Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 lis 2019, 0:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 kwie 2008, 12:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Posty: 476
Lokalizacja: Pruszków
Witam !!

Od jakiegoś czasu zauważyłem że na stacjach Orlenu -> Bliska można kupić paliwo o nazwie Bioester. Jest tańsza od zwykłego ON o około 40 gr.
Czy jeździł już ktoś na tym, jak to się sprawuje, może macie jakieś informacje. Czy nie będzie to działało negatywnie na pompe ??

Chciałem to zatankować do mojej niuni ale nie wiem czy jest sens ??

_________________
Lancia Kappa 2.4 T.DS


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2008, 16:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Posty: 476
Lokalizacja: Pruszków
No wiec zatankowałem Bioester za cenę 4.08 zł za litr.
Moje odczucia i spostrzeżenia:
- autko przyspiesza identycznie jak na ON
- nie kopci (zreszta na ON też nie kopci :D )
- pachnie dużo przyjemniej niż ON
- ma kolor żółty
- jest ekologiczny

Co do spalania to wypowiem się niebawem.
Mam również nadzieję że potanieje bo na chwile obecną wcale nie jest konkurencyjne dla ropy.

_________________
Lancia Kappa 2.4 T.DS


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2008, 16:37 
Z TDS'em to generalnie dobrze mieć znajomych w McDonaldzie żeby fryturę oddawali :D


Na górę
   
PostDodany: 05 kwie 2008, 11:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 14 paź 2006, 0:00
Posty: 117
Lokalizacja: Cieszyn
Silnik rowno pracuje, przyspieszenie o.k , spalanie o.k cena O.K! Lać i śmigać.... ;)

_________________
Delta TURBO diesel ;) by madman :D


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 10:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Z tego co czytałem w necie to bioester ma trochę mniejszą wartość opałową, więc teoretycznie spalanie wzrośnie, podobno jest niezbyt przyjazny wszelkim uszczelnieniom i elementom gumowym układu paliwowego, poza tym w instrukcji Kappy włosi piszą żeby lać tylko olej napędowy. Choć niższa cena kusi sam narazie się waham...


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 10:09 
Nowe ducato nie chciało za bardzo na tym jeździć :) Ale to inna generacja silników w porównaniu z TDS


Na górę
   
PostDodany: 11 lut 2009, 12:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Posty: 62
Lokalizacja: Oświęcim
ja za to podczas ostatnich spadków cen paliw zacząłem tankować Ultimate-a na BP i jest różnica, w spalaniu może nie ale w mocy jest odczuwalna, szkoda że zdrożało :cry: jeśli ktoś nie narzeka na brak tych paru groszy to na prawdę polecam

_________________
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 13:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Ja tankowalem biodiesla i uwazam ze nie ma roznicy w jezdzie czy tam spalaniu.

Jest tylko jedno ale...
W zimie na mrozach duuuzo gorzej odpala niz na zwyklym dieslu.

W lecie jak najbardziej...w zimie natomiast tankuje tylko ON

_________________
Lancia Thema III 2.5td 09.92r


Na górę
PostDodany: 26 lut 2009, 20:02 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Posty: 31
Lokalizacja: Radom
Również zatankowalem bioestra do Marei(2,4 td) i moje spostrzeżenia są następujace:zapach-frytki :D ,brak zauwazalnych różnic w mocy i przyspeszeniu,spalanie na podobnym poziomie.Jedyną wadą jest gorsze zapalanie zimnego silnika tzn. dłużej trzeba krecić i przez kilka sekund po zapaleniu troche go trzęsie(ma wyższą temp. zapłonu).Tak więc można na tym śmiało śmigać,nie polecam natomiast podczas ujemnych temp.,szcególnie jeszcze jak ktoś robi krotkie przebiegi miejskie. a niżej kila informacji o tym paliwie "


Bioester charakteryzuje się większą smarnością niż olej napędowy, co wpływa na dłuższą żywotność silnika i zabezpiecza aparaturę wtryskową przed nadmiernym zużyciem. Ciężarówka z Niemiec ustanowiła rekord Guinnessa w żywotności silnika, przejeżdżając na biodieslu 1,3 mln km przy niemodyfikowanym, oryginalnym silniku. Dodatek nawet 1 % Bioestru do oleju napędowego podnosi jego własności smarne. Wyższa zawartość tlenu w stosunku do ON zapewnia lepsze spalanie, a wysoka liczba cetanowa (51) poprawia osiągi silnika.

Bioester oferowany przez PKN ORLEN produkowany jest wyłącznie z oleju rzepakowego i posiada najlepsze właściwości spośród wszystkich rodzajów estrów. Parametry Bioestru są zgodne z normą PN-EN 14214 oraz spełniają wymagania jakościowe rozporządzenia Ministra Gospodarki z 8 września 2006r.

Bioester znajdujący się w ofercie PKN ORLEN zawiera specjalny pakiet dodatków gwarantujący jego najwyższą jakość.



