Lybra - skrzynia biegów
Lybra - skrzynia biegów
Witam Serdecznie
Przeszukałem na forum postów odnośnie problemów ze skrzynią w Lybrze. Jeśli taki był a ja go przeoczyłem to z góry przepraszam za powielenie tematu.
Mój problem:
Przy zimnym samochodzie biegi wchodzą swobodnie, drążęk skrzyni biegów również przesuwa sie swobodnie w pozycji "luz". Problemy zaczynają sie po przejechaniu jakichś 100km na trasie tzn jak samochód sie rozgrzeje. Cięzko jest wrzucić niskie biegi a sam drążek stawia dość duży opór. Auto i tak idzie na warsztat bo gość wjechał mi w bok i teraz czekam na przednie lewe drzwi aż mi przyjdą z Włoch. Chciałbym sie poradzić Was użytkowników jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji i ewentualny koszt naprawy.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.
Przeszukałem na forum postów odnośnie problemów ze skrzynią w Lybrze. Jeśli taki był a ja go przeoczyłem to z góry przepraszam za powielenie tematu.
Mój problem:
Przy zimnym samochodzie biegi wchodzą swobodnie, drążęk skrzyni biegów również przesuwa sie swobodnie w pozycji "luz". Problemy zaczynają sie po przejechaniu jakichś 100km na trasie tzn jak samochód sie rozgrzeje. Cięzko jest wrzucić niskie biegi a sam drążek stawia dość duży opór. Auto i tak idzie na warsztat bo gość wjechał mi w bok i teraz czekam na przednie lewe drzwi aż mi przyjdą z Włoch. Chciałbym sie poradzić Was użytkowników jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji i ewentualny koszt naprawy.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra - skrzynia biegów
Sprawdzałeś na bagnecie skrzyni biegów stan oleju? Może go tam nie ma?
Re: Lybra - skrzynia biegów
cysiek pisze:Witam Serdecznie
Przeszukałem na forum postów odnośnie problemów ze skrzynią w Lybrze. Jeśli taki był a ja go przeoczyłem to z góry przepraszam za powielenie tematu.
Mój problem:
Przy zimnym samochodzie biegi wchodzą swobodnie, drążęk skrzyni biegów również przesuwa sie swobodnie w pozycji "luz". Problemy zaczynają sie po przejechaniu jakichś 100km na trasie tzn jak samochód sie rozgrzeje. Cięzko jest wrzucić niskie biegi a sam drążek stawia dość duży opór. Auto i tak idzie na warsztat bo gość wjechał mi w bok i teraz czekam na przednie lewe drzwi aż mi przyjdą z Włoch. Chciałbym sie poradzić Was użytkowników jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji i ewentualny koszt naprawy.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.
Radziłbym sprawdzic poziom oleu ,jesli jest właściwy.Należy sprawdzić linki mechanizmu zewnętrzego zmiany biegów.Jeśli nowe to cena z kosmosu ,natomiast opłaca się uzywane.Przerabiałem ten temat u siebie.Po zwiedzeniu kilkunastu warsztatów,kazdy z nich wskazywał na uszkodzenie skrzyni biegów.Pojdechałem w ostateczności do znawcy tematu w ASO w pobliskiej miejscowości i najpierw po uruchomieniu zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i po wymianie jednej linki wszystko wróciło do normy.
Re: Lybra - skrzynia biegów
ZEWNETRZNY MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW...
Nie wiem jak w 2,0 ale w 2,4jtd wystarczy przyjrzeć się tulejkom w owym ustrojstwie oraz wspomnianym linkom.
U mnie dzieje sie tak samo, tzn prawie tak samo...biegi wchodzą bez problemu...jeno jak się nagrzeje nie odbija w pozycję LUZ...narazie to olałem, ale trza będzie się tym zająć:)
przypomnialo mi sie, problemy (brak luzu) moga byc spowodowane takze tym ze pod mieszkiem drążka zmiany biegow jest gąbka, ktora z biegiem czasu parcieje i sie kruszy, caly syf spada do "zawiasu kulkowego" i ten mechanizm (pod mieszkiem) wymaga smarowania i czyszczenia.
Nie wiem jak w 2,0 ale w 2,4jtd wystarczy przyjrzeć się tulejkom w owym ustrojstwie oraz wspomnianym linkom.
U mnie dzieje sie tak samo, tzn prawie tak samo...biegi wchodzą bez problemu...jeno jak się nagrzeje nie odbija w pozycję LUZ...narazie to olałem, ale trza będzie się tym zająć:)
przypomnialo mi sie, problemy (brak luzu) moga byc spowodowane takze tym ze pod mieszkiem drążka zmiany biegow jest gąbka, ktora z biegiem czasu parcieje i sie kruszy, caly syf spada do "zawiasu kulkowego" i ten mechanizm (pod mieszkiem) wymaga smarowania i czyszczenia.
QV...soon:)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Lybra - skrzynia biegów
polecam:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... a_luz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na forum alfy jest to już problem dobrze znany, a, że mamy takie same silniki i skrzynie u nas to też można zrobić,
sam dzisiaj się za to zabieram.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... a_luz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na forum alfy jest to już problem dobrze znany, a, że mamy takie same silniki i skrzynie u nas to też można zrobić,
sam dzisiaj się za to zabieram.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
Re: Lybra - skrzynia biegów
Skrzynia w 2,0 20v jest inna niż w jtd...
Sterowanie też ciut inne.
