Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 5:40

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 lut 2008, 23:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa
Co sądzicie o włożeniu dodatkowego tłumika zamiast katalizatora w Delcie gt i.e.? Ogólnie myślałem o włożeniu strumienicy, ale z wywiadu dowiedziałem się o braku jakichkolwiek korzyści z posiadania takiego elementu :? . Katalizatora już i tak nie mam, natomiast po rozmowie z gościem od tłumików dostałem propozycję wstawienia właśnie dodatkowego tłumika. Nie wiem czy się na to decydować i nie mam pojęcia jakich korzyści w parametrach pracy silnika się spodziewać.

Tu mam pytanie, czy ktoś już robił u siebie takie modyfikację, a jeżeli tak, to jakie konsekwencje poniosę decydując się na montaż? W końcu katalizator zabiera pewną część mocy, więc napewno tłumik też, a nie o to mi chodzi 8) .

_________________
Lancia Delta Gt i.e. RATSTYLZ
1993r (była)
Fiat X1/9 (w trakcie reanimacji)


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 0:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Hmmm ogolnie to bedziesz mial problem z przegladem...
Chyba ze masz znajomego diagnoste...

Co do mocy to.. hmm nie wiem ile zabiera katalizator a ile tlumik ale jezeli problem z przegladem zalatwiszto lepiej wspawac rure... zawsze ten kon czy dwa wiecej :P

_________________
Lancia Thema III 2.5td 09.92r


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 7:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Posty: 475
Lokalizacja: Pruszków
Kiedyś jak wstawiłem rure zamiast katalizatora to bardzo rezonowało. Pokusiłem się o wstawienie długiego tłumika przelotowego.Rezonans zniknął ale nadal było głośniej niż wcześniej. Jednak katalizator ma spore właściwości wyciszające.

_________________
Lancia Kappa 2.4 T.DS


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 12:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa
U mnie głośno jest niesamowicie. Faktem jest że w wydechu są dziury (ale dopiero za pierwszym tłumikiem), a dźwięk jest taki, jakby w ogóle był przedmuch za kolektorem :? .
Jak będzie wyglądała charakterystyka silnika? Tak w przybliżeniu. Czy bardzo spadną osiągi?

_________________
Lancia Delta Gt i.e. RATSTYLZ
1993r (była)
Fiat X1/9 (w trakcie reanimacji)


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 14:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Posty: 475
Lokalizacja: Pruszków
"Ara" pisze:
U mnie głośno jest niesamowicie. Faktem jest że w wydechu są dziury (ale dopiero za pierwszym tłumikiem), a dźwięk jest taki, jakby w ogóle był przedmuch za kolektorem :? .
Jak będzie wyglądała charakterystyka silnika? Tak w przybliżeniu. Czy bardzo spadną osiągi?
Ja bym proponował założyć cały seryjny wydech i zamaist kata tłumik przelotowy .

_________________
Lancia Kappa 2.4 T.DS


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 15:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
Witam,
włączę się z Themą, ale doświadczyłem tego samego.
W Themci 3,0V6 jest dwustopniowy katalizator który rozpierd : cenzura : łem na wystającej studzience.
Po wysypaniu potłuczonego kata silnik minimalnie głośniej chodzi i jakby lepiej ale na przeglądzie nikt się nie dopieprza -skład spalin jest w normie.
Stanowczo odradzam wstawienie rury -będzie problem na przeglądzie, a jeżeli chcesz wstawić tłumik to tylko przelotowy i w obudowie symulującej katalizator.
PZDR. :D

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 15:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Posty: 1456
Lokalizacja: Narew
W swoich themach też nie mam katalizatora (środka), może trochę delikatnie dudni, ale to delikatnie.

_________________
TYLKO L A N C I A


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 18:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
"Windforce" pisze:
Hmmm ogolnie to bedziesz mial problem z przegladem...
Chyba ze masz znajomego diagnoste...
Mój papa wyciął kata w Escorcie i bez problemu przechodzi przeglądy.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 22:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
ja nie wycinałem go, tylko przebiłem na wylot, nie był zapchany tylko tak dla pewności. nie czuje wielkiej różnicy mocy. praktycznie wcale, głośniej też bardzo nie chodzi.

Katalizator zazwyczaj zapycha sie gdy silnik bierze olej, bo zaprojektowany jest z zapasem żeby nie tłumił silnika.

a co do przeglądu, przechodzi, jedyne co to stężenie chlorków sie podniosło, no i reszta wartości ale minimalnie.

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 03 lut 2008, 23:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa
W tych deltach swojego czasu nie było w serii kata. Więc chyba zdecyduję się na przelotowy w jego miejsce :wink: .
W każdym razie jeszcze przed i po będe odwiedzał hamownie, więc będe miał pełen obraz sytuacji i napewno "po wszystkiemu już" zdam odpowiednią relację. 8)

_________________
Lancia Delta Gt i.e. RATSTYLZ
1993r (była)
Fiat X1/9 (w trakcie reanimacji)


Na górę
PostDodany: 04 lut 2008, 21:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Posty: 168
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wawalenie kata w GTie daje zauważalny przyrost mocy - przerabiałem to.Hałas u mnie nie był duży , powstawał jedynie niewielki rezonans.Musisz jednak się nastawić , że seryjny tłumik końcowy pociągnie góra przez miesiąc.Całość spalin uderza wtedy tylko w niego a on jest skonstruowany do współdziałania z katalizatorem.Ja wyciąłem górną część puszki , wybebeszyłem środek i wspawałem rurę przelotową.Następnie przyspawałem z powrotem wyciętą górę i zamalowałem tak , że wszystko wyglądało tak jak ma być.Jedynie emisja spalin pewnie wzrosła.Nie wiem czy był to zbieg okoliczności ale krótko po tym zabiegu zaczęły się u mnie kłopoty z wolnymi obrotami , których wcześniej nie miałem (silnik krokowy działał poprawnie) z tym ,że tak jak pisałem tłumik końcowy się rozleciał i to być może też mogło mieć jakiś wpływ na te obroty - przynajmniej tak mi sugerowano.Nie wiem co było po wymianie tłumika końcowego bo w takim stanie ją sprzedałem.
Podsumowując : autko zaczęło chodzić naprawdę lepiej ale gdybym miał wycinać dobrego kata to nigdy bym tego nie zrobił. Ty i tak musisz coś wykombinować.

Pozdrawiam!

_________________
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek


Na górę
PostDodany: 05 lut 2008, 19:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa
Na początku przyszłego tygodnia jadę zrobić wydech. Już jestem prawie pewien, że zamiast kata będzie rura 8) . Co do końcowego, to jeszcze zobaczymy kiedy się wysypie. :D

_________________
Lancia Delta Gt i.e. RATSTYLZ
1993r (była)
Fiat X1/9 (w trakcie reanimacji)


Na górę
PostDodany: 05 lut 2008, 22:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
"Ara" pisze:
Na początku przyszłego tygodnia jadę zrobić wydech. Już jestem prawie pewien, że zamiast kata będzie rura 8) . Co do końcowego, to jeszcze zobaczymy kiedy się wysypie. :D
Z teori i praktyki:
jeśli auto ma sondę lambda i obowiązują cię przepisy z katem to najlepiej aby wydech był jak seria lub kat aftermarket lub najlepiej sportowy 100szczelin/cal, ale drogo.
2ga możliwość to montaż odpowiednio dobranego tłumika absorbcyjnego w miejscu kata-powinno zachować dobrą charakterystykę silnika i głośnośc na poziomie serii.
wstawienie rury odradzam :!: w aucie seryjnym, jeśli mocno przerabiany silnik to wydech potrzebny jest i tak inny.
to tyle z tych kombinacji


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl