Lybra - stuki w kabinie po wymianie hamulców

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - stuki w kabinie po wymianie hamulców

Post autor: bartek42 » 26 maja 2009, 21:03

Witam! Proszę o pomoc bo dostane szału :!:

Dziś wymieniałem tarcze i klocki z przodu (Lybra 2,4 JTD). Jak odbierałem auto, to pedał hamulca wpadł w podłogę, po chwili wrócił na miejsce. Od uruchomienia silnika w kabinie (i tylko w kabinie) słychać stukanie - takie "tyk,tyk,tyk,tyk..." Jak wcisnę sprzęgło, to odgłos delikatnie się zmienia, jak wyciągnę sprzęgło do góry, to odgłos cichnie, jak wcisnę hamulec, to odgłos zachowuje się podobnie jak przy wciśniętym sprzęgle :!:
Przy dodaniu gazu wszystko cichnie, ale podczas jazdy na niskich obrotach znowu słychać te cholerne tykanie :-?
Mam wrażenie, że odgłos dochodzi spod zegarów albo okolic pedałów - ciężko zdiagnozować.

POMOCY :!: Od czego to możę być :?: Mechanik powiedział, że pewnie układ nie jest do końca odpowietrzony...
Czy jest to możliwe? czy układ hamulcowy i sprzęgło są w jakiś sposób powiązane :?:

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Odp: Lybra - stuki w kabinie po wymianie hamulców

Post autor: Moglaj » 26 maja 2009, 21:59

Dokładnie sprzegło jest połączone bo to ten sam układ hydrauliczny.
Mam nadzieje ze płynu Ci nie brakuje :D

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Odp: Lybra - stuki w kabinie po wymianie hamulców

Post autor: bartek42 » 27 maja 2009, 7:39

Właśnie się wybieram do mojego mechaniora... Rano nie było tego słychać, ale po przejechaniu 200m znowu powróciło. Mam wrażenie jakby coś było niedokręcone. Wiem w zakładzie wyciągali aku, bo szukali przecieku ze wspomagania... może jednak czegoś niedokręcili... Zobaczymy :)

-- 27 Maj 2009, 12:41 --

Hehe:) i wszystko jasne :) Powodem "tykania" był luźny przewód od sprzęgła. A że jest tak jak mówi Moglaj, to przy naciśnieciu hamulca jak i sprzęgła wzrastało ciśnienie i rurka się napinała :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”