Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Energetyk » 18 paź 2016, 15:27

Remont dołu to kwota 1500zł bez osiowania bloku z robocizną przeciętnego mechanika. Jeśli płaciliście więcej za sam dół to chyba lekka przeginka bo rozmowa była ciągle o samym spodzie.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Bichoń » 18 paź 2016, 15:45

Piszecie tutaj o profilaktycznym wymienianiu panewek w pięciocylindrówkach. Jak rozumiem, z samą wymianą panewek korbowych nie ma za wiele roboty, trzeba zrzucić miskę i od dołu będzie dostęp? Bo z wyjęciem wału to już jest grubsza zabawa.
Zmierzam do tego, czy jest celowa sama wymiana panewek, czy tylko taki minimalny zakres nie ma żadnego sensu bez przeszlifowania wału?

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Energetyk » 18 paź 2016, 15:52

Panewek nie trzeba od razu wymieniać ale wypadałoby je od czasu do czasu skontrolować. Jeśli są podejrzane to podmianka i już. Jeżeli wyglądają dobrze, a powierzchnia wału jest jak po polerce to fani teorii że to co fabryczne było najlepszej jakości zostawili by te panewki które były do tej pory. Tutaj w sumie chyba występuje dowolność. Grunt to zapobiegać. Roboty nie ma dużo, jakieś spokojne ciepłe popołudnie jest do tego w sam raz.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Lukasz_TG » 18 paź 2016, 15:55

Jest jeszcze pytanie jakiej jakości sa obecnie produkowane panewki do R5.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 22 paź 2016, 13:03

dół poszedł do roboty za ile to sie okaże, plus 900 inkasuje mechanik za wyjęcie i włożenie silnika. Po naprawie prawdopodobnie lybra bedzie do sprzedania bo ojciec uznał ze nigdy wiecej nie chce miec nic wspolnego z włoszczyzną :D

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: meqqex » 22 paź 2016, 13:08

adrian123 pisze:dół poszedł do roboty za ile to sie okaże, plus 900 inkasuje mechanik za wyjęcie i włożenie silnika. Po naprawie prawdopodobnie lybra bedzie do sprzedania bo ojciec uznał ze nigdy wiecej nie chce miec nic wspolnego z włoszczyzną :D
Samochód jak każdy inny po za tym to nie nowelas a swoją historię i jakieś tam przeżycia ma ;). Co do uprzedzeń to tak jest przeważnie jak z tą marką nie miał nikt do czynienia lub też bez wiedzy jakiś kolega mówi że włoszczyzna i fancuskie to be lepiej niemiaszek... Podobnie ma taki jeden u mnie we wiosce mechanik tam lepiej jeździć wieśwagenem lub innym der szfindlem ;) inne to dla niego nie samochody :P

Ja też kupując swoją lybre miałem bardzo mieszane uczucia oj bardzo ale wszystko kwestia podejścia :) będzie dobrze : ok2 :
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 22 paź 2016, 13:17

gdybym nie kupił królowej lawet to bym ją od ojca odkupił z powrotem bo po wyremontowaniu glownej wady tego r5 to jest przeciez nie do zabicia. No i brakuje mi komfortu Lancii :/ tylko gdyby w Lybre władowali 20vt to dopiero by było cudo i bym sie nawet nie zastanawial :D

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Energetyk » 23 paź 2016, 21:33

Wyremontować dół silnika i sprzedać? Brak logiki ale kupujący będzie zadowolony :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 23 paź 2016, 21:39

jak powiedzial ze sprzeda to sprzeda, całe życie niemieckie diesle i włoszka mu nie podeszla po prostu. Będzie na sprzedaż to dam link na forum :D

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6289
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: vanisch » 23 paź 2016, 23:12

adrian123 pisze:dół poszedł do roboty za ile to sie okaże, plus 900 inkasuje mechanik za wyjęcie i włożenie silnika. Po naprawie prawdopodobnie lybra bedzie do sprzedania bo ojciec uznał ze nigdy wiecej nie chce miec nic wspolnego z włoszczyzną :D
900zł? Wyjęcie i włożenie silnika to raczej max 500zł :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 24 paź 2016, 20:29

To ja już nie wiem czy u mnie jest tak drogo, czy u was tak tanio :p

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 24 sty 2017, 11:14

Panowie czy ten silnik będzie pasował do lybry? Po czym rozpoznać wersje 145 KM od 155KM?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 22:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z portali aukcyjnych niedozwolone w dziale technicznym!

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Rapeek » 24 sty 2017, 19:14

Silniki 145 KM w Kappie były tylko w 95 i 96 roku później miały 155 KM . Jeśli ten z linka jest z Kappy to musi być z lat 2000-2001 , bo ma plastikową pokrywę zaworów.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 27 sty 2017, 10:47

Silnik zamówiony. Pochodzi z kappy 2000 rok

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Wilkin » 27 sty 2017, 15:09

Rozumiem że rozmawiacie tu o cenach dotyczących legalnych warsztatów.
Wyposażonych w odpowiedni sprzęt i wiedzę mechaników.
Którzy płacą czynsze rachunki i podatki.
A do tego biorą odpowiedzialność za swoje czyny i potwierdzają wykonaną usługę gwarancją.
500 zł za przełożenie silnika 2.0 z ASB - gdzie nie ma pod maskę gdzie palca włożyć. Nie dziękuję.
A 3000 zł za remont , jaki by nie był.
Jak tylko dojdą paski,szpilki,rolki.Okazyjny wyciek etc - pęka w kilka chwil.
To nie maluch.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”