Kappa - stożek

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stożek

Post autor: Wujek_2000 » 13 gru 2005, 15:43

Czy ktoś miał już okazję instalować stożkowy filtr powietrza w Kapiszonie? Zastanawiam się nad założeniem takiego filtra w swojej dziewczynce. Mam taki filtr i cały czas leży w szafie nie używany. Zastanawiam się tylko czy to coś da bo jak zobaczyłem rozmiar skrzynki filtra powietrza w Kapciu to zacząlem sie zastanawiac czy stożek ma sens.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

compablo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 13 lip 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin

Kappa - stożek

Post autor: compablo » 13 gru 2005, 18:06

zadałem kiedyś takie samo pytanie, ale nikt niestety nie odpowiedział. Więc chyba trzeba będzie spróbować... Ja przynajmniej spróbuję...

Mam nadzieję, że efekt nie będzie zbyt kosztowny (tzn. nic się nie rozp....:D)
Kappa 2.0 20V
Dodge Caravan 2.4


502-71-55-69

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - stożek

Post autor: Blash » 13 gru 2005, 18:17

jeśli chodzi o ten filtr to jasne można go zamontowac ale gdzie? akurat w kappie jest fajnie pomyślane zasysanie powietrza spod nadkola czyli jest ono chłodne , jesli udało by się tam umieścic filtr to ok w co wątpię , umieszczenie go w komorze silnika mija sie z celem , bo bedzie zasysał gorace powietrze , pośrednim wyjsciem było by zamontowanie wkładu w oryginalnej puszce tzw. sportowego wielokrotnego użycia ,np k&m (koszt ok 200 pln plus chemia do czyszczenia i nasączania )

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stożek

Post autor: Wujek_2000 » 14 gru 2005, 16:16

no cóż umówiłem się ze znajomym specem od tego typu bajek, zobaczymy co powie mądrego :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - stożek

Post autor: Blash » 14 gru 2005, 16:46

chętnie się dowiemy

Anonymous

Kappa - stożek

Post autor: Anonymous » 14 gru 2005, 17:55

No pewnie bajek nawciska, że wiecej mocy ma itd, mam taki bajerek i z tego co odczułem i jeszcze kilku moich znajomych to jedynie fajny pomruk z pod maski silnika. Amen.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stożek

Post autor: Wujek_2000 » 14 gru 2005, 18:22

Mufnal z tym, ze zabawa w stożek nie ogranicza się do samego założenia stożka w miejsce normalnego filtra...
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Anonymous

Kappa - stożek

Post autor: Anonymous » 14 gru 2005, 18:24

Wiem o co chodzi, dolot zimnego powietrza, jak ktos ma LPG-ponowne wyregulowanie bo bedzie gasł na jałowym biegu itd. itd. :wink:

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - stożek

Post autor: Wujek_2000 » 14 gru 2005, 20:54

myśle, ze najlepiej będzie przeprowadzić całą operacje a następnie posadzić Kapciucha na hamowni i okaże się czy warto czy nie :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - stożek

Post autor: makek » 22 gru 2005, 22:49

A ja dwa dni temu w swojej Dedrze ponownie założyłem oryginalny filtr, stożek poszedł na półkę. W Dedrze normalnie jest rodzaj doładowania dynamicznego, przy stożku trudne do osiągnięcia. Czy było lepiej - na pewno głośniej. Zmieniłem na oryginalny dlatego, bo szkoda mi silnika, mam uzasadnione wątpliwości co do jakości filtrowania, skoro przez niego są prześwity pod światło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”