Strona 1 z 1

Lybra JTD 115KM brak zasilania sprzęgła klimy

: 14 maja 2017, 9:59
autor: gawior
Witam. W Lybrze JTD 115KM z 2006r mojego teścia przestała działać jakiś czas temu klima.
Na panelu załącza się itd, ale nie działa. Wczoraj podjechałem do niego rzucić na to okiem.
Ogólnie nie ma napięcia na wtyczce sprzęgła klimy.
Bezpieczniki w skrzynce sprawdzał teść i są wszystkie OK. Zajrzałem do skrzynki na podszybiu i tam bezpieczniki też w porządku. Przekaźniki podmienione na przekaźniki z mojej Lybry 2.0, gdzie klima działa i dalej nic, a same przekaźniki z teścia auta na krótko pod akumulator zapięte i się załączają.
Zmierzyłem zasilanie tych przekaźników w skrzynce w podszybiu i jest. Nie wiem czy tak ma być, ale zaraz po odpaleniu auta pojawia się tam zasilanie, nie ważne czy klima na panelu załączona, czy nie , chociaż mój teść często myli włączoną klimę ( ECON ) z wyłączoną.
Jak przekaźniki ( 2x mniejsze czerwone i jeden normalniej wielkości 5-pinowy ) były włożone na miejsca, a auto zostało odpalone, to słychać było, że się załączyły.

Czy przekaźniki w tej skrzynce na podszybiu powinny się załączać po odpaleniu auta ( zapłonu ) i który przekaźnik jest finalnym przekaźnikiem załączającym zasilanie na wtyczkę już przy sprzęgle kompresora klimy ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Lybra JTD 115KM brak zasilania sprzęgła klimy

: 14 maja 2017, 10:42
autor: volf
A czynnik w ogóle jest, bo może się ulotnił lub jest go za mało a Ty pół auta bez potrzeby rozbebeszysz :lol:

Re: Lybra JTD 115KM brak zasilania sprzęgła klimy

: 14 maja 2017, 11:36
autor: gawior
Czynnik był na jesieni. Ile było to cholera wie, bo było wtedy kupione auto.
Sprawdzenie bezpieczników, czy przekaźników to raczej nie rozbebeszanie.

Czy jak będzie mało czynnika, to w ogóle nie pojawi się napięcie na sprzęgło sprężarki ?

Re: Lybra JTD 115KM brak zasilania sprzęgła klimy

: 14 maja 2017, 12:23
autor: JawaRenegade
Siema.
Dokładnie tak.
Żeby pojawiło się zasilanie musi być odpowiednie ciśnienie w układnie, inaczej czujnik ciśnienia nie włączy kompresora(sprzęgła).
Na początek sprawdź czy w ogóle jest czynnik, naciskając lekko na zawór uzupełniania czynnika.
Tak poza tematem w nowych samochodach z nowym czynnikiem (nie Ra134a) nie radził bym tego robić w taki sposób, bo czynnik R1234yf
jest bardzo toksyczny.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/n ... acje/1s3jb
jako ciekawostka.
Wracając do tematu. Jeśli samochód je jest garażowany a zimą były spore mrozy to z racji aluminiowego układu który potrafi sporo się kurczyć i pojawiają się nieszczelności i czynnik sobie ucieka.