Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Awatar użytkownika
pajdek4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 12 sie 2013, 17:11
Imię: Adam
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: pajdek4 » 26 sie 2015, 15:36

Ja założyłem ten z ostatniego zdjęcia "peśla", o ile dopasowany mniej więcej jest i prócz dogięcia uchwytów, nie trzeba było nic więcej robić, to chromowana końcówka wystaje dużo bardziej niż oryginał, może później wrzucę zdjęcie i na dodatek zżółkła po kilku tysiącach kilometrów. Co do dźwięku to od dziurawego oryginału cichsza, jednak ten niby "sportowy" dźwięk trochę wieśniacki i bardziej do starego bemewe, myślę że dłużej niż dwa lata nie wytrzyma, lżejszy przynajmniej o połowę od oryginału.
LYBRA 2.0 + ELPIDŻI.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 29 maja 2017, 13:45

Czy ktoś jeszcze ma doświadczenia z tłumikiem nr.2?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 12 cze 2017, 9:18

Przetestowałem w piątek trzy tłumiki.
lybra tłumiki.jpg
Od lewej: jakiś polski chyba, środkowy to ferroz, po prawej asso.
Zaznaczam, że wymieniona była też rura katalizator-tłumik końcowy, katalizator jeszcze w samochodzie jest, a hałas pochodził ewidentnie z końca układu wydechowego.
Tłumik po prawej - nie nadaje się do użytku. Podjechałem z nim na stację diagnostyczną, zmierzyli poziom hałasu 103dB (dopuszczalne jest 97dB).
Tłumik po lewej - niewiele lepszy, tylko bardziej basowy.
Tłumik środkowy - zauważalnie lepszy niż pozostała dwójka, jednak daleko mu do ideału. Ciągle trochę wstyd dodawać gazu ze względu na pierdzenie wydechu.

Lybra nie miała na wyposażeniu żadnych żadnych tłumików pośrednich? Może da się wstawić jakiś za katalizatorem, czy ktoś próbował?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2017, 13:09 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Michor » 12 cze 2017, 12:14

Coś jest nie ten teges. 103 dB?? Pomiar dobrze zrobiony? (Pod kątem odległość itp?)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 12 cze 2017, 12:17

Robił to diagnosta, miernikiem stacji diagnostycznej. Zakładam, że się zna.

Mam ochotę wcisnąć jakiś mały tłumik za katalizatorem, tam jest chyba kawałem prostej rury. Na tyle mały, żeby się zmieścił w osłonie. Próbował tego ktoś?

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: zygmunt1 » 12 cze 2017, 15:47

Ja bym raczej skłaniał się za tłumikami
Polmo Ostrów lub ładną używkę.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: szwagier-lublin » 12 cze 2017, 16:53

Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: FXX » 12 cze 2017, 18:41

A ja bym sprawdził na innej stacji, bo 103dB to jest na prawdę baaaardzo głośno...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 12 cze 2017, 20:06

Cóż, jak na tłumik to naprawdę było głośno. W każdym razie na tyle głośno, że lancii to nie przystaje.

Tak sobie patrzę na przykładowy hałas, pierwsze co znalazłem w sieci:

80 dB przejeżdżający pociąg
87,3 dB Szkoła Podstawowa nr 3 w Środzie Wlkp.
100 dB młot pneumatyczny
103 dB Wartości notowane w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Wlkp.
110 dB motocykl bez tłumika
120 dB startujący odrzutowiec

W Środzie Wielkopolskiej nie byłem, ale miałem nieprzyjemność jechać z urwanych wydechem w lybrze zaraz pod silnikiem, dużo głośniej nie było.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: FXX » 12 cze 2017, 21:23

Ja bym mimo wszystko sprawdził czy pomiar był wykonany zgodnie z procedurą - ta jest dokładnie określona.
Tylko nie mów że mierzył to na hali ;)

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 12 cze 2017, 21:26

Nie, kazał mi stanąć na zewnątrz.

PS. przeczytałem procedurę i mniej więcej (z tego, co widziałem z miejsca kierowcy), pomiar był zrobiony zgodnie ze sztuką. na środku placu, czujnik na wysokości rury w odległości pól metra od wylotu itp, pomiar powtarzany 3 razy. A samo urządzenie to wyposażenie stacji kontroli pojazdów, więc pewnie ma jakąś tam wymaganą legalizację.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: fedos » 14 cze 2017, 9:47

103dB? Na bank mieli coś nie tak. Kiedyś walczyłem z diagnostą w jak przyjechałem mondeo z przelotem. Też wychodziły jakieś dziwne wyniki nawet coś pod startujący odrzutowiec co było raczej niemożliwe i powiedziałem mu, żeby zmienił baterie w tym dziadostwie i wtedy jednak 3 pomiary pokazały zapas 3dB :D
Z kappa pojechałem kiedyś jak miała dziure przed ostatnim tłumikiem i nie było przekroczone, więc coś ten Twoj diagnosta jakiś nadgorliwy :D

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Michor » 16 cze 2017, 12:52

szwagier-lublin pisze:Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Thyssen Krup to producent stali- nie tłumików.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

BMW E39 Touring - 4,4 V8

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: szwagier-lublin » 16 cze 2017, 15:53

Michor pisze: 16 cze 2017, 12:52
szwagier-lublin pisze:Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Thyssen Krup to producent stali- nie tłumików.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Tak wiem, ale pod tym samym szyldem kilku sprzedawców na portalu aukcyjnym sprzedaje gotowe wyroby. Nawet - tak jak pisałem - skorzystałem z oferty kupna tłumika w miejsce katalizatora - jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam się tylko czy tłumik końcowy mnie nie rozczaruje burcząc. Bo stary - mimo rozwarstwienia - jest cichutki jak należy.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik

Post autor: Bichoń » 13 sie 2017, 15:56

Rozglądając się za wydechem do lybry zajrzałem do epera, a tam są dwa różne rysunki wydechów do 2.0 20V. Jeden z dużym katalizatorem, drugi z mniejszym katalizatorem i tłumikiem środkowym. Trochę zgłupiałem

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”