Kappa - lifting w 1998 roku

Anonymous

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Anonymous » 21 sty 2005, 9:38

Czy ktoś wie, co zostało zmienione w kappie w 98 roku?
I czy 2.0T 20V jest rzeczywiście lepszy od 16V?

Prezes

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Prezes » 22 sty 2005, 1:07

zmiany w 98 roku :
- kierownica - inny kształt
- jednokolorowe czarne boczki w dzwiach
- plastik imitujący drewno na konsoli środkowej ma ciemniejszy kolor i jest błyszczący a nie matowy
- podłokietnik przedni jest montowany do konsoli środkowej a nie do fotela kierowcy , ma regulowaną wysokosc i schowek.
Pod wzgędem technicznym (silniki , zawieszenia ) zmiany były wprowadzone dopiero w 99 roku.

Co do silników 2.0 T ...
20 V jest oczywiście mocniejsza i to sie czuje. Ma tez zdecydowanie większą kulture pracy - płynniej nabiera mocy , mniej odczuwalny jest efekt "turbodziury" - jest "grzeczniejsza". Jest to silnik stosunkowo delikatny i trzeba sie z nim umijetnie obchodzić.
16 V za to jest bardziej rasowa . Ma moim zdaniem ma fajniejszy "gang" i niesamowitego kopa przy 4000 tyś/obr. Jezdzi jak rasowa rajdówka. Ma tylko jeden mankament - jeśli pociągniesz ją na maxa i zmieniasz bieg turbina traci na tyle obroty ze po wciśnięciu gazu auto nie jedzie . Dostaje kopa dopiero po jakiś 2 sekundach. Typowa turbodziura. Ale mozna sie przyzwyczaić :) Przy jedbym i drugim silniku zabawa jest przednia.

karthon

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: karthon » 24 sty 2005, 1:23

"Prezes" pisze:zmiany w 98 roku :
Pod wzgędem technicznym (silniki , zawieszenia ) zmiany były wprowadzone dopiero w 99 roku.
O, to o te zmiany mi chyba chodzi - co zostało zmienione w zawieszeniu?
Bo to wyżej, to w sumie detale.

A jak wygląda sprawa z awaryjnością tych silników?
Auta z lat 1998-2000 kosztująw sumie podobnie, więc nie wiem który (jeśli bym się decydował) wybrać...

Awatar użytkownika
Maniek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 21 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Maniek » 24 sty 2005, 9:48

Widze że Prezes z Łodzi raczej wszystko wymienił co zostało zmienione wraz z face liftingiem w 98r :D Jeszcze można dodać że zderzaki są całe lakierowane a nie tak jak z sprzed liftu gdzie idzie pasek czarny chroniący.Ja żałuje teraz że nie kupiłem po liftingu kappy chociaż mam z 98r ale sprzed :( Wiadomo że czym nowsza Kappa tym lepiej ale uważaj na skatowane lancie które mają turbo.Podobno często takie się zdarzają.Może ktoś mi powie czy Kappy z aktywnym zawieszeniem mają lepszy komfort czy raczej jest bez większej różnicy.Pozdrawiam wszystkich miłośników lanci :!: :D :D :D
Pozdrawiam

Mariusz z Warszawy.
Lancia Kappa 2.4 LX 98r (LPG)

502-535-995

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Arek » 24 sty 2005, 11:52

Ktos juz tu pisał o tym aktywnym zawieszeniu chyba Tomek admin. Zdaje sie ze nie polecał tego na nasze drogi
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Torell007 » 26 sty 2005, 11:53

To ja może zaczne od poczatku produkcji czyli roku 1994 i kolejno wprowadzanych zmian :)

Produkcja Lancii Kappa rozpoczęto w roku 1994 [powstały wtedy śladowe ilości tych samochodów, trafiały się egzemplarze bez klimatyzacji w wyposażeniu standartowym] gama silników wyglądała następująco:
Benzynowe:
- 2.0 20V (145 KM)
- 2.4 20V (175 KM)
- 3.0 V6 (204 KM)
- 2.0 16V Turbo (205 KM)
Diesel:
- 2.4 TDS (124 KM)
- 2.4 JTD (136 KM) od '98

Silniki 2.0 20V oraz 2.4 20V są jednostkami pięciocylindrowymi, motor 2.0 16V Turbo (205 KM) pochodzi z Lancii Themy. Natomiast 24- zaworowy silnik 3.0 V6 (204 KM) został zaadaptowany bezpośrednio z Alfy Romeo.

