Fiat 125 - SWAP 2,0 Turbo z Themy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: topcio » 27 gru 2008, 18:56

"Michael" pisze:Co do samochodow fiat 1600 dohc oraz 1800 dohc nie dokladnie wiem jak to z nimi bylo ale raczej tak jak pisze kolega bany ale nie chce sie o to klucic wiec moze ktos pomoze mi jednak z tym tematem bo puki co bany bardzo dzielnie udziela swojej wiedzy za co slicznie dziekuje i to nie tak jak wiekszosc pisze ze sie nie da i sie rozmysle koszty to drugozedna sprawa bo moge nawet rok odkladac na to ale chcialbym miec slinik o troszke wiekszych mozliwosciach nie ublizajac silnikom dohc ktore sa swietne ale kusi mnie to turbo wiec bardzo prosze pomozcie pozdrawiam
JA jestem z tobą, niestety z 125p raz wyjmowałem rozrusznik i na tym kończy się moja znajomość z tym fiatem, ale duchowo jestem z TOBą- mam nadzieję że pochwalisz się wynikami prac.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 27 gru 2008, 19:29

Puki co walcze z przewodami paliowymi i cisnieniem w nich panujacych ogladalem jedna lancie dedre z silnikiem 2.0 turbo i powiem szczrze tak na moje malo fachowe oko jako ze jestem mechanikiem amatorem wydaje mi sie ze ten silnik da sie wcisnac tylko pytanie jak to bedziez belka pod niego czy na standardowej fiatowskiej da rade polozyc ten silnik czy np wspawac sobie belke z poldka 1.4 rovera trzeba to ocenic wiec jezeli ktos ma z lodzi lancie dedre 2.0 turbo lub lancie 2.0 turbo theme chetnie sie jej w dzien w sprzyjacych warunkach admosferycznych przyjze gdyz jestem powaznie zainteresowany tym tematem pozdrawiam Michal i dizekuje za wsparcie :)
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 27 gru 2008, 23:06

niewiele kolego da ci oglądanie takiego silnika w samochodzie.
według mnie miske tak czy inaczej trzeba bedzie przerobić wraz ze smokiem.
wierz mi że czekają Cie wieksze problemy.
Ja bym to rozwiązał zupełnie inaczej.
takich silników mam kilka wyjętych i w trakcie remonu,mozna przymierzać i bawić sie bez końca ale blisko chyba nie masz do mnie.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Piszczyk » 28 gru 2008, 13:47

"Michael" pisze:...ze jestem mechanikiem amatorem wydaje mi sie ze ten silnik da sie wcisnac tylko pytanie jak to bedziez belka pod niego czy na standardowej fiatowskiej da rade polozyc ten silnik czy np wspawac sobie belke z poldka 1.4 rovera trzeba to ocenic wiec jezeli ktos ma z lodzi lancie dedre 2.0 turbo lub lancie 2.0 turbo theme ...
na standardowej belce FSO z zastosowaniem łap od twojego starego 2.0 DOHC - w bloku silników montowanych poprzecznie są jeszcze miejsca do przykręcenia wsporników
belka od 1.4 nic ci nie da
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 28 gru 2008, 15:19

No smok i miska to jest dosyc spora rzezba juz zeby to osiagnac natomiast mysle tez czy turbo sie nie bedzie grzalo za bardzo bo mozna do niego pusicc orurowanie tylko nie jestem od konca pewny czy to sie sie uda.A jak gabarytowo jest z silnikiem dedry turbo czy on nie jest kapke mniejszy czy to ten sam silnik tylko w innej budzie ?? pozdro
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Tomasz » 28 gru 2008, 15:34

Dedra ma identyczny silnik jak Thema różni się tylko osprzętem. Dedra ma mniejszy kolektor ssący więc łatwiej będzie go zapakować
Obrazek

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 28 gru 2008, 16:41

O czyli to juz troszke lepiej rokuje ale mimo wszystko bede musial inaczej polozyc wydech itd a jak sie ma sprawa miski olejowej i smoka czy jest taki sam jak w themie i jezeli juz tak ten silnik bedzie latwiejszy w instalacji to czy jest jakis wal lanci z ktorym moge spiac skrzynie dedry i rowniez ten silnik zeby miec ten kochany naped na tyl czy raczej musze jastrowac z walem argenty lub fiata 132 ?? pozdro
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 28 gru 2008, 19:16

miska i smoki były rózne,w zaleznosci od roczników,
tak czy inaczej nic co pasuje bez rzeźby nie znajdziesz.
Proponuje zespawać miske z dołu od 132 i kołnierza od themy/dedry.
a smok,zmontować ze smoka od dedry/themy.
koło zamchowe dać od 132,ze sprzęgłem 215mm,wtedy skrzynia podejdzie standardowa,

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 28 gru 2008, 19:19

Z wydechem nie wiem tylko o co chodzi za bardzo,
chyba nie chciałeś podpinac sie do seryjneg 45mm z turbiną??
i tak trzeba go zrobic od nowa wiec co za róznica którędy

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: topcio » 28 gru 2008, 19:20

a blok jest taki sam? że skrzynia 132 podejdzie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 28 gru 2008, 19:22

oczywiście że inny ale podejdzie

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 29 gru 2008, 0:03

czyli tak sprzeglo to nie problem bo 215mm jest dosyc uniwersalne kolo zamachowe od 132 tez sie znajdzie smok i miska to jak silnik kupie bedzie przerabiane,tak jak napisal bany i tak puszcze calkowicie nowy wydech pytanie tylko czy robic tez orurowanie do turbo czy ono nie potrzebuje tak duzego chlodzenia?? a co do skrzyni moze lade skrzynie podepne ?? do tego no i kwestia walu 132 ?? czy cos innego pozdro
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 29 gru 2008, 10:08

co do skrzyni,to ja jeździłem zawsze na włoskiej od 132,
co do Łady nie mam pojecia i nie wiem jak wtedy z rozrusznikiem.
nawet przy 132 trzeba sprawdzić czy wałek balansowy nie bedzie przeszkadzał.
o jakie orurowanie Ci chodzi kolego?
Turbina ma chłodzenie wodne,potrzebna bedzie też chłodnica oleju,
i chłodnica powietrza.

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 29 gru 2008, 12:15

wiesz chlodzenie turbiny powietrzem poprzer rure o konkretnym przekroju zakonczonym stozkiem wiec jednak lepiej bedzie ze skrzynia od 132 zobaczymy jak to z tym bedzie pytanie tylko czy taka skrzynia wytrzyma ta moc ??
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Piszczyk » 29 gru 2008, 19:31

"Michael" pisze:...a co do skrzyni moze lade skrzynie podepne ?? do tego no i kwestia walu 132 ?? czy cos innego pozdro...
jeśli zostawisz swoją starą skrzynie od 2.0 dohc (zakładam że na takiej jeździsz teraz) to wał pozostanie ten sam co masz teraz
skrzyni od łady bym nie rydzykował
skrzynia 132 wytrzymywała większą masę niż twojego kanta (np argenty)pod silnikami volumex (ok 155km) i chyba nie była "wzmacniana"
ewentualnie zmień (dobierz) przełożenie tylnego mostu żeby nie obciążać tak skrzyni/mostu
(żebym byka nie palną: większe przełożnie = mniejsze obciążenia ???)
a co do "chłodzenia turbo" to kolega Bany dobrze zwrócił uwagę na chłodzenie ale oleju i intercooler - a z przodu DFa masz troche mało miejsca po pozostawieniu oryginalnej chłodnicy FSO
pozostaje miejsce w belce pod chłodnicą (pomięzy pasem przednim a mocowaniem osłony miski) na wprasowanie tam dwóch (???) chłodnic
czeka cię więc i przeróbka przewodów doprowadzających powietrze i przewodów olejowych i cięcie blacharki

powodzenia - niech moc będzie z tobą
(jak złożysz ten wynalazek jadę toto obejrzeć - a potem sam składam drugiego :wink: )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”