Lancia Thema 2.0 turbo

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Lancia Thema 2.0 turbo

Post autor: Cossi86 » 04 maja 2008, 14:24

Witam !!

Poszukuję informacji na temat tego silnika. Jak z jego awaryjnościa ??
Czy też tak jak w kappie jest to jednostka 5 cylindrowa ??
Czy pasek rozrządu sypie sie tak jak w zwykłej 2.0 16v ??
Czy da sie zamontować LPG ??

Pozatym jak wygląda wygłuszenie Themy wzgledem Kappy. I czy bardzo odczuje spadek komfortu po przesiadce z Kappy ??

Aha i od którego roku wsadzali tą nową kierownice z airbagiem ?? I czy w tych ostatnich modelach coś zmieniono ??

Pozdrawiam
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lancia Thema 2.0 turbo

Post autor: pew » 04 maja 2008, 22:13

po pierwsze to były dwa silniki - 8v i 16v - i zdaje się że był łańcuch a nie pasek :) oba były 4 cylindrowe. Jako ciekawostka - 16v turbo z Themy został potem wstawiony do Integralki (a nie odwrotnie). LPG da się zamontować ale sporo kosztuje no i moralnie jest to wątpliwe :wink: .
Thema jest dłuższa nawet niż Kappa tylko troszkę węższa, miejsca ma równie dużo i w środku i w bagażniku.
A jeśli chcesz turbo burbo to nie bardzo rozumiem pytanie o wyciszenie silnika :wink:
No i są aż trzy modele Themy. Im nowsze tym więcej w standardzie ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Lancia Thema 2.0 turbo

Post autor: bryś » 04 maja 2008, 22:17

widziałeś ten silnik 8O jaki łańcuch ????

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lancia Thema 2.0 turbo

Post autor: pew » 05 maja 2008, 20:07

nikt mi nie dał na razie wsadzić nosa do integralki :-( w mojej był pasek, właśnie Grzesiek ja Ci go oddałem (zapas) bo już nie pamiętam? zbieram graty do sprzedania na allegro i nie wiem czy mam go szukać :lol:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lancia Thema 2.0 turbo

Post autor: lancia1969 » 05 maja 2008, 21:33

"pew" pisze:nikt mi nie dał na razie wsadzić nosa do integralki :-( w mojej był pasek, właśnie Grzesiek ja Ci go oddałem (zapas) bo już nie pamiętam? zbieram graty do sprzedania na allegro i nie wiem czy mam go szukać :lol:
Pew
Nie dałes ale nie chce : niee : ale na zlocie :pub2: tylko że nic juz po pijaku nie kupuje :mrgreen:

Cossi86 łaćucha tam nie ma jak Pew mówi, silnik na bazie popularnego dwuwałka Fiata stosowany od 50 lat , awaryjność przyzwoita ale usterki sie zdarzają - turbo kusi a własciwie ważna jest regulacja i stan osprzętu - życ sie da - u mnie ,a lekkiej nogi nie mam, wytrzymuje koło 100 000 km potem wymiana turbiny i jeżdze - przepraszam teraz poszła uszczelka pod głowicą ( moja wina jechałem bez wody :roll: ) tak to tylko olej i paliwo
16-stki - jak wieś gminna niesie mają tendencje do urywania zaworów ( nie sprawdziłem - dłubie ósemki) ,czesciej wymagaja wymiany paska ( taki sam jak W ósemce) czyli wymiana co 30 tyś km , ale ludzie jeżdzą i nie narzekają - uważam że fajny tani w cześciach ( ale pali koło 12 i up) silnik .
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”