Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Witam wszystkich.
Mama pewien problem, szukałem na forum ale takiej odpowiedzi nie znalazłem
Kiedy włączam guzik od grzania fotela (kierowcy lub pasażera) zapala się tylko lampka pomarańczowa na tunelu przy ręcznym (lewa lub prawa w zależności od guzika) ale nie ma żadnego kliku przekaźnika lub innych objawów, że obwód się załączył. Z tego co wyczytałem powinien być jakiś "klik" a tu cisza.
Jeden z forumowiczów zrobił opis o tym jak wmontować w instalację między fotelem a pomarańczową lampką przekaźnik zwierny, żeby nic się nie paliło. Wydaje mi się, że ów przekaźnik już jest w skrzynce bezpieczników:
o to on (oczywiście bez uchwytu):
I tu pytanie do Was, czy możliwe że to on odpowiada za grzanie foteli? Jeżeli to on to czy możliwe, że się przepalił?
Mama pewien problem, szukałem na forum ale takiej odpowiedzi nie znalazłem
Kiedy włączam guzik od grzania fotela (kierowcy lub pasażera) zapala się tylko lampka pomarańczowa na tunelu przy ręcznym (lewa lub prawa w zależności od guzika) ale nie ma żadnego kliku przekaźnika lub innych objawów, że obwód się załączył. Z tego co wyczytałem powinien być jakiś "klik" a tu cisza.
Jeden z forumowiczów zrobił opis o tym jak wmontować w instalację między fotelem a pomarańczową lampką przekaźnik zwierny, żeby nic się nie paliło. Wydaje mi się, że ów przekaźnik już jest w skrzynce bezpieczników:
o to on (oczywiście bez uchwytu):
I tu pytanie do Was, czy możliwe że to on odpowiada za grzanie foteli? Jeżeli to on to czy możliwe, że się przepalił?
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD SW - Podgrzewane fotele
To bardzo łatwo sprawdzić. Wymontuj ten przekaźnik, puść mu 12V na styki sterujące czy to z zasilacza jakiegoś czy z akumulatora i słuchaj czy działa - czy cyka. Przekaźnik ma zawsze stan domyślny (otwarty lub zamknięty w zależności od logiki) bez przyłożonego napięcia sterującego. Podanie mu napięcia na styki sterujące powoduje, że przechodzi do stanu przeciwnego co słychać właśnie poprzez "cyknięcie". Przekaźnik separuje napięcie sterujące jego samego od napięcia roboczego podłączonego urządzenia / urządzeń.
U Ciebie stykami sterującymi są styki 85 i 86. Domyślnie przekaźnik jest otwarty - coś podłączone przez niego nie działa bo jest przerwa w obwodzie. Podanie napięcia na 85 i 86 powoduje, że przekaźnik zamyka się i urządzenie podłączone przez niego działa.
To tak w wielkim skrócie
U Ciebie stykami sterującymi są styki 85 i 86. Domyślnie przekaźnik jest otwarty - coś podłączone przez niego nie działa bo jest przerwa w obwodzie. Podanie napięcia na 85 i 86 powoduje, że przekaźnik zamyka się i urządzenie podłączone przez niego działa.
To tak w wielkim skrócie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Hej, sprawdziłem przekaźnik.
Podłączyłem go pod napięcie do styków 85 i 86 i CYKA!!!
Ale czy po podłączeniu pod te dwa styki powinno się pokazać jakieś napięcie na dwóch pozostałych czyli 87 i 30?
Bo po podłączeniu miernika pod 87 i 30, oprócz cyknięcia nic się nie dzieje.
Pozdrawiam.
Podłączyłem go pod napięcie do styków 85 i 86 i CYKA!!!
Ale czy po podłączeniu pod te dwa styki powinno się pokazać jakieś napięcie na dwóch pozostałych czyli 87 i 30?
Bo po podłączeniu miernika pod 87 i 30, oprócz cyknięcia nic się nie dzieje.
Pozdrawiam.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Jak cyknie to 87 i 30 będą zwarte do momentu zaprzestania podawania napięcia na 85 i 86
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
OK wszystko sprawdziłem, faktycznie zwierają się 87 i 30.
Czyli przekaźnik jest sprawny!
Czy ktoś z Was wie gdzie szukać dalej braku grzania?
Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Kiedy wyjąłem przekaźnik, nie można już włączyć klawiszem grzania pomarańczowych lampek. Kiedy przekaźnik siedzi na miejscu, po wciśnięciu klawisza grzania zapala się pomarańczowa lampka o grzaniu, ale przekaźnik nie cyka?! Tak jakby przekaźnik tylko przekazywał prąd ale nie klikał (zwierał się) - nie wiem jak to opisać...
Za mały prąd? - nie uruchamia przekaźnika?
Coś w skrzynce bezpieczników?
Czyli przekaźnik jest sprawny!
Czy ktoś z Was wie gdzie szukać dalej braku grzania?
Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Kiedy wyjąłem przekaźnik, nie można już włączyć klawiszem grzania pomarańczowych lampek. Kiedy przekaźnik siedzi na miejscu, po wciśnięciu klawisza grzania zapala się pomarańczowa lampka o grzaniu, ale przekaźnik nie cyka?! Tak jakby przekaźnik tylko przekazywał prąd ale nie klikał (zwierał się) - nie wiem jak to opisać...
Za mały prąd? - nie uruchamia przekaźnika?
Coś w skrzynce bezpieczników?
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Sprawdź miernikiem, czy w ogóle masz napięcie sterujące po naciśnięciu guzika grzania foteli. Sprawdź też czy masz napięcie robocze. Jeśli z tym jest wszystko cacy to po prostu masz uszkodzone maty.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Myślę, że kombinujesz z rzeczami prostymi a kontrola/upewnię sie czy grzeją to rzecz prosta. Jesteś z Warszawy więc możesz podjechać do mnie do warsztatu to poznasz odpowiedz tak/nie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Dzięki za wskazówki "FXX".
Jeżeli mógłbyś podać mi tylko proszę miejsca gdzie mam przyłożyć miernik będę wdzięczny
"argenta67" dzięki za propozycję, jeżeli nie uda mi się dojść do tego samemu to na pewno skorzystam
Pozdro!
Jeżeli mógłbyś podać mi tylko proszę miejsca gdzie mam przyłożyć miernik będę wdzięczny
"argenta67" dzięki za propozycję, jeżeli nie uda mi się dojść do tego samemu to na pewno skorzystam
Pozdro!
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Ten przekaźnik wchodzi w swoje gniazdo - styki przekaźnika wciskają się w odpowiednie zagłębienia. Musisz w tym gnieździe znaleźć miejsca, w które wchodzą 2 styki sterujące przekaźnika. Nie wciskasz przekaźnika w gniazdo tylko podłączasz w te miejsca miernik i naciskasz przycisk od grzania siedzenia i sprawdzasz czy pojawia się na nich napięcie. Jeśli tak - przycisk puszcza napięcie sterujące 12 V do przekaźnika, czyli instalacja sterująca jest sprawna. Jeśli nie - przycisk naciskasz, ale prąd nie idzie na styki sterujące, czyli instalacja sterująca / przycisk wadliwa. Teraz miernikiem podłącz się do miejsc, w które wchodzą styki po stronie zwartej przekaźnika i sprawdź czy występuje tam napięcie robocze podawane na maty. Jeśli jest, to coś z matami masz nie tak, że nie grzeją (przycisk sterujący sprawny, instalacja sterująca sprawna, napięcie sterujące jest, napięcie robocze jest, ale mata nie grzeje - uszkodzona?). Jeśli go nie ma, to szukasz przyczyny - kable, bezpieczniki, wiązki, itp. bo w momencie załączania grzania prąd roboczy nie dochodzi do mat.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Jeśli Ci świecą lampki przy guzikach to napięcie przy matach jest i guzik z ogrzewania jest sprawny. Aby sprawdzić czy masz sprawną matę. Do maty idą trzy kabelki Czerwony, Szary i Czarny. Jeśli naciśniesz guzik ogrzewania to pomiędzy czerwonym a czarnym powinien być jakiś opór. Ile powinno być to nie wiem, nie mierzyłem. Jeśli nie ma to masz matę grzewczą niesprawną.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Witam Panie i Panów.
Więc tak...
Bez zapłonu - w miejscu gdzie był przekaźnik w stykak "prądowych" jest zero, na dwóch pozostały nie ma oporu.
Z zapłonem bez włączonego przycisku grzania - pojawia się napięcie 12V, bez oporu na pozostałch dwóch stykach.
Z zapłonem z włączonym przyciskiem grzania - wciąż jest napięcie 12V, i również nie ma oporu na pozostałych stykach (wspomnieć trzeba, że pomarańczowa diódka nie świeci się mimo włączenia grzania. Zapala się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest wetknięty przekaźnik)
Zapomniałem wspomnieć, ale jest jeszcze regulacja odcinka lędźwiowego, która działa jak jest wetknięty przekaźnik. Bez niego również nie idzie.
Możliwe, że to jednak maty?
Więc tak...
Bez zapłonu - w miejscu gdzie był przekaźnik w stykak "prądowych" jest zero, na dwóch pozostały nie ma oporu.
Z zapłonem bez włączonego przycisku grzania - pojawia się napięcie 12V, bez oporu na pozostałch dwóch stykach.
Z zapłonem z włączonym przyciskiem grzania - wciąż jest napięcie 12V, i również nie ma oporu na pozostałych stykach (wspomnieć trzeba, że pomarańczowa diódka nie świeci się mimo włączenia grzania. Zapala się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest wetknięty przekaźnik)
Zapomniałem wspomnieć, ale jest jeszcze regulacja odcinka lędźwiowego, która działa jak jest wetknięty przekaźnik. Bez niego również nie idzie.
Możliwe, że to jednak maty?
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Nie ma oporu, czyli masz coś z matą... Teraz musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto fizycznie próbował dobrać się do mat i do termostatu, który też może być przyczyną niedziałania.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lip 2012, 12:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Dzieki "Kris" za odpowiedź!
A zatem, czy jest ktoś kto dobierał się do mat, wyjmował je, naprawiał lub wymieniał?
Czy jest to może tak jak z grzaną tylną szybą, nie da się naprawić drucików jak któryś padnie, tylko od razu trzeba kupować całą szybę?
A zatem, czy jest ktoś kto dobierał się do mat, wyjmował je, naprawiał lub wymieniał?
Czy jest to może tak jak z grzaną tylną szybą, nie da się naprawić drucików jak któryś padnie, tylko od razu trzeba kupować całą szybę?
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Jak je wygrzebiesz to bez problemu można je polutować.
Widziałem juz takie rozwiązania.
Tyle że musisz się dobrać do uszkodzonej maty:(
Widziałem juz takie rozwiązania.
Tyle że musisz się dobrać do uszkodzonej maty:(
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- zajacyoo
- Forumowicz/ka
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 kwie 2012, 18:56
- Skype: zajacyoo
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 2.4 JTD SW - podgrzewane fotele
Oj Panowie niezbyt fachowo doradzacie koledze który posiada miernik.
1. Po podaniu napięcia na cewke ( 85, 86) sprawdzić miernikiem rezystancje styku !!bez napięcia!!
2. Sprawdzić gniazdo stycznika ( śniedź, luty, ogięcia blaszek)
3. Sprawdzić rezystancje przełącznika oraz przewodów doprowadzajacych "(uwaga, jeżeli jest badany w całym układzie od gniazda stycznika, a stycznik jest włożony uwzględnić rezystancje cewki)
4. Sprawdzić rezystancje mat pomiedzy stykami gniazda 30-87, najlepiej na gnieździe ponieważ sprawdzamy również obwód doprowadzający.
Jeżeli paramatry bedą zawyżone tzn np. rezystancja mat bedzie rzędu 10k Ohmów lub wiecej, tak samo rezystancja styków lub cewki sięgnie kilo Ohmów nie jest to powód do radości. To samo jest jak rezystancja wyniesie 0 ( prócz zestyków)- wskazuje to na zwarcie w układzie i możliwość przepalenia przewodów
1. Po podaniu napięcia na cewke ( 85, 86) sprawdzić miernikiem rezystancje styku !!bez napięcia!!
2. Sprawdzić gniazdo stycznika ( śniedź, luty, ogięcia blaszek)
3. Sprawdzić rezystancje przełącznika oraz przewodów doprowadzajacych "(uwaga, jeżeli jest badany w całym układzie od gniazda stycznika, a stycznik jest włożony uwzględnić rezystancje cewki)
4. Sprawdzić rezystancje mat pomiedzy stykami gniazda 30-87, najlepiej na gnieździe ponieważ sprawdzamy również obwód doprowadzający.
Jeżeli paramatry bedą zawyżone tzn np. rezystancja mat bedzie rzędu 10k Ohmów lub wiecej, tak samo rezystancja styków lub cewki sięgnie kilo Ohmów nie jest to powód do radości. To samo jest jak rezystancja wyniesie 0 ( prócz zestyków)- wskazuje to na zwarcie w układzie i możliwość przepalenia przewodów
Jest: Lancia Lybra SW 1.9 JTD 01'