Sterowanie też ciut inne.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Lybra - skrzynia biegów
w takim razie, aby nie zakładać nowego posta może ktoś mi podpowie, ja mam właśnie kappe 2000 rok, sterowanie takie jak
w linku, który zapodałem wyżej. Mam sprzęgło zmieniane około 10 tyś temu komplet, ale problem mam w drugim biegiem przy redukcji z trzeciego, muszę samochód zwolnić do 20 km / h aby dwójka weszła ładnie, natomiast jak tego nie zrobię bieg wchodzi tak ciężko jakbym chciał go wcisnąć w coś co nie ma otworu. Brak jakichkolwiek zgrzytów. Ponadto przy każdym biegu nie ważne kiedy jest odczucie jakby były lekko niewyregulowane, np z 2 na 3 lekko haczy, zarówno przy wyjściu z 2 i wbiciu 3 biegu. Regulacji przy skrzyni nie widzę żadnej, więc czy jest jakaś możliwość regulacji?
Chciałem wyjąć cały mechanizm zmiany biegów razem z drążkiem od dołu samochodu, ale po zdjęciu osłony nad tłumikiem wszystko jest zamknięte fabrycznie, więc zostaje od góry, ale z góry dojście do 2 przednich śrub mocujących podstawę lewarka jest niemożliwe (za daleko). Czy ktoś może przerabiał takie zabieg w kappach jtd i może powiedzieć jak to wszystko zrobić, bo jak regulować, albo jak demontować nigdzie tego nie znalazłem.
Dzieki za pomoc z góry.
w linku, który zapodałem wyżej. Mam sprzęgło zmieniane około 10 tyś temu komplet, ale problem mam w drugim biegiem przy redukcji z trzeciego, muszę samochód zwolnić do 20 km / h aby dwójka weszła ładnie, natomiast jak tego nie zrobię bieg wchodzi tak ciężko jakbym chciał go wcisnąć w coś co nie ma otworu. Brak jakichkolwiek zgrzytów. Ponadto przy każdym biegu nie ważne kiedy jest odczucie jakby były lekko niewyregulowane, np z 2 na 3 lekko haczy, zarówno przy wyjściu z 2 i wbiciu 3 biegu. Regulacji przy skrzyni nie widzę żadnej, więc czy jest jakaś możliwość regulacji?
Chciałem wyjąć cały mechanizm zmiany biegów razem z drążkiem od dołu samochodu, ale po zdjęciu osłony nad tłumikiem wszystko jest zamknięte fabrycznie, więc zostaje od góry, ale z góry dojście do 2 przednich śrub mocujących podstawę lewarka jest niemożliwe (za daleko). Czy ktoś może przerabiał takie zabieg w kappach jtd i może powiedzieć jak to wszystko zrobić, bo jak regulować, albo jak demontować nigdzie tego nie znalazłem.
Dzieki za pomoc z góry.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
Re: Lybra - skrzynia biegów
Jeśli wchodzenie biegów zależy od prędkości to problem leży w środku skrzyni a nie w sterowaniu.
Co do regulacji to nie wiem jak w kappie ale w 156 i 166 jest regulacja jednej z linek.
Odpowiada ona za położenie lewarka-prawo/lewo.
Co do regulacji to nie wiem jak w kappie ale w 156 i 166 jest regulacja jednej z linek.
Odpowiada ona za położenie lewarka-prawo/lewo.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Lybra - skrzynia biegów
No niestety w kappie nie widziałem takiej regulacji, wiem o czym mówisz, bo widziałem linki na allegro od alf i jakis manual i tam była regulacja. Dzięki za info o tej skrzyni, ale jak dla mnie temat nie do przejścia wtedy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - skrzynia biegów
A ja trochę z innej beczki zapytam o skrzynię...
W obecne mrozy (rano -15st.) drążek biegów zamurowało w miejscu. Nijak nie można ruszyć w dowolnym kierunku.
Dopiero po rozgrzaniu silnika (jakieś 10 minut) z ledwością i dużym oporem włączyłem jedynkę.
Pytanie jest takie: czy to wina oleju, a jeśli tak, to o co kaman?
W obecne mrozy (rano -15st.) drążek biegów zamurowało w miejscu. Nijak nie można ruszyć w dowolnym kierunku.
Dopiero po rozgrzaniu silnika (jakieś 10 minut) z ledwością i dużym oporem włączyłem jedynkę.
Pytanie jest takie: czy to wina oleju, a jeśli tak, to o co kaman?
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Re: Lybra - skrzynia biegów
Mogło zciąć olej...Jak jest nieodpowiedni.
Lub sterowane zamarza,woda w pancerzach itp.
Lub sterowane zamarza,woda w pancerzach itp.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - skrzynia biegów
No to jeszcze jedno pytanie...
Gdzie jest miarka oleju w skrzyni i jak ten olej się spuszcza i jak wlewa ?
Gdzie jest miarka oleju w skrzyni i jak ten olej się spuszcza i jak wlewa ?
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Re: Lybra - skrzynia biegów
Miarka jest na tyle skrzyni -mechanizmu różnicowego.
Przez jej otwór sie wlewa olej.
Spuszcza sie na dole korkiem.
Przez jej otwór sie wlewa olej.
Spuszcza sie na dole korkiem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
- Lokalizacja: Wawka
Re: Lybra - skrzynia biegów
Dzięki za informację
Lybra SW 1,9 jtd 77kW
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Lybra - skrzynia biegów
A w kappie 2.0 gdzie może być miarka dokładnie?Bany pisze:Miarka jest na tyle skrzyni -mechanizmu różnicowego.
Przez jej otwór sie wlewa olej.
Spuszcza sie na dole korkiem.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS