Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 05 mar 2017, 19:23

Witam. Jestem posiadaczem Lybry 1.8 sedan. Wszystko pięknie ładnie aż do dnia gdy obróciło panewkę na wale, więc plan- wymiana silnika. Kupiłem słupek od fiata coupe 1.8 cały bez osprzętu, bo jest podobno taki sam i pasuje , osprzęt został cały mój. Pierwszy dzień po odpaleniu wsio gra i śmiga, kolejnego dałem jej w tłoki i coś szarpło przy 4 tys ale szła dalej, potem 2 dni spokoju , aż do sądnego dnia gdy pod sklepem odpalam a tu strzał i wyrwało mi kolektor dolotowy z gum, wsadziłem go odpaliłem i jadę dalej i wsio ok, kolejnego dnia pod sklepem to samo, poskładałem i jadę dalej nagle auto chodzi jak „subaru” brak mocy(dusi się) i nagle gaśnie. Odpalam i ledwo jadę dalej nagle przebłysk mocy i chodzi normalnie. Jadę na kompa , pokazało P0443 , po czym okazało się że kostka od strony przepustnicy pod kolektorem jest odpięta, założona nie strzela już ale za to nie pali za 1 razem(kreci nie odpala) zapłon zero i za kolejnym już pali, czasem za 3 razem pali. Jak odpali za pierwszym to chodzi normalnie , jak za 2 to już czuć że go dławi a czasem chodzi jak czołg od razu, większe spadki mocy ma na ciepłym silniku , za zimnym idzie raczej w miarę ale nie zawsze. Dodatkowo ma dość niskie wolne obroty jakby (800) jedna kreska na zegarach poniżej tysiąca, czasem obroty faluja lekko a z wyższych nie schodzi płynnie , czasem zatnie gdzieś wskazówkę. Dodatkowo zauważyłem że po zgaszeniu auta zegary skaczą z 2 razy w dół jeszcze tak do dna obudowy, jakby gdzieś jakiś sygnał błądził. Auto ma te same objawy na benzynie jak i na gazie, nawet jak wyłączę gaz żadnej poprawy nie widać. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 07 mar 2017, 1:29

No to ciąg dalszy. Lucyna śmiga jak odpali zimna i potem jest git nawet przy wysokiej temperaturze. Ale jak zgasze i odpale na ciepłym to już kanał,przerywa i brak mocy. Dziś zapiołem FES podczas jazdy licząc że coś się znajdzie ale błędów zero. Obroty nadal nisko. Jutro walczę dalej.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 08 mar 2017, 3:00

Przełożone świece,czujnik wału , czujnik spalania stukowego i dalej to samo. Teraz się zastanawiam czy nie przeskoczył rozrząd. Ma ktoś może zdjęcia jak mają być ustawione koła na znaki żeby sprawdzić orientacyjnie? Bo schematy jakie znalazłem nie mają konkretnych opisów i są mało czytelne. Dopiero w sobotę najwcześniej auto jedzie do mechanika, a chciałbym być pewny

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 15 mar 2017, 21:27

Ciąg dalszy tematu bo może komuś się to kiedyś przyda. Dziś się okazało że mechanik źle ustawił rozrząd za pierwszym razem, dziś poprawa na pomarańczowych blokadach i podmieniony czujnik wałka. Poskładane ,poskręcane , odpalamy i lipa, nie zapala. Za którym razem kopnął. Jazda testowa ,złapał temperaturę i standardowo zgasiłem i już nie odpali, odpalił za którymś razem pochodził potem przegazówka i bach mrugnął czek i znowu błąd czujnika wałka. Może teraz ktoś coś zasugeruje?

