Ze względu na słabą jakość zdjęcia , domalowałem obok co znajduje się w środku.
Ostatnio zapalała się kilkakrotnie w niedzielę 16.04 . a wcześniej chyba z cztery miesiące temu.
Raz się zapala , raz gaśnie.
Silnik chodzi normalnie , nie słychać żadnych niepokojących znaków.
http://images21.fotosik.pl/180/ac74e8b7774b174bm.gif[/img]
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
niech ktos z instrukcji poda dokladna przyczyne jej zapalania sie. Na pewno jest to zwiazane z ciecza chlodzaca. Z tego co pamietam podobne kontrolki w francuskich autach oznaczaly wode w pompie paliwa, ale byly one koloru pomaranczowego i nie wydaje mi sie zeby we wloskich autach urosly do takiej rangi aby zaznaczac je ostrzegawcza czerwienia.
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
- Makgajwer
- Klubowicz
- Posty: 412
- Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
Jest to kontrolka ilości płynu chłodzącego, mierzona w zbiorniczku wyrównawczym (ten duży kwadratowy pojemnik na środku komory silnika, w Zetach zazwyczaj w kolorze czarnym, w Peugeotach 806 przeźroczysty).
Powód zapalania - zawsze ten sam = za mało płynu.
Dlaczego za mało płynu?
Po pierwsze, element z czujnikiem jes zamocowany niesymetrycznie w zbiorniczku (na lewym skraju, patrząc na silnik na prawym:)), i podczas silnego przechyłu na prawą stronę, np. przy skręcie w lewo, lampka się czasami zapala.
Dopuki się nie świeci na stałe bym to olał i tylko obserwował ilość płynu.
Powody mogą byc różne, np.:
-walnięta nakrętka z zaworem ciśnieniowym i czasami sobie "puszcza"
-nieszczelny jakiś przewód
-no i najbardziej nielubiany powód....walnięta uszczelka pod głowicą, ale to dość sporo idzie tego płynu, tak raz na 2-3 dni dolewka... połapiesz się
Chyba wyjaśnienia wystarczające ???
Powód zapalania - zawsze ten sam = za mało płynu.
Dlaczego za mało płynu?
Po pierwsze, element z czujnikiem jes zamocowany niesymetrycznie w zbiorniczku (na lewym skraju, patrząc na silnik na prawym:)), i podczas silnego przechyłu na prawą stronę, np. przy skręcie w lewo, lampka się czasami zapala.
Dopuki się nie świeci na stałe bym to olał i tylko obserwował ilość płynu.
Powody mogą byc różne, np.:
-walnięta nakrętka z zaworem ciśnieniowym i czasami sobie "puszcza"
-nieszczelny jakiś przewód
-no i najbardziej nielubiany powód....walnięta uszczelka pod głowicą, ale to dość sporo idzie tego płynu, tak raz na 2-3 dni dolewka... połapiesz się
Chyba wyjaśnienia wystarczające ???
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny )
Stan: bardzo śliczny )
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
No dzięki za wyczerpujące info.
Nic w tym nie ma skomplikowanego - połapię się
Jeszcze raz dzięki
Nic w tym nie ma skomplikowanego - połapię się
Jeszcze raz dzięki
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------
- Makgajwer
- Klubowicz
- Posty: 412
- Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej
Zeta 2.1 TD- co to za kontrolka
nie ma sprawy
polecam się na przyszłość
polecam się na przyszłość
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny )
Stan: bardzo śliczny )