kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: Piszczyk » 07 kwie 2008, 19:42

witam
pytanie do znawców starszych modeli silników fiata
czy montowane poprzecznie silniki 2.0 serii DOHC (np. dedra/thema/tipo itp)
dają się spiąć ze skrzynią od silników montowanych podłużnie w fiatach 131/132/124 ???
jak sprawa wieszaków/podpór ???
wiem że głowica jest "odwrócona" (wydech i ssanie) i pompa oleju inna (na wale korbowym) i natrysk na gładzie...
a jak rozstaw śrub od obudowy sprzęgła? 8O
bo blok tych montowanych "poprzecznie" to ewolucja tego "podłużnie" - zgadza się?

chodzi mi po głowie pewien pomysł.....
(fiata 125p rok 74 z 2.0 DOHC od argenty już miałem... 8) )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: Piszczyk » 07 kwie 2008, 20:04

sam sobie odpowiem: :D (znalazłem tu:link )
skrzynia pasuje , łapy też a reszta to hektar orki na ugorze ...
ale jeśli ktokolwiek widział ktokolwiek wie to proszę o rady / podpowiedzi...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: dunin » 07 kwie 2008, 20:50

zajrzyj na fiat-furious.pl. wiem, że tam robili takie rzeczy, czyli się da.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: bolger » 07 kwie 2008, 20:58

Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: lancia1969 » 07 kwie 2008, 21:37

"bolger" pisze:Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
Przestań straszyć :D
20 lat temu popychałem poldkiem 2.0 a finalnie z silnikem Themy turbo w czasach kiedy nie było cięcia laserowego a utrzymanie auta sprawnego było nie lada wyczynem.
Da sie ale trochę rzeźby jest ( miska , łapy ,) reszta to pikuś.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: Piszczyk » 08 kwie 2008, 0:14

Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
też mi tak mówili jak składałem 125p `74 z silnikiem 2.0 DOHC od argenty na wielopunkcie....
i wyszło (mam duży młotek w garażu :P )
20 lat temu popychałem poldkiem 2.0 a finalnie z silnikem Themy turbo
no o to mi chodziło : yesyes :

mam na oku mirafiorke (131) i mam ochotę wkleić w nią 2.0 turbo
(zakładam że robota na 2 lata w weekendy)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: lancia1969 » 08 kwie 2008, 0:51

Piszczyk proszę nie załamuj mnie :? 2 lata? :wink: naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy :wink: )
W jedynie masz wszystko przygotowane - szerokie boczki ,prosta komora , zero zawieszenia ( mcPersony) nawet stabiizator nie wadzi bo jest z przodu , przekładnia zebatka na scianie grodziowej , szeroki wejscie do tunelu "pod włoską piątke) z pasującym wałem ( w poldku trzeba było łaczyć i poszerzać tunel bo naped od frajdy wadził )i jeszce fajną stalową belke w bród miejsca na chłodnice oleju intercooer itd .
Jak masz szystkie częsci to zrobić miske i składania do odpalenia to maximum dwa no spokonie robiąc trzy dni, łacznie z wiązką elektryczną do srodka :lol:
Kupuj i do roboty ! :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: Piszczyk » 08 kwie 2008, 17:36

proszę nie załamuj mnie 2 lata? naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy )
żona , praca w soboty do 17tej na budowie a nie w warsztacie (na tygodniu też) , jakieś dziecko po drodze (nie mówiąc o skodzie 1000mb co stoi przygotowana do roboty) i dwa lata gotowe...
jeśli się uda potraktuję to jako hobby
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)

Post autor: lancia1969 » 08 kwie 2008, 19:05

"Piszczyk" pisze:
proszę nie załamuj mnie 2 lata? naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy )
żona , praca w soboty do 17tej na budowie a nie w warsztacie (na tygodniu też) , jakieś dziecko po drodze (nie mówiąc o skodzie 1000mb co stoi przygotowana do roboty) i dwa lata gotowe...
jeśli się uda potraktuję to jako hobby
Ok rozumiem :wink: Cofam oskarżenie :D
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”