Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
witam
miałem themę z 86. jeśli stwierdzisz, że potrzebujesz med 419a to mogę odstąpić. mam teraz rok 92 a z poprzedniej zostawiłem sobie całą elektronikę(+głowica). jeździła do końca. maciek, pozdrawiam
miałem themę z 86. jeśli stwierdzisz, że potrzebujesz med 419a to mogę odstąpić. mam teraz rok 92 a z poprzedniej zostawiłem sobie całą elektronikę(+głowica). jeździła do końca. maciek, pozdrawiam
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Hmm... tak się zastanawiam... bo jeśli to ma coś wspólnego z zapłonem, to dlaczego, po wysuszeniu świec i komór cylindrów, gdy odłączy się przekaźnik/kostkę od pompki paliwa, silnik zapala i przez chwilę chodzi normalnie równo, póki ma jeszcze resztki paliwa, a wtryskiwacze nie podają nowej dawki...
I zostałem też zaskoczony dzisiaj! Bo z głupa wziąłem rano kluczyk i próbowałem ją zapalić...odpaliła, ale chodziła bardzo nierówno, tak jakby tylko na trzy cylindry. Mało tego-chodziła tylko w określonym przedziale obrotów międzi 1500 a 3500obr/min. Przy mniejszych przygasała, a na większe w ogóle nie chciała się wkręcić.
I zostałem też zaskoczony dzisiaj! Bo z głupa wziąłem rano kluczyk i próbowałem ją zapalić...odpaliła, ale chodziła bardzo nierówno, tak jakby tylko na trzy cylindry. Mało tego-chodziła tylko w określonym przedziale obrotów międzi 1500 a 3500obr/min. Przy mniejszych przygasała, a na większe w ogóle nie chciała się wkręcić.
Oj... miejsca coraz mniej...
Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
witam
przypatrzyłeś się może potencjometrowi przepustnicy? u mnie ta biała złączka była wolna. może jak rozbierał to zle ustawił?
przypatrzyłeś się może potencjometrowi przepustnicy? u mnie ta biała złączka była wolna. może jak rozbierał to zle ustawił?
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Wega, ale pojechałeś"wega" pisze:Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Dla mnie też (dla usprawiedliwienia-elektrykiem nie jestem)"wega" pisze:Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu.
Co do potencjometru przepustnicy i mechanika-wszystko było OK, bo jeszcze raz powtarzam, auto od mechanika przyjechało o własnych siłach i wszystko chodziło jak należy.
Oj... miejsca coraz mniej...
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
ja w swojej miałem moduł od cienkocienko i chodził ... kosztuje grosze ale wytrzymuje rok-półtora - ale do sprawdzenia się nada ..."themADI" pisze:Aha! Rozumiem. Czyli teraz muszę sprawdzić moduł zapłonowy, bo kompa już wymieniałem na innego i nic się nie poprawiło... tylko problem bo nie mam w mojej poprzedniej Themie takiego modułu i muszę go skądś wykombinować i wtedy będę widział czy to to...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Re: Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Człek szuka pomocy , nie opier........spokojniej"kretekpodnietek" pisze:Wega, ale pojechałeś"wega" pisze:Czy Ty jesteś elektrykiem (chociaż instalacji domowych)???"themADI" pisze:Zdjąłem więc w domu wtyczkę od czujnika i spinałem na krótko z masą przy akumulatorze, aż w pewnym momencie, nie wiem co mnie zamroczyło, przyłożyłem kabelek do plusa :/ Troszkę z niego zaiskrzyło i samochód po tej operacji nie zapalił...
Nie rozumiem tego jak można wypinać wtyczki z instalacji i podawać im napięcie z AKU. Gdzieś Ty się takich rzeczy naoglądał? Dla mnie to, bez urazy, szczyt debilizmu. Zrozumiałbym jakbyś sprawdzał napięcie miernikiem na tych wtykach, szukał napięcia. Ale takie coś?
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
pamiętajcie panowie ze wcześniejsze modele themy (med419a) posiadały dwa czujniki: na kole pasowym i k. zamachowym. więc moduł z cc byłby niewłaściwy choć mogę się mylić.
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
też miałem 1-kę (rok prod 87)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Lancia1969 właściwie wyczerpał temat. Z mojej strony mogę tylko potwierdzić że jest duża szansa na uwalenie przepływomierza po takim doświadczeniu. Patrząc na schemat to z jednej strony czujnik jest podpięty do masy, jak tam przyłączałeś to może gdzieś masę Ecu silnika upaliłeś - do sprawdzenia. Drugi pin czujnika jest przyłączony do Ecu - do podmiany. Przepływomierz też koniecznie do podmiany. Układ tego wtrysku jest banalnie prosty i nie powinno być problemów z wyszukaniem uszkodzenia. Czujnik temperatury ( ten jak to napisałeś zielonkawy) też do pomierzenia. Jak będzie uszkodzony rozwarty to silnik będzie zalewało. Jak to nic nie da to wiązka cała do pomierzenia, od strony wtyczki ECU. Digiplex raczej nie ucierpiał po tym doświadczeniu ale dla pewności można oczywiście go podmienić jeśli jest na półce. Ja jeszcze sprawdziłbym czy wtrysk któryś nie wisi cały czas otwarty i ewentualnie ten przekaźnik podający napięcie na pompę i wtryski Ecu- jest w nim troszkę elektroniki która może np blokować impulsy z Digiplexa do Jetronica.
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Przyłącze się do pytania kolegi, czy układy wtrysku Bosch L-Jetronic stosowane w Themach\Cromach można podłączyć pod komputer, np za pomocą Euroscan'a???Wiem, że układ jest nieskomplikowany i łatwo miernikiem znaleźć przyczynę, ale może Ktoś podłączył, lub wie, że nie ma możliwości?"themADI" pisze:
Może mi ktoś tak na koniec powiedzieć, gdzie w Themie jest gniazdo diagnostyczne, żeby można było podłączyć ją do komputera?
Po drugie jak się resetuje te ECU?Bo już słyszałem, klema zdjęta na 12godzin, ale ze żródeł niepewnych...takie info też się napewno koledze ThemADI na przyszłość przyda
---------------------------------------
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Te starsze moduły nie maja samoadaptacji to nie ma co resetować. Zresztą wyłączenie silnika powoduje odpięcie zasilania i układ zawsze startuje od zera.
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Witam raz jeszcze!
Dzisiaj moja Lancia zaskoczyła mnie baaardzo.
Podmieniłem przepływkę, moduł i czujnik położenia przepustnicy...
Zapaliła!!! Później zmieniłem na stary moduł i przepływkę i dalej odpala!!!
Chociaż jest małe ALE... a mianowicie-w obydwu przypadkach (po zmianie i powrotnej wymianie na stare) chodzi bardzo nierówno! Przebiera, dymi na biało (zapach paliwa), strzela coś w kolektor i jak poprzednio można ją utrzymać w granicy 1500 do 3500/4000 obr/min... Chociaż gdy się ją delikatnie opuszcza z obrotów to na wolnych też chodzi.
Co teraz robić? Czego szukać na takie dolegliwości?!?! Ogółem to zapala (nawet raz za razem), ale chodzi tak jak napisałem wyżej...JUŻ MAM DOŚĆ!!! ale i tak nie zamienie na żadne inne
Dzisiaj moja Lancia zaskoczyła mnie baaardzo.
Podmieniłem przepływkę, moduł i czujnik położenia przepustnicy...
Zapaliła!!! Później zmieniłem na stary moduł i przepływkę i dalej odpala!!!
Chociaż jest małe ALE... a mianowicie-w obydwu przypadkach (po zmianie i powrotnej wymianie na stare) chodzi bardzo nierówno! Przebiera, dymi na biało (zapach paliwa), strzela coś w kolektor i jak poprzednio można ją utrzymać w granicy 1500 do 3500/4000 obr/min... Chociaż gdy się ją delikatnie opuszcza z obrotów to na wolnych też chodzi.
Co teraz robić? Czego szukać na takie dolegliwości?!?! Ogółem to zapala (nawet raz za razem), ale chodzi tak jak napisałem wyżej...JUŻ MAM DOŚĆ!!! ale i tak nie zamienie na żadne inne
Oj... miejsca coraz mniej...
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Thema-POMOCY! zalewa silnik/(NOWE FAKTY)
Sprawdź rozrząd ."themADI" pisze:Witam raz jeszcze!
Dzisiaj moja Lancia zaskoczyła mnie baaardzo.
Podmieniłem przepływkę, moduł i czujnik położenia przepustnicy...
Zapaliła!!! Później zmieniłem na stary moduł i przepływkę i dalej odpala!!!
Chociaż jest małe ALE... a mianowicie-w obydwu przypadkach (po zmianie i powrotnej wymianie na stare) chodzi bardzo nierówno! Przebiera, dymi na biało (zapach paliwa), strzela coś w kolektor i jak poprzednio można ją utrzymać w granicy 1500 do 3500/4000 obr/min... Chociaż gdy się ją delikatnie opuszcza z obrotów to na wolnych też chodzi.
Co teraz robić? Czego szukać na takie dolegliwości?!?! Ogółem to zapala (nawet raz za razem), ale chodzi tak jak napisałem wyżej...JUŻ MAM DOŚĆ!!! ale i tak nie zamienie na żadne inne
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997