Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. silnika

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. silnika

Post autor: Karolson » 09 maja 2014, 20:38

Witam!

Od jakiegoś czasu mam problem ze wskazaniem temperatury silnika.

Problem polega na tym, że kiedy odpalam Lybrę mam przez jakieś 2-3 sekundy właściwe wskazanie temperatury a następnie winduje ona na maksimum/130 stopni bez względu na to, czy silnik jest zimny czy ciepły. Utrzymuje się niezmiennie na maksimum do momentu aż zgaszę silnik i ponownie odpalę. Tutaj znowu.... 2-3 sekundy pokazuje właściwą temperaturę, później maksimum. Check nie wyskakuje, silnik pracuje równo.

Pamiętam jak się zaczęło. Pewnego pięknego dnia w trakcie jazdy bez powodu i przyczyny temperatura podskoczyła z 90 na 130 stopni, utrzymała się tam przez 5 minut i znowu spadła na prawidłowe wskazania temp.

Mechanik u którego byłem sprawdzał też m.in. zegary - szukał zimnych lutów - sprawdzał kable, sygnał ze sterownika, termostat, czujnik i (ponoć) nic! Po 3 dniach się poddał :roll: Klimy sobie też nie poużywam, bo sterownik blokuje klimę przy tych fałszywych wskazaniach.

Podpiąłem Lybrę dzisiaj pod komputer, sprawdzam FES i oto co mam:
- wykres temperatury silnika w trakcie rundki testowej normalnie rósł do ok. 65 C (bo to krótka runda była :) ), gdzie na tablicy jest cały czas 130.
- Błąd P0115. Skasowałem, nie pojawił się ponownie choć wskazywana na zegarach temperatura ciągle maksymalna

Może macie jakies sugestie co dalej?

Pozdrawiam,
Karol

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 SW Błędne/sprzeczne wskazania temperatury siln

Post autor: meqqex » 09 maja 2014, 20:44

Jak ECU pokazuje temp. poprawnie może przyczyna tkwi w samym liczniku i trzeba wymienić silniczek wskaźnika ;) lub "nowy" cały licznik.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 SW Błędne/sprzeczne wskazania temperatury siln

Post autor: Karolson » 09 maja 2014, 20:49

Możliwe. O ile klima jest sterowana (blokowana) sygnałem z czujnika temperatury... a jest? :roll:
Poszukam schematu instalacji elek. :D

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 SW Błędne/sprzeczne wskazania temperatury siln

Post autor: FXX » 09 maja 2014, 21:00

Jeśli mnie pamięć nie myli to czujniki są dwa - jeden do ECU, drugi do wskaźników.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 SW Błędne/sprzeczne wskazania temperatury siln

Post autor: Karolson » 09 maja 2014, 22:01

Oj trochę by mi jeszcze zeszło, żeby cokolwiek ze schematu odczytać.
Jedyny czujnik, który ma bezpośredni wpływ na klimatyzację to czujnik w prawym lusterku tj. temperatury zewnętrznej. Reszta czujników związana z temperaturą idzie przez sterownik.
Stąd wydaje mi się, że klimę wyłącza sterownik z powodu wysokiego sygnału z któregoś (może uszkodzonego) czujnika temperatury silnika.
Fajnie, ale nadal nie umiem dość do tego, co powoduje wskazywanie wysokiej temperatury silnika pomimo sprawnych podzespołów :D

Może to ma jeszcze znaczenie... temperaturę zewnątrz pokazuje mi min. 40 C. Jak było 5 C na zewnątrz to pokazywało w Lybrze 36 C.
Ale ten problem występował już przed błędem temp. silnika i klima działała, więc chyba warto wykluczyć ten objaw?

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 14 maja 2014, 19:38

W załączeniu log FES z 16 min jazdy. Temperatura i sygnał z czujnika są okej.
Natomiast "oil pressure switch" (presostat?)... 0?

