Witam
Ja ma 2,4 JTD i niemam sprzęgła na alternatorze (czy powinno być to niewiem- może ktoś da znać czy ma być), napinacz mam nowy i skacze tzn trudno to nazwać że skacze poprostu pracuje- niema gwałtownych skoków. Jeśli chodzi o sam napinacz to można go w łatwy sposób zregenerować (oczywiście w zależności od uszkodzenia lub zużycia). Zauważyłem że głównie zużywa się aluminiowy korpus przez który przechodzi śruba mocująca, ta długa na której "obraca" się napinacz. Otwór w korpusie wyciera się od ruchów napinacza i zaczyna się kantować napinacz powodując przesówanie paska i strzępienie. Mojm zdaniem w korpusie napinacza powinny być tulejki, które można by było poprostu wymieniać. Ja stary napinacz tak właśnie przerobiłem oddałem do tokarza, który dorobił tulejki i przetoczył śrubę. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić tego napinacza bo leży jako rezerwa.
Rolkę oczywiście należy założyć nową.
Pozdrowienia
Ja ma 2,4 JTD i niemam sprzęgła na alternatorze (czy powinno być to niewiem- może ktoś da znać czy ma być), napinacz mam nowy i skacze tzn trudno to nazwać że skacze poprostu pracuje- niema gwałtownych skoków. Jeśli chodzi o sam napinacz to można go w łatwy sposób zregenerować (oczywiście w zależności od uszkodzenia lub zużycia). Zauważyłem że głównie zużywa się aluminiowy korpus przez który przechodzi śruba mocująca, ta długa na której "obraca" się napinacz. Otwór w korpusie wyciera się od ruchów napinacza i zaczyna się kantować napinacz powodując przesówanie paska i strzępienie. Mojm zdaniem w korpusie napinacza powinny być tulejki, które można by było poprostu wymieniać. Ja stary napinacz tak właśnie przerobiłem oddałem do tokarza, który dorobił tulejki i przetoczył śrubę. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić tego napinacza bo leży jako rezerwa.
Rolkę oczywiście należy założyć nową.
Pozdrowienia
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Z tym sprzęgłem na alternatorze to jest tak, jedne są z sprzegłem a drugie bez sprzęgła, kwestia alternatora tak mi się wydaje.
U mnie problem nadal występuje. zamierzam wymienić wszystkie rolki może wtedy będzie ok.
U mnie problem nadal występuje. zamierzam wymienić wszystkie rolki może wtedy będzie ok.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Rolka prowadzącą napinacza - Peugeota/Citroena 3.0 V6Jano pisze:Z dawniejszego "wertowania" forum wyczytałem, że do Kappy napinacz pasuje od jakiegoś francuza /chyba/ koszt zakupu o połowę mniejszy od oryginału.
CROMA 1,9 JTDM 150 KM 272/B AVORIO VANITOSO VR.z wirusem
FREEMONT URBAN 2.0 JTDM2 automat 170 KM (narazie)
była : Kappa 2,4 JTD 616A GRIGIO URANO z jeszcze nowszym wirusem
>wojtekr3@interia.pl 600 227 557
Idiotów na świecie nie ma wcale tak wielu. Są tylko bardzo dobrze rozstawieni
FREEMONT URBAN 2.0 JTDM2 automat 170 KM (narazie)
była : Kappa 2,4 JTD 616A GRIGIO URANO z jeszcze nowszym wirusem
>wojtekr3@interia.pl 600 227 557
Idiotów na świecie nie ma wcale tak wielu. Są tylko bardzo dobrze rozstawieni
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Koledzy jeśli chodzi o kupno nowych części mam b.duże rabaty w IC, BHMD i FOCIE jak potrzebne informacje cenowe za ile ja mogę to mieć proszę o info na prv sprawdzę i odpowiem, a części mogę wysłać
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Witam
Proszę o poradę.Jak dostać się do napinacza mikropaska?KAPPA 2.0 SW 155KM.
Chciałbym sprawdzić jego stan.
Piszczy pasek zaraz po odpaleniu i niema ładowania.
Jak się silnik trochę rozgrzeje (ok 2-5min)przestaje.
Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam
Proszę o poradę.Jak dostać się do napinacza mikropaska?KAPPA 2.0 SW 155KM.
Chciałbym sprawdzić jego stan.
Piszczy pasek zaraz po odpaleniu i niema ładowania.
Jak się silnik trochę rozgrzeje (ok 2-5min)przestaje.
Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
zdjąć trzeba, prawe koło i przednią część plastikowego nadkola - pasek już możesz kupić nowy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Dzięki za radę,pasek już zamówiony.
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Witam,topcio1 pisze:napinacz jest wspólny dla silników :
2.0 20V (838AA1AA)
2.0 20V (838AG1AA, 838AG11A)
2.4 20V (838AC1AA, 838AC11A)
2.4 T.DS (838AE1AA, 838AH1AA)
2.4 JTD (838AL1AA)
mam pytanko, jeżeli napinacze paska są wspólne to do Lybry 2,4 JTD, 150 konikow bedzie tez pasować?
bo napinacz jest identyczny dla wszystkich silnikow 2,4 TD i JTD.
bo cena 500 w autosklep24 jest troszke przesadzona,
pozdrawiam
-------------------------
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
w IC :
INA 509 pln
RUVILLE 550 pln
INA 509 pln
RUVILLE 550 pln
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Znajdź na Allegro użytkownika "tanifiat" i zapytaj jaka cena byłay u niego. Mi do 2,0 20V wycenił fabryczny napinacz na 339 a Rueville chyba na 379. Ceny ma facet naprawdę bardzo dobre.
Viva la macchina
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
dzieki:) na allegro sprawdzalem i sa po 359 - 379 zl, ale czy kupienie przez net bedzie oki?
moze macie jakiegos sprawdzonego sprzedawce?
a zapytam jeszcze jakiego producenta polecacie?
Ruville czy SKF?
pozdrowionka
moze macie jakiegos sprawdzonego sprzedawce?
a zapytam jeszcze jakiego producenta polecacie?
Ruville czy SKF?
pozdrowionka
-------------------------