Obrazek

Ta gama jednostek napędowych była oferowana do roku 1998 bez większych zmian. Jedynie w 1997 roku konstruktorzy Lancii czerpiąc doświadczenia z silników 2.0 16V (V.I.S) w Themach oraz sprawowania się silników 2.4 (V.I.S) w Kappach pokusili się o zaadaptowanie systemu dynamicznego doładowania (V.I.S) i zwiększenia stopnia sprężania do 10,7 - przez co silnik 2.0 zyskał 10 KM i od tego momentu miał 155 KM. W wersjach 2.0 20V [145 i 155 KM] występowały dwie wersje Comfort Drive oraz Power Drive, różniły się one przełożeniami w skrzyni biegów:

Obrazek

Pierwsza pozwala na dynamiczne rozpędzanie samochodu praktycznie na każdym biegu, za to niestety na piątym biegu silnik pracuje w dość wysokim zakresie prędkości obrotowej, co odbija się na zużyciu paliwa - przy jeździe w trasie 160-180km/h z włączoną klimatyzacją trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa w okolicach 11 litrów / 100 km. W przypadku silników ze skrzynią Comfort Drive (dłuższe przełożenia) rozpędzanie samochodu na 4 oraz 5 biegu jest zauważalnie trudniejsze, ale zużywa ono 1-1.5 litra paliwa na 100 km mniej. W mieście zużycie paliwa jest zbliżone w obu wersjach. Tak więc osobom więcej podróżującym w trasach polecam Comfort Drive, a jeśli ktoś ceni sobie dynamikę i porusza się często w mieście - Power Drive.

Rok 1997 to nie tylko zmiany w silniku to również dopracowanie szczegółow. Dotychczasowe 3 sekundowe spryskiwanie szyb usunięto na rzecz tego, że od nas zależy ile czasu będzie natryskiwana przednia szyba (czas naciskania dźwigni), zmieniono charakterystykę nawiewów wentylacji wnętrza, wytłumiono komorę bagażnika, zmieniono otwory schowków, jest inny podnośnik samochodowy.

Obrazek

W tylnym zawieszeniu zmieniono stabilizator (jest bardziej rozbudowany co podwyższa koszty eksploatacji - doszły łączniki stabilizatora). Z wydłużeniem wymiany oleju w silniku z 15 000 do 20 000 km, zamontowano osłonę pod silnikiem bez dwóch wzierników ułatwiających jego wymianę. Od tego momentu chcąc wymienić olej w silniku należy zdemontować całą osłonę. W warsztatach za tę usługę karzą sobie dodatkowo zapłacić (sic!).

Obrazek

Rok 1999 zaowocował następną zmianą w komorze silnika 2.0 20V (V.I.S) , został zmieniony układ dolotowy (plastikowy kolektor ssacy, elektroniczne sterowanie przepustnicą gazu, puszka szmerów ssania oraz rury dolotowe są zupełnie inne niż w modelu poprzednim - również w 2.4). W układzie napędu osprzętu silnika zostały zmienione rolki i napinacz. Przemodyfikowany został układ klimatyzacji.
Ponadto w silniku benzynowym 2.4 przy zachowaniu tej samej mocy i momentu obrotowego została zmieniona mapka wtrysku benzyny komputera co przełożyło się na ekonomiczniejszą eksplowatację a przyśpieszenie od 0do 100 km/h zostało poprawione o kilka dziesiątych sekundy, wzrosła też prędkość maksymalna.