Przy okazji dodam, że podczas jazdy obrotomierz po 2 minutach spadł na 0. Wstał dopiero po ok. 8 minutach i brał odczyty nie z rzeczywistych obrotów silnika a z położenia pedału gazu - im mocniej naciskałem, tym więcej wskazywała wskazówka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: FXX » 14 maja 2014, 20:09

Obawiam się, że za chwilę będziesz szukał całych zegarów do Lybry :)
Co do temperatury, jeśli obrotomierz głupieje również, to raczej wskaźnik temperatury już padł i dlatego oszukuje.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 19 maja 2014, 16:20

Objaw wskaźnika temperatury jest obecnie ciutkę inny niż początkowo opisałem. Teraz pokazuje temperaturę przez 1sek dobrze, następnie spada na minimum a dopiero później na maksimum :-?

Mogę wymienić "zegary". Nie wiem tylko jaki one mają wpływ na klimę?

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: brygadzista1 » 19 maja 2014, 16:52

Sprecyzuj jeszcze czy silnik pracuje przy tym prawidłowo czy jest to problem jedynie wskazań wyświetlanych przez liczniki.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 19 maja 2014, 17:58

Silnik "generalnie" pracuje dobrze. Zdarzało mu się zdechnąć kilka razy jak obrotomierz mu opadał do zera. Zdarzało się też, że na wolnych obrotach falował między 1200 a 1600 obr.
Jak obrotomierz działał to i silnik pracował normalnie.

EDIT: Jak obrotomierz leżał na 0 bez względu na rzeczywiste obroty oczywiście :lol:

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 29 cze 2014, 15:11

Wymieniłem ECU, wszystko działa poprawnie.

Zdecydowałem się na wymianę po tym jak stałem w korku i się chłodnica zagotowała. Okazało się, że wentylator się nie załączał, a nawiew był zawsze letni bez względu na ustawienia temperatury nawiewu.

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 19 sie 2014, 19:28

AKTUALIZACJA (czy ktoś byłby tak dobry i połączył moje posty?).

Wymiana sterownika i programowanie/wymiana immo załatwia sprawę. Na krótko...
Dwukrotnie wymieniałem sterownik i "akcesoria" i w ciągu pierwszego tygodnia użytkowania wysiadała klima. Straciłem już trochę pieniędzy i powoli tracę cierpliwość :x

Auto odebrałem po drugiej wymianie 13 sierpnia. Wczoraj klima sobie pochodziła z 10 minut, temperatura silnka na parę sekund skoczyła na 130 i opadała do 90. Parę minut później zaczęło potwornie śmierdzieć z nawiewu jakby z kanalizacji wybiło. Wyłączyłem klimę, otworzyłem okna - gitara, jedziemy. Dzisiaj klima już przestała działać.

Obawiam się, że usunięte zostały jedynie skutki uszkodzenia, ale przyczyna nadal w czymś tkwi. Kable? Wilgoć przy przekaźnikach? Klątwa szamana? : beczy :

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Zielony » 19 sie 2014, 21:23

Klima nie działa,ale czy elektrosprzęgło trzymało :?:
Może wentylator się przypalił :?:
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
Karolson
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 sie 2013, 19:22
Imię: Karol
Lokalizacja: Głogów

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: Karolson » 26 sie 2014, 7:42

Hmm... raczej trzymało, bo ostatnio klima uruchomiła się dwa razy (odpalałem z ciekawości).
Zdaje się, że "mechanicznie" wszystko jest ok, bo po podłączeniu na krótko śmiga i wentylator i cała klimatyzacja.
Przejrzałbym wszystkie styki i połączenia, ale żebym ja miał kiedy to zrobić...

ludziom
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 03 sty 2016, 15:19
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. siln

Post autor: ludziom » 03 sty 2016, 16:25

Witam
Mam podobny problem. U mnie dodatkowo silnik gaśnie.
Podczas pierwszej diagnozy komputer pokazał błąd czujnika położenia wału. Po wykasowaniu było ok. do czasu. Samochód nie chciał jechać a potem przestał palić. Komputer wykazał błędy: pompy, czujnika temperatury i silnika krokowego.
Pompa nie jest zasilana i silnik nie pali. Po dalszej analizie okazało się że na przekaźnik nie jest podawane napięcie sterowania.

Komputer czy co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”