Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Post autor: rado » 16 kwie 2007, 21:26

Ze względu na słabą jakość zdjęcia , domalowałem obok co znajduje się w środku.
Ostatnio zapalała się kilkakrotnie w niedzielę 16.04 . a wcześniej chyba z cztery miesiące temu.
Raz się zapala , raz gaśnie.
Silnik chodzi normalnie , nie słychać żadnych niepokojących znaków.

http://images21.fotosik.pl/180/ac74e8b7774b174bm.gif[/img]
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
Miniol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Śrem/Wrocław

Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Post autor: Miniol » 16 kwie 2007, 21:41

niech ktos z instrukcji poda dokladna przyczyne jej zapalania sie. Na pewno jest to zwiazane z ciecza chlodzaca. Z tego co pamietam podobne kontrolki w francuskich autach oznaczaly wode w pompie paliwa, ale byly one koloru pomaranczowego i nie wydaje mi sie zeby we wloskich autach urosly do takiej rangi aby zaznaczac je ostrzegawcza czerwienia.
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow ;)

volkswagenfan: Polo 6N, Golf V

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Post autor: Makgajwer » 18 kwie 2007, 17:40

Jest to kontrolka ilości płynu chłodzącego, mierzona w zbiorniczku wyrównawczym (ten duży kwadratowy pojemnik na środku komory silnika, w Zetach zazwyczaj w kolorze czarnym, w Peugeotach 806 przeźroczysty).
Powód zapalania - zawsze ten sam = za mało płynu.
Dlaczego za mało płynu?
Po pierwsze, element z czujnikiem jes zamocowany niesymetrycznie w zbiorniczku (na lewym skraju, patrząc na silnik na prawym:)), i podczas silnego przechyłu na prawą stronę, np. przy skręcie w lewo, lampka się czasami zapala.
Dopuki się nie świeci na stałe bym to olał i tylko obserwował ilość płynu.
Powody mogą byc różne, np.:
-walnięta nakrętka z zaworem ciśnieniowym i czasami sobie "puszcza"
-nieszczelny jakiś przewód
-no i najbardziej nielubiany powód....walnięta uszczelka pod głowicą, ale to dość sporo idzie tego płynu, tak raz na 2-3 dni dolewka... połapiesz się :)

Chyba wyjaśnienia wystarczające ??? :)
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Post autor: rado » 18 kwie 2007, 20:24

No dzięki za wyczerpujące info.
Nic w tym nie ma skomplikowanego - połapię się
Jeszcze raz dzięki
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka

Post autor: Makgajwer » 19 kwie 2007, 1:37

nie ma sprawy
polecam się na przyszłość :)
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”