Obrazek

Obrazek


Silnik 2.4 dysponujący mocą 175 KM. Podobnie jak 155-konny, dwulitrowy brat, posiada system V.I.S - doładowanie dynamiczne + zmienne fazy rozrządu. Jednakże V.I.S w silnikach 2.4 montowany był od roku 1995, do dwulitrówek trafił dopiero 2 lata później, kiedy konstruktorzy mieli już odpowiednią bazę doświadczeń z tym systemem w silnikach pięciocylindrowych. 2.4 to motor ganiony często za spore zużycie paliwa - średnio 11.5 litra / 100 km/h przy normalnej jeździe, a pod ciężką nogą wartość tę można łatwo zwiększyć. Jednak mimo wszystko to bardzo udana jednostka napędowa, idealnie pasująca do charakteru samochodu, w którym jest montowana. Przyspieszanie jest nieodczuwalne, jednakże kierowca ze zdziwieniem zerka na prędkościomierz, ponieważ auto często jedzie szybciej, niż by się to wydawało. 100 km/h osiągane jest w około 9 sekund, prędkość maksymalna oscyluje w granicach 220 km/h. Doskonale spasowana skrzynia biegów - przełożenia odpowiednio dobrane do mocy silnika oraz masy pojazdu. Wspaniała elastyczność przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu odpłaca się zużyciem paliwa porównywalnym z silnikiem 2.0 ( znam to z autopsji).

Obrazek

Jednostka zaadaptowana z Alfy Romeo. 24-zaworowa V6-ka, dysponująca mocą 204 KM doskonale spisuje się w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, zadowalając się w trasie podobną ilością paliwa co silnik 2.4, dopiero przy dużych prędkościach oraz w trybie miejskim da się zauważyć istotne różnice. Poruszanie się Lancią K wyposażoną w ten silnik to czysta rozkosz - 8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna wynosi 225 km/h [automat 9.8 s do 100 km/h v-max 220 km/h] . W konfrontacji 3.0 V6 24V z 2.0 16V Turbo wyraźnie się odczuwa 'majestat' i potęgę widlastej szóstki w porównaniu do 'młynka do kawy' 2.0 16V Turbo. Również piękne brzmienie silnika V6 jak i brak 'turbo dziury' rekompensuje wysokie koszty jego utrzymania.

Obrazek

Ten silnik z kolei znany jest posiadaczom Lancii Themy 2.0 Turbo i.e 205-konna, turbodoładowana, 16-zaworowa jednostka powoduje, że pozornie przyciężkawa limuzyna, przeznaczona do dostojnego przemieszczania się, nabiera niesamowitego "ognia". Setkę osiąga w 7.8 sekundy, prędkościomierz zatrzymuje się na 240 km/h, na każdym biegu po przekroczeniu 2700 obrotów kierowca wciskany jest w fotel - to zaleta zainstalowanej turbosprężarki, która zwiększa moc i moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Nie jest to silnik dla każdego - wymaga bowiem dość troskliwej opieki - nieumiejętne traktowanie turbosprężarki doprowadzi do szybkiego jej rozszczelnienia, co pociąga za sobą poważne koszty naprawy. Należy stosować bardzo dobrej jakości oleje i bezwzględnie dbać o odpowiedni poziom wszystkich płynów. Pomimo zaleceń Lancii co do wymiany oleju co 20.000 km lepiej jest robić to 2 razy częściej - w silnikach z turbiną olej służy m.in. do chłodzenia turbosprężarki, przez co pracuje w znacznie większym zakresie temperatur, niż w jednostkach wolnossących. W zamian za troskę silnik odwdzięczy się zużyciem paliwa na pozomie... 20-zaworowej dwulitrówki. Brzmi to trochę może jak żart, ale naprawdę to tak mało pali.

Obrazek

220-konna turbodoładowana jednostka długo czekała na swoją premierę. Dopiero w 1998 roku w katalogu Lancii pojawiły się te właśnie jednostki, zastępujące zasłużone 2.0 16V turbo 205 KM. Pięciocylindrowiec 2.0 20V otrzymał jedną turbosprężarkę, system VIS, nieco luźniejszy układ wydechowy, przekonstruowany układ dolotowy właśnie z myślą o turbinie i większej ilości powietrza, jakie potrzebował zassać silnik i otrzymano moc 220 KM - co jest w porównaniu z konkurencją jednym z najlepszych wyników. Trwałość rzędowych 5-cylindrówek w połączeniu z doświadczeniem jeśli chodzi o turbodoładowane silniki zaowocowała napędem zdolnym rozpędzić ciężką limuzynę do ponad 240 km/h, a 100 km/h jest osiągane w niecałe 7.5 sekundy przy ogromnych przebiegach, jakie są zdolne wytrzymać te właśnie silniki - 400-500 tysięcy kilometrów nie jest tutaj niczym nadzwyczajnym.

Obrazek

Pięciocylindrowy silnik turbodiesel 2.4 JTD. znany jest już z Alfy Romeo 156, posiada moc 135 KM oraz momento obrotowy 304 Nm przy 2000 obr/min i wyśmienitą elastyczność gwarantująca lepsze parametry niż jego poprzedzający go 124 konny T.DS. Parametry tego silnika osiągnięto wprowadzając do produkcji seryjnej system Common Rail, którego istotą jest całkowicie elektroniczna kontrola wtrysku, na wzór silników spalinowych.Tradycyjna pompa oraz wtryskiwacze mechaniczne zastąpione zostały obwodem o bardzo wysokim ciśnieniu (pow. 1300 barów) i wtryskiwaczami elektromagnetycznymi sterowanymi centralką elektroniczną, zapewniającą doskonałe parametry mieszanki w komorze spalania. Natomiast turbina o zmiennej geometrii gwarantuje maksymalną skutecznośc doładowania na wszysktich obrotach. Osiągi tego silnika są bardzo dobre, auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 10 sekund, prędkośc maksymalna wynosi 202 km/h a średnie w cyklu mieszanym wynosi 7l/ 100 km.

Natomiast jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny samochodu to Lancia Kappa w ciągu całego okresu produkcji sprzedawana była fabrycznie z jednym z pięciu rodzajów felg aluminiowych lub 15' felgach stalowych z kołpakami (5.) - od roku 1994 były to ośmioramienne felgi 15' z polerowanego aluminium (1.) [były też wersje z 'kapselkiem' maskujacym śruby (6.)], w roku 1997 pojawiły się sześcioramienne z polerowanego aluminium, również 15' (2.) oraz ośmioramienne 16' dla wersji 2.0t, w roku 1998 wersje 3.0 oraz 2.0t, w związku ze zmianami w układzie hamulcowym, otrzymały lakierowane felgi 16' (3.)- wszystkie te "koła" możecie obejrzeć na załączonym obrazku:

Obrazek

Kolejna różnica jaką można zauważyć w modelu 98' są listwy na zderzakach - w nowych wersjach całe zderzaki są w kolorze nadwozia, w innych (starszych) - przez środek zderzaka biegnie listwa koloru czarnego.

Obrazek

W roku 2000 nastąpiła kolejna zmiana - tym razem auto otrzymało "w prezencie" ksenonowe reflektory.

Obrazek

'Układ jezdny Lancii K ewoluował wraz z biegnącymi latami. W roku 1995 samochody te wyposażane były w ponadstandartowe zawieszenie w tej klasie pojazdów - wielowahaczowe zarówno z przodu (+kolumny McPhersona) jak i z tyłu (również kolumny McPhersona), ze stabilizatorami przechyłu (przód i tył). Pokuszono się także o bardzo proste i bardzo skuteczne rozwiązanie - amortyzatory podwójnego działania. Amortyzator taki pracuje zarówno przy wciskaniu wodziska jak i przy wyciąganiu - dzięki temu samochód, zachowując klasyczną dla limuzyny miękkość, pozwala na ekstremalną jazdę po zakrętach z minimalnymi zaledwie przechyłami bocznymi nadwozia. Wersje 2.0t oraz 3.0 otrzymały dodatkowo odrobinę poprawione stabilizatory przechyłu z przodu oraz tyłu, co dodatkowo poprawia ich zachowanie się na drodze.'

Obrazek

'Oczywiście samo zawieszenie to nie wszystko - auto trzeba jakoś rozpędzać - co więc z przekazywaniem mocy? O ile silniki 145, 155 i 175 KM jeszcze nie stanowiły problemu (zastosowano klasyczny mechanizm różnicowy), o tyle w jednostkach 204, 205 i 220 KM standartem stał się Viscodrive - układ różnicowy o ograniczonym tarciu. Dzięki temu moc równomiernie przekazywana jest na oba koła przednie i umożliwia bardzo szybkie ruszenie z miejsca oraz efektowne przyspieszanie nawet na śliskich nawierzchniach. Viscodrive występuje także jako opcja dla silników 2.4 175KM. Turbodiesle, pomimo dużego momentu, jaki przekazywany jest na koła, nie mają możliwości montażu Viscodrive.'

