Dedra - 2,0 turbo - mocowania turbiny
Dedra - 2,0 turbo - mocowania turbiny
Tak mi się przypomniało i co jakiś czas mnie zastanawia pewien fakt.
Jak robiłem uszczelkę pod głowicą w dedrze u mechanika, to powiedział mi, że jest coś nie tak z turbiną, chodzi chyba o mocowania. Nie oglądałem tego dokładnie, więc i opis będzie trochę pokręcony.
Otóż powiedział mi, że (chyba mocowanie turbo) jak jest normalnie na 3, czy 4 śruby (tego też nie wiem ile dokładnie) to u mnie nie ma fizycznej możliwości przykręcić jej na wszystkie śruby, bo jakby się jej nie ułożyło, to nie da się ustawić, żeby wkręcić we wszystkie otwory śrubę.
Trochę to zamotałem, ale nie widziałem tego, nie miałem w rękach i nie wiem do końca o co chodzi. Przypomniało mi się tylko to co mi mówił mechanik kilka miesięcy temu podczas naprawy i teraz mi się przypomniało i chciałem się z Wami podzielić.
Może ktoś z Was szanownych amatorów wydmuszek będzie wiedział o co chodzi. Niebawem może będę miał chwilę i zajrzę tam i pstryknę kilka fotek To może będzie jaśniej, ale póki co może ktoś obędzie się bez tego. Jakaś hybryda czy co??
Jak robiłem uszczelkę pod głowicą w dedrze u mechanika, to powiedział mi, że jest coś nie tak z turbiną, chodzi chyba o mocowania. Nie oglądałem tego dokładnie, więc i opis będzie trochę pokręcony.
Otóż powiedział mi, że (chyba mocowanie turbo) jak jest normalnie na 3, czy 4 śruby (tego też nie wiem ile dokładnie) to u mnie nie ma fizycznej możliwości przykręcić jej na wszystkie śruby, bo jakby się jej nie ułożyło, to nie da się ustawić, żeby wkręcić we wszystkie otwory śrubę.
Trochę to zamotałem, ale nie widziałem tego, nie miałem w rękach i nie wiem do końca o co chodzi. Przypomniało mi się tylko to co mi mówił mechanik kilka miesięcy temu podczas naprawy i teraz mi się przypomniało i chciałem się z Wami podzielić.
Może ktoś z Was szanownych amatorów wydmuszek będzie wiedział o co chodzi. Niebawem może będę miał chwilę i zajrzę tam i pstryknę kilka fotek To może będzie jaśniej, ale póki co może ktoś obędzie się bez tego. Jakaś hybryda czy co??
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 9:22 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zmieniłem tytuł na zgodny z regulaminem
Powód: zmieniłem tytuł na zgodny z regulaminem
Odp: Turbo w Dedrze - mocowania
mamw delcie silnik dedry to musiałbym wejśc do kanału i luknąc jak to się tam ma
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Odp: Turbo w Dedrze - mocowania
I nikt nie wie??
No nic. trzeba czekać, aż się Grzesiu pojawi.
No nic. trzeba czekać, aż się Grzesiu pojawi.
Odp: Turbo w Dedrze - mocowania
wyjasnij dokladnie jakie mocowanie bo turbo jest przykrecane do bloku jedna sruba a pozatym do kolektora wydechowego i tutaj jest faktycznie 4 sruby ja jak wyciagalem dwukrotnie turbo to za drugim razem 30 min i masz turbo na stole a mianowicie wykrecasz wydech 4 sruby bez problemu dojdziesz odlanczasz sade wykrecasz wspornik do bloku i uchwyt od wydechu puszczasz wydech w dol pozniej wentylator 3 srubki i jedna kostka nastepnie bodajrze 4 sruby od glowicy te co trzymaja kolektor wydechowy i masz juz delikatnie puszczasz turbo. Oczywiście na poczatku wszystkie wezyki gumowe od turba z filtra olejowego przewod cisnienia turba. i jak masz odpowiednie klucze i przedluzki o roznych dlugosciach to zaledwie 30 min. i wtedy dopiero jestes wstanie podokrecac wszystkie sruby innej mozliwosci nie ma.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
Odp: Turbo w Dedrze - mocowania
Nie wiem dokładnie o która stronę ci chodzi, ale po koleji:
Od strony kolektora wydechowego mamy coś takiego (standardowa flansza t3):
A od Strony wylotowej (downpipe-u) również standardowe wyjście t3 ze zintegrowanym wg:
Sądzę ze mechanikowi chodziło o mocowanie turbinki do kolektora, śruby widać od góry (ewentualnie trzeba by zdemontować blaszkę zakrywająca kolektor), więc spokojnie można tam zajrzeć ewentualne przedmuchy będzie widać osadzającą się w tych miejscach sadzą.
Mam na dzieje ze chodziło o to
Od strony kolektora wydechowego mamy coś takiego (standardowa flansza t3):
A od Strony wylotowej (downpipe-u) również standardowe wyjście t3 ze zintegrowanym wg:
Sądzę ze mechanikowi chodziło o mocowanie turbinki do kolektora, śruby widać od góry (ewentualnie trzeba by zdemontować blaszkę zakrywająca kolektor), więc spokojnie można tam zajrzeć ewentualne przedmuchy będzie widać osadzającą się w tych miejscach sadzą.
Mam na dzieje ze chodziło o to
Kod: Zaznacz cały
Hotlinki obrazków z "http://www.t3flange.com"
Odp: Turbo w Dedrze - mocowania
Tak jak pisałem wcześniej nie widziałem tego, nie dotykałem, stąd taki a nie inny opis sytuacji Prawdopodobnie mechanikowi chodziło o flanszę do kolektora wydechowego. Mówił, że nie ma możliwości wkręcenia jednej śruby, bo po prostu nie wychodzą wszystkie dziury na na przestrzał. Była robiona uszczelka pod głowicą więc trzeba było chyba turbo opuścić.
Niebawem pewnie będę tam zaglądał, bo muszę się uporać z ciągle męczącym mnie wyciekiem z tego kolanka gumowego (odpływ z turbiny). Kupiłem już tą gumową rurkę nową w ASO i dalej się sączy olej, płynie po misce i kapie na wydech już bodajże drugi rok. :/
Niebawem pewnie będę tam zaglądał, bo muszę się uporać z ciągle męczącym mnie wyciekiem z tego kolanka gumowego (odpływ z turbiny). Kupiłem już tą gumową rurkę nową w ASO i dalej się sączy olej, płynie po misce i kapie na wydech już bodajże drugi rok. :/