JTD - olej opałowy

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

JTD - olej opałowy

Post autor: viruskill » 14 lis 2007, 11:06

A ja powiem tak kolega ma juz drugiego forda sierre
pierwszy byl z 1984 roku 2.3 diesel - 4 lata jezdzil do pracy a ma 80 km w jedna strone lal tylko kopalnie prosto z szybu przecedzal przez sitko zeby tylko wode oddzielic auto smigalo na tym i zero problemow jedynie czestrze co ok 15 000 tys km wymiana koncowek wtryskow koszt 120 zl jak opalu dostala to chodzila az milo :D
teraz smiga 2 rok fordem sierra 1.8 td nazeka bo niechce palic zabardzo ale tez niema problemu na tym samym jezdzi. Wiec powiem tak stare diesle przepala wszystko z nowymi jest problem elektronika i potezne cisniania. I bagatel koszty naprawy ja bym do jtd nienalal takeigo swinstwa bo naprawa przerosnie oszczednosci.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: Nat » 14 lis 2007, 13:29

To napisz jeszcze coś na temat ostatniej mody - oleju kujawskiego rzepakowego jako dolewki do oleju napędowego.

Konsekwencje, sposoby uszlachetniania itp itd.

:D
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

JTD - olej opałowy

Post autor: spoker » 14 lis 2007, 18:19

troszke nam temat odszedł od OT, ja doskonale wiem ze stare diesle każdy syf przetrawią......poprostu chodziło o konkrety kto co i jak 8)
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: dunin » 14 lis 2007, 19:06

stary diesel przetrawi wszystko, bo jego protoplasta pracował na olej z orzeszków arachidowych. kierowcy nie uszlachetniają ON kujawskim, tylko leją ten drugi w czystej postaci (oczywiście do starych merców etc). konsekwencji dla starczych diesli nie ma, nawet masło może być. różnica polegać będzie jedynie w spalaniu, osiągach i ekologii, ale pojedzie.
z nowszymi common-railami nie eksperymentowałbym, bo nie wiem co się może stać złego, ale wiem, że jeżeli się stanie, to będzie sporo kosztować. i to chyba powinien być podstawowy argument. ale jeżeli da się udowodnić, że opał nie wpływa źle na jtd, to zmienię zdanie może :wink:

i tak benzyna rządzi :!: :!: :!:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

JTD - olej opałowy

Post autor: jerzy » 14 lis 2007, 20:31

witam
opału bym nie lał bo ta oranżadka może drogo kosztować nie tylko z uwagi na ewentualny remont ale na kontrolę jeśli znajdą zabarwienie oranżady /czerwony kolor/ są od tego spec służby,które wyrywkowo mogą ci wpuścić sonde do baku.....

ale proponuję olej roślinny czyli tankujemy się w supermarketach pytałem pompiarza i powiedział iż jest wogóle nieszkodliwy tlko trzeba go troche wymieszać z ropą by niebył za gęsty

ja kiedyś jak miałem wolwo 340 lałem pachniało frytkami i było ok ale do lanci jeszcze nie lałem może ktoś ma ten temat sprawdzony?

pozdrawiam
________________________
lancia dedra 19td 1995

Awatar użytkownika
cwynarx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Czeladź śląskie

JTD - olej opałowy

Post autor: cwynarx » 14 lis 2007, 20:49

stare diesle to wszystko przepalą tak jak pisaliście....ja raczej też bym z czerwoną nie eksperymentował....lepiej poszukać u tirowców tańszej a sprawdzonej ropy.....
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

JTD - olej opałowy

Post autor: jerzy » 15 lis 2007, 19:22

witam
stare czy nowe jest coraz gorzej - paliwo drożeje i jak tu i za co jeżdzić w krakowie olej 4.30 , 95-4.49,

pozdrawiam
________________
dedra 19td 1995

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: dunin » 15 lis 2007, 19:26

a dziś słyszałem, że policja, bodajże w brazylii, jeździ legalnie na zużytym oleju roślinnym. podobno autentyczne. zresztą oni tam już od dawna na naturalnych rzeczach zasuwają, więc może to być prawda
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

JTD - olej opałowy

Post autor: topcio » 15 lis 2007, 20:00

z życia wzięte:
leje gość na autogazie opał do passata B5, pytam go czy mu nie szkoda a on mi odpowiada, że jak go wyprowadził z salonu to jeszcze ON nie lał a już 80tyś zrobił :) .A co do kujawskiego to Escort zrobił na nim 30tyś i gdyby nie latarnia to by dalej jeździł.
Kiedyś czytałem, że to wszystko na temat OG to propaganda ze względu na podatki
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

JTD - olej opałowy

Post autor: spoker » 16 lis 2007, 21:27

z tego wzystkiego wynika ze opał jest bardziej gęsty od ropy, co z koeli wcale nieznaczy ze jest bardziej tłusty, zeby było lepiej trzeba go troche rozrzedzic i ddoac uszlachetniacze do smarowania pompy, role ta spełnia szwedzki dodatek o nazwie: SKYYD czasami mozna go trafic na stacjach, mozna go nabyc na necie, 1 butelka litrowa starcza na 1000litrów paliwa.

Dlaczego większa gęstość opału szkodzi nowoczesnym układam wtryskowym, a starym niewyrzadza krzywdy? otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej, gdy mamy wieksza gestosc pompa musi wlozyc wiecej wysilku zeby wpompowac opał do wtryskiwaczy i szybko sie potrafi zuzyc dlatego potrzebny jest rozrzedzacz i dodatek smarujacy. Dodam iż zwykły olej napedowy rowniez posiada dodatki smarujace, bez nich nowoczesne pompy tez by padły szybciej bez odpowiedniego smarowania. ufff w koncu sie nasyciłem tym pisaniem.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

JTD - olej opałowy

Post autor: bolek » 16 lis 2007, 21:51

"spoker" pisze:otoz chodzi tutaj o cisnienia panujace w tych ukladach, w przypadku common raila jest to 140atmosfer, w przypadku starego diesla to jeden rzad wielkosci mniej,
chyba x10
bo w zależności od generacji common raila od 1350bar do 1600bar, obecnie już jest wtryskiwcz na 2000barów i w opracowaniu wtryskiwacz ze wzmocnieniem hydr. - 2500 barów

nie znam sie za bardzo na dieslach ale byłem niedawno w fabryce boscha gdzie robią wtryskiwacze common rail więc co nieco mi zostało :)

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

JTD - olej opałowy

Post autor: Blash » 16 lis 2007, 22:11

temat powraca jak bumerang

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

JTD - olej opałowy

Post autor: topcio » 17 lis 2007, 17:43

rozmawiałem dziś z kumplem który jeździł na czerwonym- zapłacił 500pln pod Piaskami i już przestał :D
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”