Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 16:40

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 18 lut 2018, 11:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Witam,
Posiadam Akumulator Topla Energy 75AH 750a.
Nieodpalałem autka od listopada i w aucie nawet żarówka nie zapala się.
Z akumulatorem troszkę się namordowałem żeby zdjąć i mam zamiar spróbować go teraz w poniedziałek zacząć ładować.
Aku jest ciężki, spadku masy raczej nie ma, wydaje mi się że powinno być ok po podładowaniu, przedtem autko odpalało od strzała. Dosłownie 2-3 sekundy były potrzebne aby uruchomić silnik łącznie z nagrzaniem świec.
W poniedziałek będę mieć prostownik i amperomierz cyfrowy.

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak ładować taki aku.
I zastanawia mnie ten fakt, czy te ostatnie temperatury minusowe mogły jakoś bardziej mu zaszkodzić.
Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 18 lut 2018, 11:44 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10885
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Jeśli był rozładowany to mógł zamarznąć. Zanim zaczniesz go ładować upewnij się, że jest rozmarznięty.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 18 lut 2018, 11:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Ok dzięki.
Aku już stoi na strychu od wczoraj wieczora. Także myślę że nie powinien być oblodzony do czasu ładowania.
A w poniedziałek wieczorem przystąpie do ładowania.
I pewnie ładować najmniejszym napięciem?


Na górę
PostDodany: 18 lut 2018, 12:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2766
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Raczej prądem, w sumie zależy jaki masz prostownik. Jak jakiś elektroniczny to może być problem ze startem, bo one zasilają się z akumulatora.
Ogólnie raczej nie przekraczaj prądu ładowania 7,5A i powinno być ok. jeśli chcesz odsiarczyć to potrzymaj już naładowany akumulator pod prostownikiem ładując małym prądem (1-1,5A) przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin. dobrze byłoby zmierzyć stężenie elektrolitu...
To wszystko co wyżej odnosi sie do akumulatora sprawnego a jedynie wyładowanego , bo jeśli ma jakieś uszkodzenie to szkoda czasu na zabawy...
Tak czy owak istnieje ryzyko, ze taki padnięty akumulator, nawet sprawny, parametrów właściwych już nie odzyska.
Wiadomo z którego roku jest?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 18 lut 2018, 13:24 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9695
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Na początek poodkręcałbym jeszcze korki i sprawdził ilość elektrolitu, i ew. uzupełnił jego braki (pod naklejką widać korki).
Jeśli masz prostownik elektroniczny i nie będzie wykrywać akumulatora, to wystarczy drugi akumulator i kable rozruchowe - dwa akumulatory łączysz ze sobą (+ z +, - z -), a ładowarkę podpinasz do żabek kabli rozruchowych na sprawnym akumulatorze. Tak ładujesz z 5-10 minut, a następnie zdejmujesz żabki kabli rozruchowych ze sprawnego akumulatora (z podpiętymi do nich żabkami prostownika) i zostawiasz niepodpięte uważając by ich nie zewrzeć na ok. 1-2h. Potem rozpinasz wszytko i już normalnie podłączasz prostownik do akumulatora.

Aczkolwiek po 4 miesiącach, jeśli był normalnie podpięty w samochodzie to może nie dać się go już uratować. Na czas nieodpalania warto mu było przynajmniej klemę minusową odłączyć.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 11:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Takim będę ładować
Obrazek


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 11:28 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5119
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
FXX pisze:
18 lut 2018, 13:24
Na początek poodkręcałbym jeszcze korki i sprawdził ilość elektrolitu, i ew. uzupełnił jego braki (pod naklejką widać korki).
Braki elektrolitu uzupełniamy wodą destylowaną :nono:
Tak na wszelki wielki przypomniałem ;)


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 16:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Dzięki Wilkin za przypomnienie :)
Znajomy mówił że normalnie tym naładuje totalnie rozładowany.
Tylko coś wspomniał żebym uważał na plus i minus bo tutaj jakoś dziwnie to zrobili i kiedyś jak ladował Aku, to niby naładował go odwrotnie i popalił sobie instalacje elektryczną w a astrze.

Wspominał że czarny na pewno plus, ale troszkę wystraszył mnie tą opowieścią.
Dodam że to moje 3 autko które mam już dłużej i przy nim zostaje <3
Nie ukrywam że dopiero przy Lucynce zaczynam taka większą przygodę od strony technicznej obslugi samochodu lub barwienia się w naprawianie czegokolwiek i to będzie moje pierwsze ładowanie akumulatora.
Także dziękuję wszystkim za pomoc :)
Miłego wieczorku.


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 16:58 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9695
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Zaraz, zaraz, co zrobił? Naładował akumulator odwrotnie? :D

I jesteś pewien, że czarny to plus? :D
Zazwyczaj jednak czerwony to plus, a czarny minus ;) Dla pewności miernik w dłoń i sprawdź sobie jak są podłączone kable w prostowniku ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 17:49 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Nom tak twierdził hehe

Obrazek sprawdziłem na takich ustawieniach miernikiem.
I idą iskry kable od miernika się robią gorące, czarny z czarnym pokazywał chyba minus, rozkojarzylem się przez te iskry.
I podpibajac na odwrót też iskry szły.
Źle coś ustawiłem?
Aha i jak sprawdzam miernikiem ten prostownik to zaczyna buczeć.


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 17:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4422
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Ustawiłeś na pomiar prądu, a nie napięcia. W tym trybie miernik jest praktycznie zwarciem w obwodzie, zamiast miernika mogłeś złączyć zaciski prostownika kawałkiem druta, efekt byłby taki sam. Nastaw na pomiar napięcia stałego (V=, DC V), zakres 20V.
I kable w odpowiednie gniazda (czarny do COM, czerwony do środkowego).
Potem czerwony kabelek miernika do czerwonego kabelka prostownika, czarny odpowiednio do czarnego i jeżeli pomiar nie będzie miał znaku "-", to znaczy, że czerwony prostownika jest plusem. Dla pewności sprawdź odwrotnie, czy pojawi się "-" przed cyferkami na wyświetlaczu.

Jak nie czujesz się pewnie, to poćwicz na baterii z latarki, będzie bezpieczniej...

W sumie szacunek dla miernika, że to wytrzymał.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 18:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2017, 11:28
Posty: 22
Imię: Patryk
Obrazek

Obrazek

Tak pokazuje na sucho bez prądu.


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 18:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4422
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
No, pomiar już dużo bezpieczniejszy.
Wygląda na to, że prostownik ma zabezpieczenie i jeżeli nie będzie miał podpiętego akumulatora, to nie da napięcia. Tym, że pokazuje -0.1 V się nie przejmuj, to może być błąd pomiaru.
Bezpiecznie było by przeczytać instrukcję, ale wszyscy wiedzą, że robi się to dopiero na końcu, jeżeli wszystko inne zawiedzie i ostatni strażak opuści pogorzelisko.
Bo jeżeli czarny to "plus", byłby to ewenement na skalę światową. C

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 20:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 387
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Z tym naładowaniem akumulatora odwrotnie to hit nad hity.. Jakiego koloru kable by nie były - nie zrobisz tego,
tak samo jak nie wywiniesz butelki na drugą stronę..

Jeżeli ładowarka ma zamienione kable, to po takiej ingerencji strach się bać i nadaje się na śmietnik.
Jak w Twojej okolicy coś się spali - to będziesz pierwszym podejrzanym, a Twoje wpisy na forum - dowodem w sprawie..

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 19 lut 2018, 20:22 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9695
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Dokładnie, prędzej się w wodzie okopiesz i hełm na lewą stronę założysz, niż naładujesz akumulator odwrotnie :D

Co do samych pomiarów to kolega chyba nie bardzo ma pojęcie co robi i co z czym się je... :roll: :roll:
A znajomemu, z całym szacunkiem, strach dać bateryjkę 9V :roll: :roll:

Kończąc, jeśli prostownik nie nosi śladów ingerencji to plus jest na kablu czerwonym, a minus na czarnym.
I tak podłączasz do akumulatora - czerwony do plusa, czarny do minusa. Jeśli jakimś cudem to jest zamienione to albo prostownik nie zacznie ładować (zabezpieczenie), albo prostownik się podda (bezpiecznik albo diody).

W przypadku tego prostownika przełącznik MIN/BOOST w położeniu MIN.
A czerwony przełącznik na 12V ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl