Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 13 sty 2013, 15:11

Witam kolegów.
Mianowicie dopadł mnie kolejny problem, ostatnio spadły temperatury.
Auto stoi sobie na dworze, temp ok -3, -4stC.
Przychodzę rano chcę zapalić a tu zonk, kręcę ok 10 sec i daję sobie spokój.
Zazwyczaj zapalało po 2-3sec.
Zauważyłem że czym zimniej tym proces odpalania się wydłuża.
Oczywiście po udanej próbie odpalenia, (nawet długiej ok 10sec) ponownym zgaszeniu auta (momentalnie), i próbie rozruchu, zapala po 2-3sec.
Wymienione filtry paliwa, powietrza itp.
Wymieniony czujnik położenia wału i wałka rozrządu ( w lipcu)
Paliwo z dodatkiem STP czy jakoś tak przed wytrącaniem się gliceryny i innych ustrojstw z ropy (każda ropa ma już dodatek bio)
2 miesiące temu czyszczony zawór regulujący ciśnienie paliwa (wystawiał błąd tego zaworu)
Teraz miałem błędy:
p1671 - The fuel Pressure Switch/Sensor circuit is defective. Check the associated wiring and connectors for opens,shorts and weak cennections, and the switch itself. Bosch Peugeot-Citroen system:typical resistance is in the 2.3 Ohm range.
p1320 - Niezgodność sygnałów fazy i obrotów.

Popiołem kompa i zrobiłem loga podczas odpalania, pozaznaczałem wszystko co przyszło mi do głowy.
Odpaliła w ok.16sec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra - czym zimniej tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: sel » 13 sty 2013, 16:26

Według mnie za wolno rośnie ciśnienie wtrysku podczas rozruchu. Należało by sprawdzić pompę zasilającą w zbiorniku jakie podaję ciśnienie (może przytkany filtr,czasem w zbiorniku po kilkunastu latach zbiera się czarna maź), wtryski sprawdzić na przelew (opisywane było na forum), lub regulator ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia (opisywane było również), w ostateczności pompa wysokiego ciśnienia (nieszczelność lub zużycie). Niech się wypowiedzą bardziej obeznani w temacie.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - czym zimniej tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 13 sty 2013, 16:28

Wtryski sprawdzałem w sierpniu, były różnice ok 20%, więc uznałem że są ok.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - czym zimniej tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: Ramzes_II » 13 sty 2013, 16:28

Zobacz w logu który zrobiłeś samo cisnienie RAIL. I masz odpowiedź czemu ciężko pali. Tam szukaj problemu.
Czyli regulator/czujnik/wadliwa pompa.
Z logu wynika ze zapaliła po 7 sekundach, nie 16-stu... od 7.5 sek do 15.5 było kręcenie rozrusznikiem... ale ten rozrusznik też wolno kręci silnikiem.. wydaje mi się ze zbyt wolno...
Zrób log z drugiej jak tam się obroty rozrusznika kształtują.
Jak nie bedziesz miał obrotów odpowiednich,nie będzie zezwolenia na wtrysk.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 13 sty 2013, 21:22

No to kolejne logi porównawcze drugiej.
bordowa to ta która nie odpala.
Moje zdanie - zbyt niskie ciśnienie.
Znów zawór na pompie?
Da się sprawdzić samą pompę?
Wykręcenie tego zaworka to nie jest łatwa i przyjemna sprawa ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: Ramzes_II » 13 sty 2013, 23:54

Tu widzisz jak niskie cisnienie jest uzyskiwane. 500barów miała srebrna, a bordowa 190 barów.
Najszybciej mozesz sprawdzic tylko poprzez podmianę zaworu z jednej do drugiej. Niestety. Wiązke i czujnik cisnienia Rail poprawiłeś?

jako informacja dla wszystkich ciekawskich: minimalne cisninienie w 1.9 JTD 105 KM przy jakim zacznie otwierac się wtryskiwacz to 150 barów.
Jesli takie cisnienie nie zostanie osiągnięte, sterownik nie zezwoli na otwarcie wtryskiwacza przy rozruchu.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 14 sty 2013, 7:16

To jeszcze logi z bordowej po nocy w temp -2, -3 stC.
O dziwo zapaliła w 2-3sec ( po odpięciu kompa i podłączenia czujnika rozrządu)
Czujnik ciśnienia ten na kolektorze poprawiałem, dziś jeszcze jak dostanę klucz 27 bądź 30 jeszcze raz przekręcę czujnik
ciśnienia ten na kolektorze, ze srebrnej i zobaczymy czy coś się zmieni.
Pozdrawiam :)


p.s
PAMIĘTA KTOŚ jaki tam jest klucz? ( 27 / 30 ? )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 7:30 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: Ramzes_II » 14 sty 2013, 7:24

no zapaliła, ale cisnienie ledwie 200....czyli tuż powyżej minimalnego pułapu. Sprawdź przez podmianę najpierw regulator w pompie, a potem czujnik na akumulatorze ciśnienia RAIL.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 14 sty 2013, 19:09

PROBLEM ROZWIĄZANY !!!

Logi po zmianie :
a)czujnika ciśnienia na listwie
b) regulatora ciśnienia na pompie

Taka mała rzecz a tyle radości może dać :D

p.s
wymiana czujnika na pompie zajmuje mi już 20min - kto mnie pobije :D ( w końcu demontowałem to już 5 raz)


Podziękowania dla Ramzesa i brygadzisty za pomoc w rozwiązaniu problemu !!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 26 sty 2013, 19:30

Dobra, dziś mi srebrna strzała nie odpaliła.
Dopiero po 3 razie silnik zagadał.
Jak wróciłem zrobiłem logi ciśnienia na pompie.
Na regulatorze ciśnienia jaki powędrował do bordowej miałem ponad 500bar.
Regulator ciśnienia wsadzony z 2,4JTD, tydzień temu pokazywał ok 460bar.
Dziś ok 300bar.
Czyżby jednak regulator był już trupem?

Dodatkowo na dworze -11, st C. Po 3km zapaliła się kontrolka - blad P0115-czujnik temp.
Termostat mam sprawny, czy to ten czujnik na czujnikiem ciśnienia na kolektorze paliwa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: lgurbiel » 26 sty 2013, 20:13

Któryś z wtryskiwaczy do regeneracji. zrób test na przelew. Pewny nie jestem ale tak miałem.
Po regeneracji jednego wtrysku jest OK.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - im zimniej, tym dłużej zapala i ... nie odpala

Post autor: bronx » 26 sty 2013, 20:42

Nie no to do mnie nie przemawia, wtryskiwacz nie poleci z dnia na dzień tak aby lał jak w tropikach.
Albo regulator ciśnienia (stawiam na 90%) albo pompa wysokiego ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”