Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: mjerzy » 17 gru 2013, 9:56

Witam.
Niedawno w moim samochodzie pojawiły się problemy z ciśnieniem paliwa. Przy dużym obciążeniu silnika samochód gasł. Dodatkowo pojawiły się problemy z odpalaniem oraz zaczęły delikatnie falować obroty (na wolnych obrotach) W ecu błąd -P0191 - fuel rail pressure. Dzięki Ramzesowi oraz postom zamieszczonym na forum padł trop na regulator ciśnienia, który został wymieniony. Niestety nie dało się go oczyścić, ponieważ regulator miał już wycięte sitko lub nigdy go nie było.
Poniżej zamieszczam wykresy z wolnych obrotów przed wymianą regulatora oraz po (przepraszam za skalę, można ją było dobrać lepiej). Widać dużą różnicę na plus. Jedynie co mnie zastanawia to maksymalne ciśnienie paliwa - z tego co się dowiedziałem ma skakać przy rozruchu do ponad 400 barów i tak było, po wymianie regulatora max zmierzone to 304 bary. Problemy z odpalaniem ustały, pali od kopa. Tylko zastanawia mnie to ciśnienie paliwa...
Pierwszy log- po wymianie, poniżej wykres z przed wymiany z szfankującym zaworem regulacji ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 21:21 przez mjerzy, łącznie zmieniany 1 raz.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: bronx » 17 gru 2013, 12:26

Skakać ma ciśnienie jak nie zapala ale we krwi.
Jak ecu dostanie sygnał że jest minimalna wartość ciśnienia aby odpalać to zaczyna odpalać( nie pamiętam 150-200 bar ?)
Więc jak już odpali to ciśnienie masz żądane z mapy, zależne od obrotów itp.
Gdzieś tam kiedyś zamieszczałem logi rozruchu przy odpiętym czujniku wałka.
Wtedy sobie narośnie do jakiegoś maxa.
Jeśli auto ładnie odpali przy 300 bar to ecu trzyma tyle ile ma w mapie.
Problem jeśli nie osiągniesz wartości min do odpalenie.
Moim zdaniem nie masz się co martwić.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: mjerzy » 17 gru 2013, 12:44

Dzięki za wyjaśnienie. Ciśnienie krwi faktycznie wzrosło przy płaceniu za regulator :-?

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: bronx » 17 gru 2013, 12:49

Kupowałeś nowy czy używkę ?
U mnie to kwestia czasu ...... :(

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: mjerzy » 17 gru 2013, 12:54

Kupowałem nowy -423 zł -BOSCH: 0281002488

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: Ramzes_II » 17 gru 2013, 17:47

Jest bardzo dobrze ! Nie wnikaj więcej, bo Ci przyprószy siwych włosów. Widziałes jak ja wyglądam? bo wnikałem... :D
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: mjerzy » 17 gru 2013, 21:18

Nie jest tak źle, a każdy twój siwy włos odpowiada za zadowolonego forumowicza któremu pomogłeś. Ten "mój" też gdzieś tam sterczy :-)

Codee

Re: Lybra 2.4 JTD - zawór regulacji ciśnienia rail

Post autor: Codee » 18 gru 2013, 14:31

znam ten ból płacąc za regulator - jedyne co może doradzić od siebie to kupuj nowy oryginał wtedy będzie ok.
To się sprawdza w Lybrze w przypadku przepływomierza, czujników faz( wał, rozrząd ), czujników ciśnienia kolektora.
baa kumplowi w Passacie B5 1.9 TDi padł przepływomierz i kupił po taniemu coś za 250 zł i narzeka mi przy wódeczce że mu auto jeździ jak wcale - mówię mu wymień przepływomierz na zapewne oryginalny z Bosch, a zobaczysz! Na drugi dzień telefon z podziękowaniami ....

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”