JTD - olej opałowy
JTD - olej opałowy
A ja powiem tak kolega ma juz drugiego forda sierre
pierwszy byl z 1984 roku 2.3 diesel - 4 lata jezdzil do pracy a ma 80 km w jedna strone lal tylko kopalnie prosto z szybu przecedzal przez sitko zeby tylko wode oddzielic auto smigalo na tym i zero problemow jedynie czestrze co ok 15 000 tys km wymiana koncowek wtryskow koszt 120 zl jak opalu dostala to chodzila az milo
teraz smiga 2 rok fordem sierra 1.8 td nazeka bo niechce palic zabardzo ale tez niema problemu na tym samym jezdzi. Wiec powiem tak stare diesle przepala wszystko z nowymi jest problem elektronika i potezne cisniania. I bagatel koszty naprawy ja bym do jtd nienalal takeigo swinstwa bo naprawa przerosnie oszczednosci.
pierwszy byl z 1984 roku 2.3 diesel - 4 lata jezdzil do pracy a ma 80 km w jedna strone lal tylko kopalnie prosto z szybu przecedzal przez sitko zeby tylko wode oddzielic auto smigalo na tym i zero problemow jedynie czestrze co ok 15 000 tys km wymiana koncowek wtryskow koszt 120 zl jak opalu dostala to chodzila az milo
teraz smiga 2 rok fordem sierra 1.8 td nazeka bo niechce palic zabardzo ale tez niema problemu na tym samym jezdzi. Wiec powiem tak stare diesle przepala wszystko z nowymi jest problem elektronika i potezne cisniania. I bagatel koszty naprawy ja bym do jtd nienalal takeigo swinstwa bo naprawa przerosnie oszczednosci.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
JTD - olej opałowy
To napisz jeszcze coś na temat ostatniej mody - oleju kujawskiego rzepakowego jako dolewki do oleju napędowego.
Konsekwencje, sposoby uszlachetniania itp itd.
Konsekwencje, sposoby uszlachetniania itp itd.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
JTD - olej opałowy
troszke nam temat odszedł od OT, ja doskonale wiem ze stare diesle każdy syf przetrawią......poprostu chodziło o konkrety kto co i jak
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii
JTD - olej opałowy
stary diesel przetrawi wszystko, bo jego protoplasta pracował na olej z orzeszków arachidowych. kierowcy nie uszlachetniają ON kujawskim, tylko leją ten drugi w czystej postaci (oczywiście do starych merców etc). konsekwencji dla starczych diesli nie ma, nawet masło może być. różnica polegać będzie jedynie w spalaniu, osiągach i ekologii, ale pojedzie.
z nowszymi common-railami nie eksperymentowałbym, bo nie wiem co się może stać złego, ale wiem, że jeżeli się stanie, to będzie sporo kosztować. i to chyba powinien być podstawowy argument. ale jeżeli da się udowodnić, że opał nie wpływa źle na jtd, to zmienię zdanie może
i tak benzyna rządzi
z nowszymi common-railami nie eksperymentowałbym, bo nie wiem co się może stać złego, ale wiem, że jeżeli się stanie, to będzie sporo kosztować. i to chyba powinien być podstawowy argument. ale jeżeli da się udowodnić, że opał nie wpływa źle na jtd, to zmienię zdanie może
i tak benzyna rządzi
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
JTD - olej opałowy
witam
opału bym nie lał bo ta oranżadka może drogo kosztować nie tylko z uwagi na ewentualny remont ale na kontrolę jeśli znajdą zabarwienie oranżady /czerwony kolor/ są od tego spec służby,które wyrywkowo mogą ci wpuścić sonde do baku.....
ale proponuję olej roślinny czyli tankujemy się w supermarketach pytałem pompiarza i powiedział iż jest wogóle nieszkodliwy tlko trzeba go troche wymieszać z ropą by niebył za gęsty
ja kiedyś jak miałem wolwo 340 lałem pachniało frytkami i było ok ale do lanci jeszcze nie lałem może ktoś ma ten temat sprawdzony?
pozdrawiam
________________________
lancia dedra 19td 1995
opału bym nie lał bo ta oranżadka może drogo kosztować nie tylko z uwagi na ewentualny remont ale na kontrolę jeśli znajdą zabarwienie oranżady /czerwony kolor/ są od tego spec służby,które wyrywkowo mogą ci wpuścić sonde do baku.....
ale proponuję olej roślinny czyli tankujemy się w supermarketach pytałem pompiarza i powiedział iż jest wogóle nieszkodliwy tlko trzeba go troche wymieszać z ropą by niebył za gęsty
ja kiedyś jak miałem wolwo 340 lałem pachniało frytkami i było ok ale do lanci jeszcze nie lałem może ktoś ma ten temat sprawdzony?
pozdrawiam
________________________
lancia dedra 19td 1995
JTD - olej opałowy
stare diesle to wszystko przepalą tak jak pisaliście....ja raczej też bym z czerwoną nie eksperymentował....lepiej poszukać u tirowców tańszej a sprawdzonej ropy.....
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....
JTD - olej opałowy
witam
stare czy nowe jest coraz gorzej - paliwo drożeje i jak tu i za co jeżdzić w krakowie olej 4.30 , 95-4.49,
pozdrawiam
________________
dedra 19td 1995
stare czy nowe jest coraz gorzej - paliwo drożeje i jak tu i za co jeżdzić w krakowie olej 4.30 , 95-4.49,
pozdrawiam
________________
dedra 19td 1995
JTD - olej opałowy
a dziś słyszałem, że policja, bodajże w brazylii, jeździ legalnie na zużytym oleju roślinnym. podobno autentyczne. zresztą oni tam już od dawna na naturalnych rzeczach zasuwają, więc może to być prawda
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
JTD - olej opałowy
z życia wzięte:
leje gość na autogazie opał do passata B5, pytam go czy mu nie szkoda a on mi odpowiada, że jak go wyprowadził z salonu to jeszcze ON nie lał a już 80tyś zrobił .A co do kujawskiego to Escort zrobił na nim 30tyś i gdyby nie latarnia to by dalej jeździł.
Kiedyś czytałem, że to wszystko na temat OG to propaganda ze względu na podatki
leje gość na autogazie opał do passata B5, pytam go czy mu nie szkoda a on mi odpowiada, że jak go wyprowadził z salonu to jeszcze ON nie lał a już 80tyś zrobił .A co do kujawskiego to Escort zrobił na nim 30tyś i gdyby nie latarnia to by dalej jeździł.
Kiedyś czytałem, że to wszystko na temat OG to propaganda ze względu na podatki
JTD - olej opałowy
z tego wzystkiego wynika ze opał jest bardziej gęsty od ropy, co z koeli wcale nieznaczy ze jest bardziej tłusty, zeby było lepiej trzeba go troche rozrzedzic i ddoac uszlachetniacze do smarowania pompy, role ta spełnia szwedzki dodatek o nazwie: SKYYD czasami mozna go trafic na stacjach, mozna go nabyc na necie, 1 butelka litrowa starcza na 1000litrów paliwa.
Dlaczego większa gęstość opału szkodzi nowoczesnym układam wtryskowym, a starym niewyrzadza krzywdy? otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej, gdy mamy wieksza gestosc pompa musi wlozyc wiecej wysilku zeby wpompowac opał do wtryskiwaczy i szybko sie potrafi zuzyc dlatego potrzebny jest rozrzedzacz i dodatek smarujacy. Dodam iż zwykły olej napedowy rowniez posiada dodatki smarujace, bez nich nowoczesne pompy tez by padły szybciej bez odpowiedniego smarowania. ufff w koncu sie nasyciłem tym pisaniem.
Dlaczego większa gęstość opału szkodzi nowoczesnym układam wtryskowym, a starym niewyrzadza krzywdy? otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej, gdy mamy wieksza gestosc pompa musi wlozyc wiecej wysilku zeby wpompowac opał do wtryskiwaczy i szybko sie potrafi zuzyc dlatego potrzebny jest rozrzedzacz i dodatek smarujacy. Dodam iż zwykły olej napedowy rowniez posiada dodatki smarujace, bez nich nowoczesne pompy tez by padły szybciej bez odpowiedniego smarowania. ufff w koncu sie nasyciłem tym pisaniem.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii
JTD - olej opałowy
chyba x10"spoker" pisze:otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej,
bo w zależności od generacji common raila od 1350bar do 1600bar, obecnie już jest wtryskiwcz na 2000barów i w opracowaniu wtryskiwacz ze wzmocnieniem hydr. - 2500 barów
nie znam sie za bardzo na dieslach ale byłem niedawno w fabryce boscha gdzie robią wtryskiwacze common rail więc co nieco mi zostało
JTD - olej opałowy
temat powraca jak bumerang
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
JTD - olej opałowy
rozmawiałem dziś z kumplem który jeździł na czerwonym- zapłacił 500pln pod Piaskami i już przestał