Na górę
PostDodany: 27 lut 2009, 0:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Eksperymentowałem trochę z paliwami przy swoim TDS-ie i nic oprócz Shell V-power diesel i verva ON nie leje. Bioester to ropa z dodatkami roślinnymi a to rzecz dobra do smażenia frytek a nie jazdy.Kolega nalał tego dziadostwa do Nissana Pathfindera i po 1000 km robił wtryski. Moim zdaniem nie warto oszczędzać na paliwie bo tu skąpstwo rodzi z reguły wysokie koszty. Moim zdaniem na wzbogacanych paliwach (jak np. verva) silnik lepiej zapala (wyższa liczba cetanowa),równiej pracuje i jest cichszy. No ale każdy wybiera wedle własnego uznania.

_________________
była: Kappa 2.4 TDS '97 jest: Toyota Corolla 1.6 VVTi '04


Na górę
PostDodany: 27 lut 2009, 1:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Posty: 1456
Lokalizacja: Ełk/wawa
tak ,napewno biodiesel rozwalil wtryski :lol:

_________________
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008


Na górę
PostDodany: 27 lut 2009, 15:18 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Posty: 31
Lokalizacja: Radom
koledze też siadła pompa w golfie i twierdził,że to po zatankowaniu na Lotosie,ale nie wziął pod uwagę,że to może od ropy,ktorą nagminnie kupowal od tirowców(a oni szlag jeden wie co mieli w zbiornkach),dlatego zbieg okolicznosci sprawił,że to akurat wtedy.Inny latal 100 kkm na opale i nic.Dlatego nie wierze w takie bajki,że od jednorazowego tankowania coś padnie.Owszem w silnikach z common railem czy na popowtryskach,moze cos zaszkodzić,ale nie w zwyklym dieslu.


Na górę
PostDodany: 28 lut 2009, 0:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Tak się składa że to był właśnie common rail.Silniki te są znacznie wrażliwsze na jakość paliwa a przez to wszelkie awarie spowodowane kiepskim paliwem są w tym przypadku miarą jakości ropy. Rozumiem że kolega KGB nie wierzy że można zniszczyć wtryski jednym tankowaniem kiepskiej ropy, ok, każdy ma takie prawo.Ale jak to jest że auto przejeżdża ok.70 tys km na paliwie z Shella a nagle po zatankowaniu Bliskiej silnik zaczyna pracować jak stary Ursus???Trzeba brać pod uwagę fakt że nowoczesny common rail wtryskuje paliwo 4 razy w trakcie jednego suwu,co przy prędkości obrotowej 3000 daje nam 12000 wtrysków w czasie jednej minuty czyli 200 razy na sekundę pod ciśnieniem nawet 1600 barów, przez otwór o średnicy mniejszej niż główka szpilki.Polecam olej słonecznikowy-to jeszcze lepsze paliwo na delikatne wtryski:-)

_________________
była: Kappa 2.4 TDS '97 jest: Toyota Corolla 1.6 VVTi '04


Na górę
PostDodany: 28 lut 2009, 1:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Posty: 1456
Lokalizacja: Ełk/wawa
common rail jest wrazliwy glownie na czystosc paliwa ,zwlaszcza piezoelektryki (najnowsze)
rzepak jadalny jest czystszy niz najczystsza ropa na stacji ,dodatkowo nie ma w skladzie siarki - jest jednak 10% bardziej gesty ,co przy malych otworkach moze spowodowac zmniejszenie dawki paliwa
estry olejow jadalnych to oleje z wytracona gliceryna ,wiec ich gestosc jest praktycznie taka jak ON - siary nie maja ,ale tankowane z dystrybutora nie sa czystsze od ON
rozwalanie wtryskiwaczy przez biodiesle to bujda na resorach

zle policzyles cykle - przy 3000rpm masz 1500 suwow pracy ,wiec przy 4 wtrysnieciach na suw daje to 6000 wtryskow na minute ,czyli 100 na sekunde
nie zmienia to faktu ,ze biodiesle dopuszczone do obiegu sa objete normami ,a ich mozliwosc stosowania w normalnych dieslach jest warunkiem dopuszczenia
dla silnika od poczatku zbudowanego (dawka i kat wtrysku) pod rzepak nie potrzebaby bylo tworzyc biodiesla

_________________
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008


Na górę
PostDodany: 28 lut 2009, 10:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Posty: 2021
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
"KGB" pisze:
tak ,napewno biodiesel rozwalil wtryski :lol:
uwierz kolego, ze przy jednym, jedynym tankowaniu mozna zapiec wtryski w common rail.....nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy faktycznie to przez to biopaliwo...ale tankując własnie to na bliskiej (raz jedyny raz chciałem sprobowac) i zatankowałem bio...no i nawet nie wiem, czy ujechałem jakies 20 km.....i klaps.....poszedł wtryskiwacz......

na szczescie było to auto służbowei i zrobione zostało to na gwarancji ( nowy fiat Doblo 19 mjet 16V)...

_________________
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl