Delta I HF TURBO - Przegrzewanie silnika

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Delta I HF TURBO - Przegrzewanie silnika

Post autor: solarzmr » 17 cze 2008, 10:43

Według wskaźnika na desce przegrzewa mi się regularnie silnik (1,6 Turbo), pierwsze podejrzenie padło na termostat, ale po wymianie jest dokładnie tak samo. Wcześniej wymieniana była chłodnica (około 1,5 roku temu) i pompa wody (około miesiąc temu). Przy obecnych temperaturach i warszawskich korkach na wskaźniku wskazówka dochodzi prawie do czerwonego pola, mimo tego że wentylator cały czas pracuje.

W związku z tym obecnie podejrzewam czujnik temperatury, bądź wskaźnik.
I tu pytanie czy ktoś zna napięcie jakie powinno wychodzić z czujnika temperatury cieczy chłodzącej przy 90 stopniach?

A może macie jakieś inne sugestie co to może jeszcze być?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: kretekpodnietek » 17 cze 2008, 11:20

póxniej zmierze jego rezystancje, a jak dasz grzanie na pełno to tez nic nie zbije temperatury? nie wywala płynu? a czujnik jak coś, podchodzi z fiata uno, albo CC, tylko że on ma wyjście tylko na wskaźnik temperatury.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: solarzmr » 17 cze 2008, 12:08

Z ogrzewaniem nie sprawdzałem, bo tak naprawdę to się jeszcze nigdy nie zagotował. Termostat zaczyna puszczać płyn kiedy na wskaźniku jest 90, według producenta temperatura otwarcia termostatu to 88 stopni. Płynu nie wywala, zresztą przy wymianie pompy zalewałem go świeżym płynem. Według wskaźnika temperatura wychodzi około 110 stopni. Najczęściej jest w połowie między 90 i 130. Czujnik wstępuje jakby co w sklepach, tylko wpierw chciałbym sprawdzić czy to on, a może jeszcze coś innego. Tylko co?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: Nat » 25 cze 2008, 11:43

Może kwestia czujnika?

Ostatnio dyskutowałem w sprawie Integralki, dlaczego na trasie w zimie wskaźnik temperatury wskazuje 70 st C (a w innych porach roku oraz zimą w mieście- 90) - oczywiście chciałem wymieniać termostat, ale się dowiedziałem, że bez paniki, ten typ tak ma i by sobie dac spokój- termostat jest OK ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: solarzmr » 25 cze 2008, 11:58

"Nat" pisze:Może kwestia czujnika?

ale się dowiedziałem, że bez paniki, ten typ tak ma i by sobie dac spokój- termostat jest OK ;)
Chyba tak właśnie zrobię, poprostu muszę pamiętać o tym żeby włączyć wentylator jak wjeżdżam do miasta i już. Po wymianie termostatu i przejechaniu trochę kilometrów sprawa się względnie uspokoiła i wskazówka nie przekracza 110 stopni, nawet w korkach.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: Nat » 25 cze 2008, 12:11

Ale wiatrak sam sie nie włącza : coto :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Delta - Przegrzewanie silnika w HF Turbo

Post autor: solarzmr » 25 cze 2008, 15:15

"Nat" pisze:Ale wiatrak sam sie nie włącza : coto :
Wiatrak się włącza, ale dopiero przy ok 110 stopniach. A mam zrobiony na desce włącznik który jest podłączony równolegle do termowłącznika na chłodnicy. Także jak wjeżdżam do miasta, kiedy wiem że co chwila zatrzymuję się na światłach lub w korku to wiatrak mam uruchomiony na stałe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”