Obrazek

'Teraz trochę o układzie hamulcowym. Lancia to włoska firma, więc należałoby szukać jakichś sprawdzonych włoskich rozwiązań. I nie trzeba szukać długo - oryginalne klocki hamulcowe do Lancii K pochodzą z oferty firmy Ferodo - wiodącego producenta tej branży, wywodzącego się właśnie z Włoch. Od początku produkcji marki Ferodo i Brembo towarzyszą Kappie, powodując, że hamowanie jest skuteczne praktycznie w każdych warunkach. Ale mimo wszystko pokuszono się o coś więcej...'

'Rok 1998 to kolejne poprawki - w najmocniejszych wersjach - 2.0t oraz 3.0, z mocami odpowiednio 220 KM oraz 204 KM, zastosowano układ hamulcowy częściowo przejęty z Mitsubishi Lancer Evo V - rasowego, sportowego samochodu, a wstępnie projektowany na potrzeby Ferrari. Przednie zaciski, firmowane przez Brembo, czterotłoczkowe, wyposażone w ogromne klocki Ferodo (identyczne z tymi stosowanymi w Lancerze) oraz powiększone tarcze hamulcowe pozwalają na zatrzymanie rozpędzonej masy "w miejscu".'

Obrazek

Wnętrze Kappy pierwszą modernizację przeszło w roku 1996, zmieniono wtedy kształt siedzeń, wprowadzono welury z wzorkami oraz zmianie poddano krój tapicerki co widać na zdjęciu poniżej :

Obrazek

Obrazek

Na zewnątrz model 98' rozpoznać można jak już wyżej wspomniałem po lakierowanej w kolorze nadwozia listwie ochronnej zderzaków. Natomiast wewnątrz zmianie uległa kolorystyka wnętrza. Deska rozdzielcza, osłony i boczki drzwi utrzymane są w kolorze antracytowej szarości. Do tego imitacja drewna w okół info center ni jest juz matowa ale błyszcząca. Nowością modelu 98' był też przestawny podłokietnik ze zintegrowanym schowkiem między siedzeniami. Poza tym Lancia 'zafundowała' Kappie skórzany pokrowiec na kierownicę i gałkę zmiany biegów wraz z mankietem.

Obrazek

Całość zmian uzupełniają dwa nowe kolory nadwozia i wspomniane wcześniej aluminiowe felgi.
Z zakresu bezpieczeństwa dorzucono w Kappie boczne poduszki powietrzne, nie było to od jakiegoś czasu żadne novum w tej klasie pojazdów. Przejęto kolejne rozwiązanie z Alfy 156, mianowicie wyłączanie poduszki powietrznej na siedzeniu obok kierowcy, umożliwiające bezpieczne zamocowanie tam fotelika dla dziecka. Czujnik w siedzeniu okok kierowcy, kontrolujący wykorzystanie siedzenia zapobiega w razie wypadku uruchomienia obydwu poduszek bocznego siedzenia.

Obrazek

Do roku 1998 wyposażenie Kappy dzieliło się na trzy wersje - LE, LS oraz LX. Najprostszą wersją była wersja LE i oto krótkie wyszczególnienie, co wchodziło w skład podstawowego (LE) wyposażenia tego modelu:

- wspomaganie kierownicy
- ABS
- komputer pokładowy, 5-językowy, z detekcją awarii
- centralny zamek
- klimatyzacja elektroniczna
- elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu
- tapicerka welurowa
- wykończenie w drewnie
- felgi stalowe 15"
- chromowane obwódki mocowania szyb w drzwiach
- chromowane klamki zewnętrzne
- trzecie światło "STOP"
- rolety na tylną szybę
- podłokietnik z przodu i z tyłu
- lampki w drzwiach, oświetlające drogę po otworzeniu ich
- lampki do czytania (z przodu oraz z tyłu)
- 6 lub 8 głośników - 4 z przodu, 2 lub 4 w tylnej półce
- halogeny
- lakier metalizowany lub perłowy

'Jak widać nawet w podstawowej wersji Kappa zadowoli prawie każdego kierowcę. Ale to oczywiście nie wszystko, co można było mieć w tym samochodzie. W wersji LS zamiast tapicerki welurowej mamy do czynienia z imitacją skóry zamszowej, nazywaną alcantara. Do tego najczęściej dochodził firmowy radioodtwarzacz oraz aluminiowe felgi.'

Wersja LX to topowe wyposażenie dla aut z silnikami 2.0, 2.4, 3.0 oraz 2.0t 16V 205KM. Obejmuje takie dodatki jak:

- elektrycznie regulowane fotele z pamięciami
- podgrzewane fotele przednie
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- pełne nagłośnienie - radioodtwarzacz + wzmacniacz + zmieniarka na 6CD, firmowane przez Clarion
- ksenonowe reflektory (w wersjach po roku 1999)
- aluminiowe felgi 15" lub 16" (w wersjach 2.0t oraz 3.0 po roku 1998 - tylko i wyłącznie 16")
- skórzana, czarna tapicerka
- elektrycznie odsuwany i unoszony szyberdach
- spryskiwacze reflektórów

Od modelu 98' podstawowy wariant seryjnego wyposażenia LE został definitywnie wykreślony. Wprowadzona została nowa specjalnie wyposażona wersja 2.0t 220 KM oznaczona TURBO. Różni się ona od wersji LX 'grafitowanymi' obwódkami szyb na drzwiach, 16" firmowymi aluminiowymi felgami oraz najczęściej wiśniową, skórzaną tapicerką. Od modelu 98' wyposażano model Kappa w firmową nawigację satelitarną.

Obrazek

W roku 1998 definitywnie zrezygnowano z 5 kluczyków i 2 kart kodowych na rzecz systemu takiego jak w Alfie Romeo tzn. 1 kluczyk matka i 2 normalne oraz brak kart kodowych. Ostatnie egzemplarze modelu Kappa zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2001.

Ostatnie egzemplarze modelu Kappa zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2001.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2005, 10:52 przez Torell007, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Arek » 26 sty 2005, 12:05

Torell007 no chłopie rewelacyjna robota!! :!: GRATULACJE. Fachowe objasnienia w stylu dostępnym dla laików takich jak ja Bardzo fajnie że wszedłeś na stałe na to forum
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Torell007 » 26 sty 2005, 12:22

Ciesze się, że sie podoba :) Troche czasu zajęło mi zebranie się i zrobienie tego jak trzeba i w przystępnej formie :) Niebawem jeśłi czas mi pozwoli pojawią się następne takie opisy innych modeli :) A tym czasem pozdrawiam :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Arek » 26 sty 2005, 12:28

Słuchaj a może to co napisałeś przewalić w inne miejsce lub na stronę klubowa bo w postach forumowych ten wartosciowy materiał może zginąć w tłoku?
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Torell007 » 26 sty 2005, 12:31

Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad którą trwają prace,też znajdzie się ten materiał więc nie ma co się przejmować. Natomiast na forum też może być? No chyba, że komuś przeszkadza tak obszerna odpowiedź na post karthon-a ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: tomek » 26 sty 2005, 13:45

"Torell007" pisze:Ciesze się, że sie podoba :) Troche czasu zajęło mi zebranie się i zrobienie tego jak trzeba i w przystępnej formie :) Niebawem jeśłi czas mi pozwoli pojawią się następne takie opisy innych modeli :) A tym czasem pozdrawiam :)
O w morde... ale poscik. No, no, no, Torell007 - jestem pod wielki wrazeniem!!!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Jurek K. » 26 sty 2005, 16:22

Bardzo fajnie i ciekawie napisane, gratuluję
Jurek
Kappa 2.4 LX 97' (niestety rozbita w grudniu 2014)
Kappa 2.4 LX 00'

karthon

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: karthon » 26 sty 2005, 18:56

Wow, jestem pod wrażeniem.... dzięki za tak dokładne info!

A tak przy okazji pytanie - jeśli szukam 2.0T to lepiej 16V czy 20V?
Załóżmy, że ceny są zbliżone.
I jeszcze jedno - ile pali w mieście 2.4JTD?

pozdrawiam,

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: sanchez » 26 sty 2005, 21:39

eee, no fachowa wiedza!, jestem pod wrażeniem :shock: :lol:
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Krzysiek » 27 sty 2005, 11:04

"karthon" pisze:A tak przy okazji pytanie - jeśli szukam 2.0T to lepiej 16V czy 20V?
,
A to zależy. Starszy silnik to w prostej lini jednostka od delty integrale, dedry, themy itd. Silnik popularnie stosowany dobry dostęp do silników i części. Duże możliwości podniesienia osiągów. Tylko nie bardzo pasuje charakterem do limuzyny. 5-tka ładniej chodzi i jest nowocześniejsza, ale droższa.
Decyzja należy do Ciebie.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”