Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

maciek555
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
Skype: maciek_ravenna
Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: maciek555 » 22 mar 2008, 19:15

witam
miałem themę z 86. jeśli stwierdzisz, że potrzebujesz med 419a to mogę odstąpić. mam teraz rok 92 a z poprzedniej zostawiłem sobie całą elektronikę(+głowica). jeździła do końca. maciek, pozdrawiam

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: ThemADI_NS » 23 mar 2008, 14:37

Hmm... tak się zastanawiam... bo jeśli to ma coś wspólnego z zapłonem, to dlaczego, po wysuszeniu świec i komór cylindrów, gdy odłączy się przekaźnik/kostkę od pompki paliwa, silnik zapala i przez chwilę chodzi normalnie równo, póki ma jeszcze resztki paliwa, a wtryskiwacze nie podają nowej dawki...

I zostałem też zaskoczony dzisiaj! Bo z głupa wziąłem rano kluczyk i próbowałem ją zapalić...odpaliła, ale chodziła bardzo nierówno, tak jakby tylko na trzy cylindry. Mało tego-chodziła tylko w określonym przedziale obrotów międzi 1500 a 3500obr/min. Przy mniejszych przygasała, a na większe w ogóle nie chciała się wkręcić.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: wega » 23 mar 2008, 15:39

"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
Obrazek

maciek555
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
Skype: maciek_ravenna
Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: maciek555 » 23 mar 2008, 16:26

witam
przypatrzyłeś się może potencjometrowi przepustnicy? u mnie ta biała złączka była wolna. może jak rozbierał to zle ustawił?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: kretekpodnietek » 23 mar 2008, 16:59

"wega" pisze:
"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
Wega, ale pojechałeś :D
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: ThemADI_NS » 23 mar 2008, 19:30

"wega" pisze:Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu.
Dla mnie też :oops: (dla usprawiedliwienia-elektrykiem nie jestem)

Co do potencjometru przepustnicy i mechanika-wszystko było OK, bo jeszcze raz powtarzam, auto od mechanika przyjechało o własnych siłach i wszystko chodziło jak należy.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: pew » 24 mar 2008, 11:41

"themADI" pisze:Aha! Rozumiem. Czyli teraz muszę sprawdzić moduł zapłonowy, bo kompa już wymieniałem na innego i nic się nie poprawiło... tylko problem bo nie mam w mojej poprzedniej Themie takiego modułu i muszę go skądś wykombinować i wtedy będę widział czy to to...
ja w swojej miałem moduł od cienkocienko i chodził ... kosztuje grosze ale wytrzymuje rok-półtora - ale do sprawdzenia się nada ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: skyblu » 24 mar 2008, 12:21

"kretekpodnietek" pisze:
"wega" pisze:
"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
Wega, ale pojechałeś :D
Człek szuka pomocy , nie opier........spokojniej
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

maciek555
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
Skype: maciek_ravenna
Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: maciek555 » 24 mar 2008, 13:29

pamiętajcie panowie ze wcześniejsze modele themy (med419a) posiadały dwa czujniki: na kole pasowym i k. zamachowym. więc moduł z cc byłby niewłaściwy choć mogę się mylić.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: pew » 24 mar 2008, 19:44

też miałem 1-kę (rok prod 87)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: prezesjm » 25 mar 2008, 11:27

Lancia1969 właściwie wyczerpał temat. Z mojej strony mogę tylko potwierdzić że jest duża szansa na uwalenie przepływomierza po takim doświadczeniu. Patrząc na schemat to z jednej strony czujnik jest podpięty do masy, jak tam przyłączałeś to może gdzieś masę Ecu silnika upaliłeś - do sprawdzenia. Drugi pin czujnika jest przyłączony do Ecu - do podmiany. Przepływomierz też koniecznie do podmiany. Układ tego wtrysku jest banalnie prosty i nie powinno być problemów z wyszukaniem uszkodzenia. Czujnik temperatury ( ten jak to napisałeś zielonkawy) też do pomierzenia. Jak będzie uszkodzony rozwarty to silnik będzie zalewało. Jak to nic nie da to wiązka cała do pomierzenia, od strony wtyczki ECU. Digiplex raczej nie ucierpiał po tym doświadczeniu ale dla pewności można oczywiście go podmienić jeśli jest na półce. Ja jeszcze sprawdziłbym czy wtrysk któryś nie wisi cały czas otwarty i ewentualnie ten przekaźnik podający napięcie na pompę i wtryski Ecu- jest w nim troszkę elektroniki która może np blokować impulsy z Digiplexa do Jetronica.

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: NOWY84 » 25 mar 2008, 12:59

"themADI" pisze:
Może mi ktoś tak na koniec powiedzieć, gdzie w Themie jest gniazdo diagnostyczne, żeby można było podłączyć ją do komputera?
Przyłącze się do pytania kolegi, czy układy wtrysku Bosch L-Jetronic stosowane w Themach\Cromach można podłączyć pod komputer, np za pomocą Euroscan'a???Wiem, że układ jest nieskomplikowany i łatwo miernikiem znaleźć przyczynę, ale może Ktoś podłączył, lub wie, że nie ma możliwości?

Po drugie jak się resetuje te ECU?Bo już słyszałem, klema zdjęta na 12godzin, ale ze żródeł niepewnych...takie info też się napewno koledze ThemADI na przyszłość przyda :wink:
---------------------------------------

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: prezesjm » 25 mar 2008, 20:07

Te starsze moduły nie maja samoadaptacji to nie ma co resetować. Zresztą wyłączenie silnika powoduje odpięcie zasilania i układ zawsze startuje od zera.

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: ThemADI_NS » 26 mar 2008, 1:08

Witam raz jeszcze!
Dzisiaj moja Lancia zaskoczyła mnie baaardzo.
Podmieniłem przepływkę, moduł i czujnik położenia przepustnicy...
Zapaliła!!! Później zmieniłem na stary moduł i przepływkę i dalej odpala!!!
Chociaż jest małe ALE... a mianowicie-w obydwu przypadkach (po zmianie i powrotnej wymianie na stare) chodzi bardzo nierówno! Przebiera, dymi na biało (zapach paliwa), strzela coś w kolektor i jak poprzednio można ją utrzymać w granicy 1500 do 3500/4000 obr/min... Chociaż gdy się ją delikatnie opuszcza z obrotów to na wolnych też chodzi.
Co teraz robić? Czego szukać na takie dolegliwości?!?! Ogółem to zapala (nawet raz za razem), ale chodzi tak jak napisałem wyżej...JUŻ MAM DOŚĆ!!! ale i tak nie zamienie na żadne inne :)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)

Post autor: lancia1969 » 26 mar 2008, 19:40

"themADI" pisze:Witam raz jeszcze!
Dzisiaj moja Lancia zaskoczyła mnie baaardzo.
Podmieniłem przepływkę, moduł i czujnik położenia przepustnicy...
Zapaliła!!! Później zmieniłem na stary moduł i przepływkę i dalej odpala!!!
Chociaż jest małe ALE... a mianowicie-w obydwu przypadkach (po zmianie i powrotnej wymianie na stare) chodzi bardzo nierówno! Przebiera, dymi na biało (zapach paliwa), strzela coś w kolektor i jak poprzednio można ją utrzymać w granicy 1500 do 3500/4000 obr/min... Chociaż gdy się ją delikatnie opuszcza z obrotów to na wolnych też chodzi.
Co teraz robić? Czego szukać na takie dolegliwości?!?! Ogółem to zapala (nawet raz za razem), ale chodzi tak jak napisałem wyżej...JUŻ MAM DOŚĆ!!! ale i tak nie zamienie na żadne inne :)
Sprawdź rozrząd .
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”