Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Awatar użytkownika
Pilar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Łaziska Górne

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: Pilar » 19 wrz 2007, 16:48

Witam mam problem z maja Lancia, problem polega na braku wolnych obrotow, gdy zapale ją wskakuje na wysokie obroty i spada na niskie, autem nie da sie poruszac i zosalo wczoraj sholowane do mnie do garażu i tam obecie stoi :(
Prosze o porady co moze byc powodem baraku wolnych obrotow
Pozdrawiam Wojtek
"szyba to nie dykta, Lancia to nie czinklak"

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: DeviLL » 19 wrz 2007, 17:02

Z 75% czesci pod maska moze to powodowac :wink:

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: wujek » 19 wrz 2007, 20:08

Witam,
Bez podania wersji silnika nie oczekuj podpowiedzi.
Pozdrawiam
PS
Istotnym jest też ew. obecność instalacji LPG.

Awatar użytkownika
Majster
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

wolne obroty

Post autor: Majster » 19 wrz 2007, 21:12

Halo! Nierownomierne obroty silnika sa spowodowane tylko i wylacznie niewlasciwym sklkadem mieszanki paliwowej, czytaj za duzo powietrza. Spowodowane jest to najczesciej przez nieszczelnosci w ukladzie ssacym. Nieszczelnosci tego rodzaju wystepuja w wyniku uszkodzenia niektorych przewodow podcisnieniowych, lub samej uszczelki miedzy glowica a kolektorem ssacym. Po kilku latach eksploatacji te male gumowe przewody nadaja sie generalnie do wymiany, nic nie kosztuja a potrafia utrudnic zycie w powaznym stopniu. Pierwsza rzecza jaka musimy zrobic to przesledzic polaczenia tych przewodów sprawdzajac jednoczesnie ich stan. Dotyczy to rownierz ukladow odpowietrzajacych silnik, sa one najczesciej twarde, popekane i nie "siedzace" dobrze na koncowkach. Gdy to nie przyniesie oczekiwanych rezultatow powiem Ci co nalezy zrobic dalej. Majster

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: zrobek » 19 wrz 2007, 21:37

no nie zgodzę się, że nierównomierne obroty silnika mogą być spowodowane tylko i wyłącznie niewłaściwym składem mieszanki. Nie jestem specjalistą, ale wiem, że na nierówną pracę silnika ma wpływ chociażby układ wysokiego napięcia. A Twojej Lanci Pilar życzę dużo zdrowia :)
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2

Awatar użytkownika
Majster
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: Majster » 19 wrz 2007, 21:44

Zrobek sam mowisz ze nie jestes specjalista, to dlaczego sie wypowiadasz? Majster.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: zrobek » 19 wrz 2007, 21:54

bo nie muszę być specjalistą, żeby o pewnych rzeczach wiedzieć
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2

Awatar użytkownika
Majster
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: Majster » 19 wrz 2007, 22:07

Pilar, sprawdz jeszcze albo w pierwszej kolejnosci, najwazniejsza rzecz, mianowicie przewod laczacy kolektor ssacy z przeplywomierzem powietrza.Tam tez sa bardzo czesto pekniecia. Trzeba ja calkowicie wymontowac i dokladnie obejrzec. Przy okazji zdjetego przewodu mozemy sprawdzic klape przeplywomierza, naciskajac ja palcem, ma sie poruszac bez zaciec no i oczywiscie wracac do pozycji wyjsciowej. Ta rure, o ktorej byla mowa , sprawdz super dokladnie, tam nie moze byc mowy o jakimkolwiek "falszywym" powietrzu. Jak to wszystko sprawdzisz to daj znac.

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: woytala » 19 wrz 2007, 22:29

: witaj : w themie mi wariowały obroty z niskich na wysokie i tak sobie pływały a jazda była nie zaciekawa a powodem tych wariacji był przewodzik podciśnieniowy który się rozłączył i dostawało się lewe powietrze posprawdzaj najpierw połączenia przewodów podciśnieniowych
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: DeviLL » 19 wrz 2007, 23:06

Przewody od podcisnienia to najprostszy powod i zazwyczaj pomijany gdyz nie to powoduje falowanie . Napisze co moze powodowac dziwna prace silnika oraz te dziwne falowania obrotow(nieraz gasniecia) :
- zawory
- cewka
- modul
- ecu
- czujniki
- przewody wiazki elektrycznej (przebicia)
- wtryskiwacze
- pompa paliwa
- swiece
- przewody wys napiecia
- sonda lambda
- zle ustawiony rozrzad
- padniete pierscienie/tloki ?
- dziura na wydechu (plecionka) ?
- padnieta pompa oleju
- problem z masa oraz zasilaniem
- silnik krokowy
- regulator cisn paliwa


wiec w sumie niewiele rzeczy :twisted:

Awatar użytkownika
Pilar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Łaziska Górne

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: Pilar » 20 wrz 2007, 14:29

dzienki za liczne odpowiedzi i porady, mój tata zaraz posprawdzac te zeczy kore zescie powymnieniali, i właśnie aota mi "gasinie" a silnik mam 1.6 75 KM BRAK INSTALACJI LPG pozdrawiam Wojtek
"szyba to nie dykta, Lancia to nie czinklak"

Awatar użytkownika
Pilar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Łaziska Górne

Nuova Delta - Brak Wolnych Obrotów

Post autor: Pilar » 22 wrz 2007, 19:58

no i dzisaj z moim tatą zrobilismy Moją Delte :) a co sie okazało Śilnik Krokowy był zanieczyszczony i wystarczyło dokładnie wczyścic główny styk i teraz moja lancia i ma wolne oborty i wszytko wienc jest juz ok :)
Pozdrawiam Wojtek
"szyba to nie dykta, Lancia to nie czinklak"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”