Post
autor: winkle » 07 kwie 2014, 12:30
Witam.
1. Napinacz paska pompy wspomagania (ten dolny, pomiędzy wałem a dużym kołem na pompie wspomagania) zobaczysz po zdjęciu aluminiowej osłony - na zdjęciu 3, prawy dół. Trzeba odkręcić dwie śruby widoczne na zdjęciu i dwie od przodu samochodu. Napinacz mocowany jest mimośrodowo, dokręcony dwiema śrubami 13. Jeśli nie chcesz wymieniać napinacza to wystarczy zluzować te śruby, odchylić napinacz i wymienić sam pasek. Polecam wymienić jednak napinacz - u mnie po zablokowaniu starego napinacza zerwał się pasek i zostałem w drodze bez wspomagania i bez prądu. Przy okazji polecam wymienić też dolne koło pasowe. Robota i dostęp w miarę proste, bez kanału.
2. Zaznaczony na zdjęciu strzałka to rolka napinacza paska urządzeń. Śruba napinacza widoczna jest od góry, na poziomie sprężarki klimatyzacji, trochę w lewo (piszę z głowy, czyli z niczego:), bardzo prosty dostęp. Jednak aby zluzować rolkę należy odkręcić nieco mocującą ją śrubę - imbus, nie pamiętam rozmiaru, najlepiej przedłużony do około 40cm i o małym odsadzeniu - tak, aby się zmieścił pomiędzy rolką a ścianką błotnika. Po zluzowaniu tej śruby z imbusem odkręcamy śrubę napinacza, luzując pasek. Dostęp do tej śruby imbusowej z kanału, trudny, lecz możliwy. Od góry ręka nie wejdzie (przynajmniej moja), trzeba przedłużany klucz. Zdjęcie starego i umieszczenie nowego paska na rolkach robiłem z kanału, z góry chyba niemożliwe. Oczywiście polecam przy okazji wymienić rolkę napinacza - moja okresowo irytująco piszczała.
Pozdrawiam.