1,8 16V - w jaki sposób sterownik sprawdza że silnik pracuje

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: w jaki sposób sterownik...

Post autor: KGB » 01 sie 2009, 22:09

w tym silniku jest jeszcze czujnik fazy ,ktory dziala tak samo jak PWK,
kazde padniety czujnik (oprocz PWK) na pracujacym silniku bedzie zglaszal bledy ,na zalaczonym zaplonie i niepracujacym silniku komp zglasza blad PWK ,
trzeba podpiac pod komputer diagnostyczny i bedzie wiadomo jaki czujnik padl

ancyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:29
Lokalizacja: Międzyrzecz

Odp: w jaki sposób sterownik...

Post autor: ancyk » 01 sie 2009, 23:05

Normalnie jak bym czytała o swoim aucie. :bitwa: :bitwa: :bitwa: : brawo : : brawo :
A nie może być czasami połączenie dwóch sygnałów niemalże od siebie zależnych tzn. sonda lambda bo kiedy silnik pracuje to tylko wtedy jest sygnał z tego elementu (odpowiedni sygnał) oraz sygnał z przepływki, bo do pracy silnika w końcu potrzebne jest powietrze.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: w jaki sposób sterownik...

Post autor: KGB » 01 sie 2009, 23:10

oj niebardzo ,
padnieta sonda zachowuje sie jak na niepracujacym silniku ,przeplywka tak samo ,
po odpieciu obydwu silnik pracuje ,a na wyswietlaczu kapiszona pojawia sie komunikat "motoren sterluage defekt" i zaraz czasami "motoren ofen" ,
dlaczego komp wyswietla taki komunikat ? bo wie ze silnik pracuje ,a te czujniki nie ,
a wie ,ze silnik pracuje, bo wal sie obraca

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Odp: w jaki sposób sterownik...

Post autor: bolek » 02 sie 2009, 8:29

W temacie samej klimy zwykle jest jeszcze w zależności od klimatyzacji drugi presostat na niskim ciśnieniu lub czujnik zlodowacenia parownika. Bez nich klima też nie ruszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”