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: zygmunt1 » 15 mar 2017, 22:34

Skoro jesteś z Krakowa to napiszę tak, mam 1,8 i pakiet startowy parę lat temu robił mi mechanik w Zielonkach.
O ile dobrze wiem to rozrząd ustawiał na blokadach różowych. Jeśli chcesz to mogę podać namiary na niego.
Może coś zaradzi ta problem twojego auta ? Zresztą jak poszukasz to są na forum dane do niego.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: PastorFSO » 16 mar 2017, 0:31

Jeżeli to jest silnik z Fiata Coupe to prawdopodobne oznaczenie to 183.A1000. Jak coś to mam blokadę do takiego silnika.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 9:13

A gdzie jest numer ten183....... Bo na silniku z przodu pod deklem jest tylko jakiś numer 9cyfrowy potem A869 i jakaś literka po odstępie. Bo ten silnik kupowałem z Italcar24.pl na Potrzask , ale chłop miał tylko tylko opisany że od Coupe i że do Barchetta pasuje,ale to Włosi pisali. Oryginalny był A4000 ale to wiem z tabliczki znamionowej. Będzie wdzięczny za każdą pomoc.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 11:30

U mnie na silniku jest taki numer jak na foto. W bazie edpol znalazłem że fiat coupe miał oznaczenie silników A1000 a tam trza szare blokady. Jest ktoś w stanie zweryfikować mój numer silnika. Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 11:48

Z którego roku jest lybra? Silniki w 1.8 to nie są te same agregaty co w coupe/stilo/marea bo posiadają wałki balansujące a silniki fiatowskie takowych nie mają. Silniki w lybrach 1.8 mają oznaczenia 839A4.000, 839A7.000 i 839A9.000. 839A4.000 jest napewno złożony na grubej uszczelce pod głowicą a A7 i A9 na stalowej cienkiej. Silnik A4 jest na jednej sondzie lambda a pozostałe na dwóch czy nawet trzech. Silnik A4 ma katalizator pod autem razem z puerwszym tłumikiem a A7 i A9 zaraz przy kolektorze wydechowym. A4 ma przepustnicę sterowaną linką a A7 i A9 elektronicznie. To tyle różnic o których pamietam. Parametrami motory się nie róznią. Silnik A4 montowany był w lybrach przedliftowych.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: michalkrk » 16 mar 2017, 11:51

gregorkrk pisze: 16 mar 2017, 11:30 U mnie na silniku jest taki numer jak na foto. W bazie edpol znalazłem że fiat coupe miał oznaczenie silników A1000 a tam trza szare blokady. Jest ktoś w stanie zweryfikować mój numer silnika. Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
to numer samej głowicy

numer twojego silnika to 183 A1.000
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 11:56

To teraz mam pytanie czy komputer da radę czy trza go pidmienić? Czy metodą prób i błędów jak będzie chodził i czy dawka paliwa będzie dobra.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 12:03

Silnik fiatowski powinien działać na sterowniku hitachi który masz zamontowany w lybrze wszak także posiada on wariator. Jeśli kolektor ssący jest oryginalny to całość powinna działać. Wspomniałem o kolektorze bo w lybrze jest on o zmiennej długości sterowanej poprzez ECU w a fiatach prawdopodobnie jest stały aluminiowy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 12:06

Kolektor i cały osprzęt z Lybry,tylko goły słupek był wstawiany.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 12:16

Powiem inaczej,bo auto jeździ tylko zmulone, gaśnie,nie pali wybija czujnik wałka rozrządu, ale ma ustawiony rozrzad na złotych blokadach bo mechanik sugerował się starym silnikiem.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 12:57

Głowice tych dwóch silników czyli fiatowskiego i lancii są identyczne i jako że posiadasz osprzęt lancii to blokady też powinny być złote. Aby dostać się do czujnika wałka wydechowego, bo o takim mówisz trzeba rozpinać rozrząd i zrzucić koło zębate wałka. Jeśli wyrzuca błąd tego czujnika to raczej starałbym sie go wymienić. Ale zanim weźmiesz się za wyciaganie czujnika halla zdejmij minusową klemę na kilka minut. Może ECU jakiś błąd złapało i trzeba go zresetowac?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”