Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Moderator: stabraf
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Ni jeżdziłem żadnym więc tylko z urody zewnętrznej:
1. Thema
2. Alfa
3. Fiat
4. Saab
1. Thema
2. Alfa
3. Fiat
4. Saab
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Jezdzilem Croma i Saabem 900 2.0T Aero i musze przyznac, ze jest niezly. Jeszcze nie mialem okazji sie z nim ustawic, ale czekamy z kumplem na lepsze warunki pogodowe (sucha nawierzchnia)
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Na tej fotce 164 wygląda ohydnie- felgi kompletnie nietrafione.
Najładniejsze nadwozie ma Croma, ze sporym zapasem nad Themą. Potem 9000 i 164
Najładniejsze nadwozie ma Croma, ze sporym zapasem nad Themą. Potem 9000 i 164
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Male zestawienie najrzadszych wersji aut:
Alfa Romeo 164 Q4 1206 sztuk,
Fiat Croma 2.5 V6 ok 1000-1500 sztuk(jeśli ktoś wie ile sztuk to proszę pisać),
Lancia Thema 8.32 3527 sztuk,
Saab 9000 Aero 2.3 Turbo 225KM tu nie wiem ale możliwe że nie więcej jak Themy 8.32.
Co ciekawe z powyższych aut najtrudniej jest kupić Cromę V6 - obecnie po przejrzeniu kilku serwisów w europie jest tylko 1 na sprzedaż (przez 3 lata jak przeglądam ogłoszenia widziałem 3-4 na sprzedaż) także obstawiam że mogło być ich nawet mniej jak 1000 sztuk i to jest najrzadsze auto z całej 4.
Kupno reszty aut nie stanowi problemu jeśli ktoś ma odpowiednią ilość gotówki
Co do cywilnych wersji to tak:
Alfa 164 Super 2.0 Twin Spark 8V auto prowadzeniem bije na głowę pozostałe 164 (nie licząc QV i Q4) ze względu na lekki silnik, chyba najsztywniejsze zawieszenie z całej czwórki aut. Najgorszy wybór w 164 to silnik 3.0 V6 12V + automat. Do jazdy na co dzień wersja TS lub zwykła V6 12V.
Lancia Thema najbardziej kanapowata Tu jeśli miałbym wybór to zdecydowanie Mk3 LX 2.0 Turbo 205 KM - choć pozytywnie zaskoczył mnie również silnik 2.0 VIS 145 KM.
Mk1 i Mk2 dla mnie są po prostu brzydkie. Najgorszy wybór to 2.0 8V + automat. Do jazdy na co dzień Mk3 2.0 8V lub VIS.
Fiat Croma jest za to taka pośrednia miedzy miękką Themą, a sztywną 164. I ma niezaprzeczalny plus czyli poodnoszona tylna klapa wraz z szybą. Wersja po lifcie z 1991 to chyba najładniejszy Fiat lat 90-tych. Od 1993/1994 pełen ocynk i auto praktycznie nie koroduje podobnie jak 164. Najgorszy wybór to 2.0 8V + automat. Do jazdy na co dzień 2.0 8V lub 2.0 16V.
Saab 9000 nie wypowiadam się bo nie jeździłem za kierownica. Auto chyba najbardziej podobne do Cromy, ale za to podobnie jak 164 najbardziej odstaje od reszty aut.
Najciekawsze jest to że gdyby wszystkie auta postawił obok siebie to najbardziej wyróżniałaby się Alfa 164, 9000 sedan i Thema SW.
Osobiście do kolekcji polecałbym 164 Q4 lub Themę 8.32 bo to "pewniaki" jeśli chodzi o przyszły zysk, choć Croma V6 jest również doskonałym wyborem choć nie jest tak znana i raczej nigdy nie osiągnie poziomu cen Q4 czy 8.32.
Alfa Romeo 164 Q4 1206 sztuk,
Fiat Croma 2.5 V6 ok 1000-1500 sztuk(jeśli ktoś wie ile sztuk to proszę pisać),
Lancia Thema 8.32 3527 sztuk,
Saab 9000 Aero 2.3 Turbo 225KM tu nie wiem ale możliwe że nie więcej jak Themy 8.32.
Co ciekawe z powyższych aut najtrudniej jest kupić Cromę V6 - obecnie po przejrzeniu kilku serwisów w europie jest tylko 1 na sprzedaż (przez 3 lata jak przeglądam ogłoszenia widziałem 3-4 na sprzedaż) także obstawiam że mogło być ich nawet mniej jak 1000 sztuk i to jest najrzadsze auto z całej 4.
Kupno reszty aut nie stanowi problemu jeśli ktoś ma odpowiednią ilość gotówki
Co do cywilnych wersji to tak:
Alfa 164 Super 2.0 Twin Spark 8V auto prowadzeniem bije na głowę pozostałe 164 (nie licząc QV i Q4) ze względu na lekki silnik, chyba najsztywniejsze zawieszenie z całej czwórki aut. Najgorszy wybór w 164 to silnik 3.0 V6 12V + automat. Do jazdy na co dzień wersja TS lub zwykła V6 12V.
Lancia Thema najbardziej kanapowata Tu jeśli miałbym wybór to zdecydowanie Mk3 LX 2.0 Turbo 205 KM - choć pozytywnie zaskoczył mnie również silnik 2.0 VIS 145 KM.
Mk1 i Mk2 dla mnie są po prostu brzydkie. Najgorszy wybór to 2.0 8V + automat. Do jazdy na co dzień Mk3 2.0 8V lub VIS.
Fiat Croma jest za to taka pośrednia miedzy miękką Themą, a sztywną 164. I ma niezaprzeczalny plus czyli poodnoszona tylna klapa wraz z szybą. Wersja po lifcie z 1991 to chyba najładniejszy Fiat lat 90-tych. Od 1993/1994 pełen ocynk i auto praktycznie nie koroduje podobnie jak 164. Najgorszy wybór to 2.0 8V + automat. Do jazdy na co dzień 2.0 8V lub 2.0 16V.
Saab 9000 nie wypowiadam się bo nie jeździłem za kierownica. Auto chyba najbardziej podobne do Cromy, ale za to podobnie jak 164 najbardziej odstaje od reszty aut.
Najciekawsze jest to że gdyby wszystkie auta postawił obok siebie to najbardziej wyróżniałaby się Alfa 164, 9000 sedan i Thema SW.
Osobiście do kolekcji polecałbym 164 Q4 lub Themę 8.32 bo to "pewniaki" jeśli chodzi o przyszły zysk, choć Croma V6 jest również doskonałym wyborem choć nie jest tak znana i raczej nigdy nie osiągnie poziomu cen Q4 czy 8.32.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
145 KM miała THEMA 2.0 16V bez VISa
na "klapkach" moc (z różnych źródeł=rynków) 152 lub 155 KM
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Zawsze byłem ciekaw ile tej wersji wyprodukowali.seraf pisze: ↑28 paź 2017, 8:25 ...
Fiat Croma 2.5 V6 ok 1000-1500 sztuk(jeśli ktoś wie ile sztuk to proszę pisać),
....
Co ciekawe z powyższych aut najtrudniej jest kupić Cromę V6 - obecnie po przejrzeniu kilku serwisów w europie jest tylko 1 na sprzedaż (przez 3 lata jak przeglądam ogłoszenia widziałem 3-4 na sprzedaż) także obstawiam że mogło być ich nawet mniej jak 1000 sztuk i to jest najrzadsze auto z całej 4.
Ważne, że jedna u mnie w garażu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Ja wybrałbym Cromę albo Alfę, ale chyba bardziej jednak Alfę
Nie dojrzałem, że jest Thema to jednak Thema...
Nie dojrzałem, że jest Thema to jednak Thema...
Giulietta Veloce 2016r
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Czy Peugeot 605 nie był budowany na tej samej płycie?
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
W Polsce będzie pewnie ok 5-10 sztuk Crom V6.
Zawsze byłem ciekaw ile tej wersji wyprodukowali.
Ważne, że jedna u mnie w garażu
Jedną mam ja, druga ty, trzecia w Bydgoszczy(mam kontakt z właścicielem), czwarta w tamtym roku została ściągnięta do Polski ze Słowenii i na pewno jest jeszcze kilka sztuk gdzieś pochowane pod kocami lub gnijące gdzieś jak to u nas
Ps. Widzę, że masz wersję po ostatnim lifcie, których było najwięcej. Ja mam V6 z 1-2 miesiąca produkcji i w zasadzie może z raz przez ostatnie 3-4 lata widziałem ogłoszenie z V6 z pierwszego roku produkcji.
605 to jest pro prostu odrzucony pierwszy projekt 164 przez kierownictwo Alfy i pewnie po taniości sprzedali ten projekt dla Peugeota Dlatego 605 jest tak podobna do 164 - zwłaszcza linia boczna.miwis pisze: Czy Peugeot 605 nie był budowany na tej samej płycie?
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
- volumetrico
- Forumowicz/ka
- Posty: 200
- Rejestracja: 06 gru 2010, 17:41
- Lokalizacja: Krakow
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
seraf ,najrzadsza wersja cromy to mk1 SX , produkowana tylko miedzy marcem a listopadem 1990 roku v6 tłukli 3 lata
Solo italiana automobili da Cracovia.
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Powiem Ci że nie wiadomo. Znaczy pewnie tylko sam Fiat może to wiedziećvolumetrico pisze: ↑24 maja 2018, 14:55 seraf ,najrzadsza wersja cromy to mk1 SX , produkowana tylko miedzy marcem a listopadem 1990 roku v6 tłukli 3 lata
Obstawiam, że nawet mk1 SX była dużo tańsza niż V6 i z tego względu SX może być więcej.
Gdzieś czytałem, że Croma V6 była droższa niż 155 V6 i bardzo blisko ceny 164 V6 dlatego mimo 3 lat obecności na rynku sprzedało się tylko ok. 1200 sztuk V6.
Ogólnie ktoś musiał być niezłym świrem żeby kupić Cromę V6 zamiast 164 V6
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
- volumetrico
- Forumowicz/ka
- Posty: 200
- Rejestracja: 06 gru 2010, 17:41
- Lokalizacja: Krakow
Re: Alfa Romeo 164/Fiat Croma/Lancia Thema czy Saab 900 ?
Byl taki jeden swir co jezdzil croma v6 zamiast thema, czy 164 i to bylo w czasach cromy mk1 kiedy busso ze 155ki jeszcze nie pchali do kromki, bo nie bylo jeszcze 155ki Specjalnie zbudowana dla tego jegomoscia. Taki jeden Giovanni
https://naforum.zapodaj.net/132ea2e9c861.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/4931d9744c77.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/132ea2e9c861.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/4931d9744c77.jpg.html
Solo italiana automobili da Cracovia.