Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Post autor: horses » 18 lut 2017, 15:17

Cześć.

Ostatnio podczas wizyty u mechanika, stwierdzili że poci się mocno od strony dolotu. Nie oglądałem tego. Wyczyścili, na razie do następnej wizyty.
Zakładam tylko że może być to jakaś przypadłość tych silników ?

Adam
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: s0krates » 18 lut 2017, 17:34

Co to znaczy, że się poci? Wycieka olej z kolektora?
A jak tam obroty na biegu jałowym? Nie są czasem podniesione?

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: horses » 18 lut 2017, 21:28

Niestety nie widziałem.
Od mechanika że bardzo mocno poci się od kolektora dolotowego.
Z obrotami jest raczej w drugą stronę. Czasami przy zatrzymywaniu się spadają do 400-500 i za chwilę się podnoszą.
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: s0krates » 18 lut 2017, 22:25

U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: horses » 18 lut 2017, 23:02

Przy okazji kolejnej wizyty jesteśmy umówieni na sprawdzenia, podpowiem.
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: pawel1234 » 30 cze 2017, 23:45

s0krates pisze: 18 lut 2017, 22:25 U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak? :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: Jan19 » 02 lip 2017, 22:30

pawel1234 pisze: 30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: 18 lut 2017, 22:25 U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak? :)
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: fedos » 03 lip 2017, 0:43

Jan19 pisze: 02 lip 2017, 22:30
pawel1234 pisze: 30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: 18 lut 2017, 22:25 U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak? :)
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Pewnie miał na mysle rezonator powietrza, który nie raz nazywaja akumulatorem,ale mogę sie mylić oczywiście :)

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Post autor: s0krates » 03 lip 2017, 9:24

Skoro obroty się uspokoiły to może już jest spoko, tylko Ci wycieka to co już tam nazbierałeś. Trzeba by zdjąć kolektor i go wypłukać ale szczerze nie wiem czy to ma sens.
Aby stwierdzić czy powietrze leci przez odmę mocno czy nie jest jeden prosty sposób. - Ściśnij odmę ręką - jak silnik się zacznie dusić tzn masz problem, jak zmiana jest niewielka/żadna to jest ok.

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu

Post autor: Jan19 » 03 lip 2017, 10:45

fedos pisze: 03 lip 2017, 0:43
Jan19 pisze: 02 lip 2017, 22:30
pawel1234 pisze: 30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: 18 lut 2017, 22:25 U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak? :)
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Pewnie miał na mysle rezonator powietrza, który nie raz nazywaja akumulatorem,ale mogę sie mylić oczywiście :)
A czyli tłumik szmerów znaczy się. Ok teraz kumam bo myślałem że jakiś nowy wynalazek wprowadzili 😃
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Post autor: Jan19 » 03 lip 2017, 10:48

s0krates pisze: 03 lip 2017, 9:24 Skoro obroty się uspokoiły to może już jest spoko, tylko Ci wycieka to co już tam nazbierałeś. Trzeba by zdjąć kolektor i go wypłukać ale szczerze nie wiem czy to ma sens.
Aby stwierdzić czy powietrze leci przez odmę mocno czy nie jest jeden prosty sposób. - Ściśnij odmę ręką - jak silnik się zacznie dusić tzn masz problem, jak zmiana jest niewielka/żadna to jest ok.
Nic dodać nic ująć. To jest porada która wyjaśnia wszystko.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Post autor: pawel1234 » 03 lip 2017, 23:54

Chodziło mi o tą plastikową puszkę pomiędzy kolektorem dolotowym, a przepustnicą :)
Tak ją nazwali w serwisie.
Dzięki Sokrates, spróbuję i zobaczę co będzie :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu

Post autor: Bichoń » 16 paź 2018, 23:21

Jak to jest z tymi wężykami odmy w 2.0, dlaczego są dwa odchodzące od pokrywy zaworów - jeden przed i jeden za przepustnicą?
W jednej mojej 2.0 20v mam problemy z majonezem w przewodzie odmy w zimie, a dzisiaj zauważyłem, że rurkę odmy z wyjściem za przepustnicą (na jakiś zaworek jednokierunkowy?) mam zaślepioną kulką z łożyska. O co w tym układzie chodzi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”