Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 lis 2019, 14:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 30 sty 2010, 1:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Moja to 2,4 JTD i też pokombinuje jak się uda to dokładnie opisze jaki mam ustawione porty i jak podpoiłem kable. Może komuś się przyda taki dokładny opis co i jak.
Pozdrowienia


Na górę
PostDodany: 30 sty 2010, 15:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Polaczylem sie z JTD z 2000 roku programem fiat ecu scann i unidiag, skasowalem poduszki za pomoca fiat ecu scann, ale u siebie nie moge tego zrobic. Moze jakas wtyczka jest niepodlaczona.
kabel mam na porcie com5, uzywam sterownikow FDTI nie tych co za przy kablu na plycie zalaczone.

tu jest krotka instrukcja z innego forum
Na początku czyścimy system ze starych sterowników USB ( FTDI).
w tym celu ściągamy program FTclean.exe <488 kb >
--
>http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities.htm

Następnie kasujemy sterowniki dla USB FTDI poprzez uruchomienie ww. programu,
wcześniej odłączamy wszystkie urządzenia USB !!!
Przegrywamy sterowniki dla naszego kabla VAG KKL do katalogu np "_USB stery".
--
>http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
wybieramy wersje sterownika 2.04.06.

Preferuję wersję 2154 sterowników FTDI, aby sprawdzić numer wersji należy odszukać plik
ftdibus.sys w zasobniku "USB stery" i sprawdzić jego parametry w menu kontekstowym
albo poprzez jego wybranie ( podświetlenie ) i sprawdzenie wersji na pasku stanu.
Po weryfikacji wersji sterowników podłączamy kabel VAG KKL i wskazujemy katalog
"_USB stery" jako zasobnik sterowników dla naszego interfejsu.
Ten katalog musi być wskazany dwa razy, nie nalezy wybierać instalacji automatycznej.
Po tej instalacji należy ustawić parametry bufora w UART-cie zgodnie z poniższym linkiem
--
>http://home.wanadoo.nl/sanderqv/diag/

Numer portu COMx może być inny w każdym przypadku.
do tych ustawień dochodzimy następująco

moj komputer | menu kontekstowe |Właściwości |sprzęt | menedzer urządzeń |Porty COM LPT |
Port komunikacyjny COMx |menu kontekstowe | Właściwosci |Port settings| advanced |

Po ustawienu parametrów zamykamy kolejne okienka klikając na OK.
sprawdzenie poprawności instalacji interfejsu to rozłączenie i ponowne podłączenie kabla VAG KKL.
w menadzerze urządzeń w polu porty (COM LPT) powinno pojawić się nowe urządzenie USB Serial Port ( COMx).

2. Uruchomienie Unidiaga.
- kluczyk w pozycje MAR.
zawsze korzystamy z najnowszej wersji , obecnie to wersja 0.3.3.1 z czerwca 2008 roku.
- po uruchomieniu Unidiaga KWP2000 przechodzimy do zakładki "About" i sprawdzamy jaką mamy wersje,
ma być na dzień dzisiejszy wersja 0.3.3.1.
- W tym momencie kabel interfejsowy powinien byc podłączony do portu USB w notebooku.
następnie zakładka "Open Definition File" i wgrywamy plik definicji dla naszego modelu auta.
- kolejny krok to zakładka "Connect" , tutaj w okienku COMx wybieramy nasz numer interfejsu COMx.
- po tych krokach naciskamy przycisk "Start Comm 2000".

Jeśli program połączy się z ECU to otrzymamy w polu "KeyWord Received" wartość 8FEF 2031
dla modelu 156 TS oraz w linii stanu na samym dole będziemy mieli okresowe komunikaty typu "Snd oraz Rcv" zgodnie z podawaniem sygnału "WaikUp" do ECU.

postepowalem zgodnie z nia.

Ustawienia portu:
Luczba bitów na sekunde 9600
Bit danych 8
parzystosc brak
bity stopu 1
sterowanie przeplywem brak
zaawansowane
com5
odbioru i transmisji po 4096
czas opoznienia 1
i reszta na zero
serial enumerator zaznaczony.
w programie tez trzeba powybierac port com5.
Powinno smigac. u mnie dziala


Na górę
PostDodany: 01 lut 2010, 20:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Mi niestety nadal nieudało się połączyć. Mam przy laptopie gniazdo COM a podłączam kabel VAG na USB czy nie będzie w tym jakiś konflikt. Kabel VAG USB jest przeznaczony dla komputrów bez COM'a więc przy emulacji USB na COM może dojść do jakiegoś konfliktu- tak mi się wydaje czy mam racje? Niewiem zabardzo gdzie szukać jeszcze przyczyny.
Pozdrowienia


Na górę
PostDodany: 01 lut 2010, 20:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Sproboj pokombinowac. zeby Vag usb-com ustawic na port 5 i w programie fiat ecu tez. w menadzerze urzadzen bedziesz mial wszystko. instalowales te sterowniki z mojej instrukcji? mysle ze powinno to smigac.
a swoja droga dlaczego nie kupiles kabelka na rs232 skoro masz com w laptopie? na takim porcie napewno by chodzilo...


Na górę
PostDodany: 02 lut 2010, 13:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Czemu nie COM - chciałem mieć kabel pod każdy komp.
Teraz wydaje mi się, że to nie był najlepszy pomysł. Na razie się nie poddaje - walczę dalej.
Pozdo


Na górę
PostDodany: 02 lut 2010, 17:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
ojca kappa 2.4 JTD z 2000 roku chodzi na Fiat ECU scann, na kablu usb bez problemu, tak jak w opisie, skad jestes moze sie zgadamy jakos? Ja z okolic Katowic. Moj samochod nie dziala na tym kablu, poduszek nie da sie skasowac, u ojca bez problemu poszlo od reki a u mnie nie da sie.
Ma ktos moze schemat instalacji airbag? Mam jeden schemat tylko w nim wtyczka do modulu airbag ma 10 pin a u mnie w aucie jest o wiele wiecej, nie wiem przez co moze sie nie laczyc... moze mam jakas koste nie wpieta bo kiedys wymienialem instalacje silnika...


Na górę
PostDodany: 02 lut 2010, 19:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Ja jestem z Gliwic, jeżeli nie dam sobie rady w tym tygodniu to chętnie skorzystam z twojej pomocy. Dam znać co i jak w następnym tygodniu.
Pozdrowienia


Na górę
PostDodany: 04 lut 2010, 15:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Ok.
Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 10 lut 2010, 6:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Po długich próbach podłączyłem Lancie za pomocą kabla VAG KKL USB i adaptera OBD2 na 3 pin Fiat. Sterowniki FDTI ze strony producenta. Jak znajdę trochę czasu to napisze szczegółowo konfigurację ustawień.
Pozdrowienia


Na górę
PostDodany: 11 lut 2010, 11:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
czyli na tych sterownikach co ja radzilem wczesniej...


Na górę
PostDodany: 12 lut 2010, 21:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Posty: 177
Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanie odnośnie kabla VAG KKL na usb
Potrzebuję połączyć się z lybrą 1,9 jtd ściągnołem fiatecuscan 1,6, natomiast mam pytanie odnośnie przełączania pinów we wtyczce - zgodnie z instrukcją na forum wyciąłem otwór w obudowie i zamontowałem mikroprzełącznik (4 sekcyjny).
do rzeczy - jak podłaczyć przełacznik?
Czy pin 7 ma być odłączony od płytki, czy wystarczy przełącznikiem mostkować piny, w zależności od sprawdzanych obwodów?
Z drugiej strony jest informacja, że działa na połączonyuch pinach 1,3,7 i 9.
Jeśli ktoś testował ten kabelek proszę o podzielenie się doświadczeniami.
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 13 lut 2010, 20:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
Jarek T pisze:
Mam pytanie odnośnie kabla VAG KKL na usb
Potrzebuję połączyć się z lybrą 1,9 jtd ściągnołem fiatecuscan 1,6, natomiast mam pytanie odnośnie przełączania pinów we wtyczce - zgodnie z instrukcją na forum wyciąłem otwór w obudowie i zamontowałem mikroprzełącznik (4 sekcyjny).
do rzeczy - jak podłaczyć przełacznik?
Czy pin 7 ma być odłączony od płytki, czy wystarczy przełącznikiem mostkować piny, w zależności od sprawdzanych obwodów?
Z drugiej strony jest informacja, że działa na połączonyuch pinach 1,3,7 i 9.
Jeśli ktoś testował ten kabelek proszę o podzielenie się doświadczeniami.
Pozdrawiam
Myślę, że się przyda:

:link:


Na górę
PostDodany: 15 lut 2010, 18:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Lybra ma OBD2? czy Fiat 3 pin? ;-/ wydaje mi sie ze 3 pin, problem z przelaczaniem pinow znika...


Na górę
PostDodany: 15 lut 2010, 19:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 mar 2009, 16:56
Posty: 177
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wiem wszystkie lybry miały eobd lub inaczej obd2 - moja z początku proddukcji ma takie złącze ....


Na górę
PostDodany: 15 lut 2010, 21:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 gru 2009, 13:26
Posty: 19
Lokalizacja: Białystok
Dla potwierdzenia że robię coś w tym temacie jak napisałem na początku wątku link do elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1571672.html może ktoś z was pomoże, bo chyba porwałem się z motyką na księżyc ale sprawę chcę do końca doprowadzić.

_________________
Lancia Dedra 1.8 i.e. '91


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl