Kupię -Lancia Thema
Moderator: stabraf
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
no to już troszkę bardziej sprecyzowane pytanie napewno właściciele Themek się wypowiedzą
Endrjus...z mojej półki biorą pod nóż...kiedy mam żyć jeśli nie już...
Była: Lancia Delta 1.6i.e. 75KM '95
Była: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM '01
Jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTD 140KM '01
Była: Lancia Delta 1.6i.e. 75KM '95
Była: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM '01
Jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTD 140KM '01
Re: NIO tak
no turbinki raczej nie ma bo moc jakaś mała, na pewno jest strasznie wygdna, i ciężko będzie Ci spotkac 2 taka na drodze jak to Lancie wiekszość użytkowników pyta o awarie ewentualnie dostępność i ceny części Pozdrawiam"konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Re: NIO tak
Auto wygodne z przepastnym bagażnikiem, ekonomiczne (na Pb w trasie przy 90 km/h około 7 l w mieście około 10 l), bezpieczne... Co do usterek to przy gazie opadają przepływomierze, pilnować trzeba pasków rozrządu i wałków wyważających, elektryka potrafi płatać psikusa poprzez braki połączeń llektrycznych lub słaby przepływ prądu przez styki - objaw to palenie się checkpola. Łatwość serwisu to atut: każdy mechanik znający silnik 2000 z Poloneza czy Fiata 132 już da radę z tą jednostką. Prowadnice szyb potrafią skorodować tak, że zostaje sama uszczelka w drzwiach. Skrzypienie deski rozdzielczej pojawia sie gdy szyba przednia byłą wymieniana. Świece jak z Poloneza, termostat i kable zapłonowe też. Mam taką Themę od 8 lat i jestem zadowolony."konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: NIO tak
nie chce prowadzic zbednej polemiki na temat spalania, ale jestem pelen podziwu dla tej jednostki napedowej. 2.0 i 10 litrow po miescie 16v jest duzo bardziej paliwozerne
pozdrawiam
pozdrawiam
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
ja mam swoja od maja i oprocz przewodow wysokiego napiecia, swiec no i niestety pompy paliwa nic sie z nia nie dzialo.. mialem problem z gazem, ale to byla tylko i wylacznie moja wina
ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa
ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
szczerze mowiac myslalem ze bedzie gorzej, grzole nie chcialem nikogo urazic swoim postem, jezeli tak to ktos odebral to przepraszam"grzole" pisze:Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
a co do zuzycia paliwa, to te 1,5 lira na 100 km to chyba tylko dane katalogowe przynajmniej moja pali troszke wiecej
pozdrawiam
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
Ależ nikt tu sie nie obraził. Poinformowałem jedynie o parametrach trakcji i poddałem waszej ocenie. Dla kogoś kto jeździ autem typu CC 700 to może być "ósemka" rakietą a dla kogoś od AR 147 GTA to mułowata zawalidroga. Wszystko jest kwestią punktu odniesienia.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!
pozwolę sobie zabrać głos bo zrobiłem themą 2.0 8v jakieś 80 tyś km
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)
samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie
jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)
więc ogólnie polecam
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)
samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie
jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)
więc ogólnie polecam
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema- kilka pytań
Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thema- kilka pytań
Zarówno stara Alfa, jak i Lancia będą wymagały częstych wizyt w serwisach, a składać się na to będzie:"fiergloo" pisze:Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
- padająca elektryka
- sypiące się zawieszenie
- bezużyteczny hamulec ręczny (albo w ogóle nie działa, a jak działa, to się blokuje)
i szereg innych dolegliwości wynikających ze starości i zużycia wszystkich podzespołów, w tym:
- sprężarka i sprzęgło klimy oraz cały układ klimy
- problemy z termostatem i układem chłodzenia
- elektryczne wyłączniki (padają jeden po drugim)
- sprzęgło (wymiana raz na 200 tys. km wystarczy - jeśli nie było dawno wymieniane, to wkrótce padnie)
itd, itp.
Ja chwalę sobie skrzynię biegów Themy - jest to podobno najtrwalszy element w tym aucie - i to się zdaje potwierdzać. Biegi wchodzą bardzo fajnie i zapinają się "po sportowemu"
Buda w Themie generalnie jest wytrzymała (ocynk), ale po 12 latach zaczynają sypać się progi przy tylnym zawiasie.
Silnik 2.0 16v wymaga wymiany pasków co 30 tys. km i ogólnie częstego serwisu.
Jeśli miałaby to być Alfa 164 - to jedyny słuszny silnik to 3.0 V6 24v - ale to smok i nie zejdziesz poniżej 15l/100km
J. McFee
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 wrz 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema- kilka pytań
WItam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam
thesis 2.4 multijet