Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 wrz 2018, 4:18

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 lis 2017, 17:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
Witam, mam taki problem. Kiedy samochód postoi np 2 dni bez uruchamiania, podczas próby uruchomienia przygasa / już po przekręceniu kluczyka/ kontrolka od świec żarowych i nie gaśnie a po dłuższym czasie przy włączonym zapłonie wskaźnik temperatury wody pokazuje max. Rozrusznik kręci silnik nie zapala. Po kilku lub kilkunastu próbach włączania i wyłączania zapłonu, wszystko wraca do normy. Kontrolka świec pali się jasno, gaśnie i silnik zapala. Przekaźnik świec żarowych wymieniony, nic to nie dało. Miał ktoś podobny problem?

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 16 gru 2017, 22:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Właśnie mi dzisiaj pierwszy raz pojawił się podobny problem, zauważyłem trochę więcej szczegółów i obstawiam jakieś problemy z masą, ale nie mam pewności, może ktoś doradzi.
Sytuacja wygląda tak, że na licznikach jest typowa choinka, tzn. świeci się większość kontrolek jeśli nie wszystkie, nie pamiętam już teraz, na pewno: świece żarowe, lanciacode, abs i check raz się świecił raz nie świecił, do tego temperatura płynu chłodzącego wędruje maksymalnie w górę i zapala się czerwona kontrolka ostrzegawcza. Wszystkie kontrolki są lekko ściemnione oprócz tej od płynu chłodzącego dlatego obstawiałbym masę.
Gdy tak się dzieje samochód kręci, ale nie odpala, chyba jest to związane ze święcącym się lanciacode? Dlatego też obstawiałbym masę, gdzieś przy sterowniku silnika, a nie przy licznikach, właśnie ze względu na ten immobilizer.
Gdyby było lato i miałbym jakieś narzędzia pod ręką to pewnie próbowałbym sam pogrzebać przy połączeniach ECU, no ale jest jak jest, więc szukam pomocy na forum, bo może ktoś coś pomoże :)

Edit: Oczywiście tak jak u kolegi Jano, sytuacja się normuje po kilku włączeniach i wyłączeniach zapłonu, gdy kontrolki już świecą normalnie, auto odpala bezproblemowo. Lancia Lybra 2.4jtd 150KM

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 8:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
Też stawiam na problem z masą. U mnie występuje to bardzo rzadko, ale nie mniej jest wkurzające. Jeżeli rozwiążesz problem, daj znać gdzie on występuje.

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 22 gru 2017, 14:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
Rozmawiałem z gostkiem który naprawia sterowniki silników. Po podanymi przeze mnie w/w objawami został wykluczony przez niego niesprawny sterownik. Stawiał na elektrykę, czyli bezpieczniki oraz przekaźniki. Wydaje mi się że problem rozwiązałem. Stopki bezpiecznika od przekaźnika świec żarowych były dosłownie brunatne a sam bezpiecznik ledwo dał się wyjąć. Mam nadzieję, że to własnie on był przyczyną całego zamieszania.

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 24 gru 2017, 16:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Sprawdzę to u siebie po świętach czy mam podobnie z tym bezpiecznikiem, w sumie problem mi się nie powtórzył do tej pory, ale lepiej dmuchać na zimne :)

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 20:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Domysłów i nowych pomysłów było pełno, ale wychodzi na to, że chyba kwestia tego bezpiecznika, mój w sumie nie był przypalony i gniazdo też, jednak ciężko się go wyciągało i wczoraj wyciągnałem go w dwóch kawałkach więc zostałem na cały dzień bez grzania świec żarowych. Bez bezpiecznika problem się nie powtórzył, a dzisiaj rano kupiłem nowy bezpiecznik i założyłem i jak na razie problem nie występuje więc możliwe, że to jego wina. Obstawiałem jeszcze słabe napięcie akumulatora, bo mój alternator powoli się kończy, a wyczytałem w którymś temacie, że sterownik immo jest wrażliwy na zbyt niskie napięcie akumulatora, ale dzisiaj rano zmierzyłem napięcie na akumulatorze i jest prawidłowe.
Oby się okazało, że to na 100% kwestia tego bezpiecznika.

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 21:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
U mnie od oczyszczenia bezpiecznika jest ok... dla świętego spokoju oczyściłem też styki w przekaźnikach pod maską po ich wcześniejszym rozebraniu.

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 12:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Mówisz o wszystkich przekaźnikach czy o tych przy podszybiu? Pytam, bo w sumie rok temu miałem problem, że zostawiając samochód w nocy, rano zastawałem go z włączoną jedną stroną kierunkowskazów, tzn. paliły się światłem ciągłym i faktycznie pomogło rozebranie przekaźnika i wyczyszczenie go, a z tego co się orientuje przekaźnik od świec żarowych jest w tym samym miejscu, ale pewności nie mam.

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 16:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
Wszystkie pod maską czyli te za aku oraz w skrzynce servizi na podszybiu. Przekaźnika od świec nie czyściłem /czarna puszka na grodzi obok filtra paliwa /

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 04 sty 2018, 16:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Problem ponownie pojawił mi się wczoraj i dzisiaj rano, z braku czasu jednak nie przeczyściłem przekaźników, ale wychodzi na to, że problem w moim przypadku jest ewidentnie powiązany w jakiś sposób ze świecami żarowymi, tzn. gdy wyciągnę bezpiecznik od świec żarowych problem nie występuje, tylko mruga kontrolka od świec żarowych po odpaleniu. Teraz wracając z pracy, odpaliła bez problemów i problem nie wystąpił. Po podpięciu MESem pokazuje błąd P0380, inne błędy nie występowały, więc wcześniej sterownik nie wykrywał żadnych problemów. Jak się okazało, spalił się bezpiecznik świec żarowych. Nie wiem co to oznacza, zwarcie w obwodzie świec żarowych, czy problem ze sterownikiem, bo jednak w jakiś sposób tworzyła się "choinka" kontrolek. Pewnie po wypłacie podjadę do jakiegoś elektryka może coś doradzi jeśli nie znajdę rozwiązania na forum, na razie jest w miarę ciepło więc obejdzie się bez świec żarowych.

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 04 sty 2018, 17:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
U mnie problem z odpaleniem już się nie powtórzył od przeczyszczenia bezpieczników / wszystkie bezpieczniki nad aku / i przekaźników pod maską. Sprawdź jeszcze masę na przekaźniku świec żarowych.

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 04 sty 2018, 18:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Sprawdzę jak tylko zorganizuję sobie multimetr, Tobie Jano też świeciły się kontrolki CODE i ESP czy tylko był problem z maksymalną temperaturą i świecami?

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 04 sty 2018, 18:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Posty: 294
Lokalizacja: Warszawa
Temperatura zawsze, code czasami, ale nie za każdym razem.

_________________
Lybra 2,4 JTD CF3


Na górę
PostDodany: 04 sty 2018, 19:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 106
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Jak coś wykombinuję to napiszę, zostanie dla potomnych.

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
PostDodany: 18 lut 2018, 13:36 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 31 gru 2017, 12:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Mam identyczny problem jak koledzy wyżej, z tym, że moja Lybra aktualnie jest unieruchomiona przez blokadę kierownicy, będę przy niej dopiero jutro przy okazji holowania więc sprawdzę od razu ten bezpiecznik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl