Lybra - 1,8 - nierówna praca zimnego silnika

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - 1,8 - nierówna praca zimnego silnika

Post autor: Grzejnik » 22 paź 2008, 21:33

Witam,
od czasu remontu silnika (zerwany pasek rozrz.) silnik dziwnie pracuje, objawia się to kłopotem z uruchomieniem na zimno(silnik pracuje na ok. 400 obr/min i nie reaguje na dodanie gazu) dopiero sam po kilku sekundach stabilizuje sie na 1500 obr/min.
Ponadto, dopóki jest zimny przerywa na którymś cylindrze albo może i na dwóch, ponieważ słychać i czuć to dopiero jak uchyli sie szybę. Jak się rozgrzje to mniej, ale do 2000 obr przy średnim obciążeniu czasami szarpnie.
Zauważyłem też że przy łagodnym dodawaniu gazu tego efektu przerywania nie ma, tylko przy wciśniętym szybciej pedale gazu. Na wyższych obrotach (ok. 4000-6000 ten efekt nie występuje bądź go poprostu nie czuję).
Wymieniony wtryskiwacz cyl. 4, wyczyszczona przepustnica, wymienione świece zapłonowe na NGK, zalany specyfik do czyszczenia wtrysków, sprawdzony rozrząd, brak błędów na OBD (sprawdzane BOSCHEM KTS 520)
Mam pytania:
- jak DOBRZE sprawdzić te indywidualne cewki do świec? One mają 3 piny (+12V, masa i impuls) Na trzech cewkach miałem na uzwojeniu pierwotnym ok. 1,3 kOhma natomiast na pozostałej 1,56 kOhma. Czy z tego wynika jakaś nieprawidłowość? (Info tech 2006 podaje wartość uzwojenia w granicach 0,3 do 2 kOhm jako stan prawidłowy ale może to być uogólnienie do różnych typów) Czy mógłby mi ktoś podać wartości zmierzone u siebie, bądź z jakiegoś podręcznika serwisowego, lub chociaż z autodaty?
- jak DOBRZE zmierzyc rezystancję uzwojenia wtórnego? również prosiłbym o jakiekolwiek wartości do prównania.
- Czy przyczyną może być czujnik temperatury? jakie powinien mieć wartości rezystancji?
- Czy podpięcie sie do examinera w ASO ma sens? Czy istnieje szansa ze coś wykaże?
- może ktoś ma inny pomysł, prosiłbym bardzo i dziękował bo szkoda nowego rozrządu, paliwa i katalizatora.
- Czy ma ktoś ew. dostęp do podłączenia sie do examinera w rozsądnej cenie (bo 3800 na naprawęsilnika wydałem..)?
Kurde zazdroszczę Wam jeżdżacych dobrze autek, ja też tak chce :-(
ps. korzystałem z funkcji szukaj na forum ale nic nie pasowało...
proszę o pomoc
dzięki i pozdrawiam
Łukasz
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 22 paź 2008, 21:35

kurde nie dodałemem ze to 99 rok tej mojej Lybry SW
sorry..
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 22 paź 2008, 22:09

Sprawdź czujnik temparatury silnika niebieski WTS 04 według poniższych danych:
http://images42.fotosik.pl/22/018fdcd1c76065d1.jpg[/img]
Grzegorz

GG 13364997

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 23 paź 2008, 8:11

Witam,
dziś sprawdzę ten czujnik i powiem co mi wyszło... chociaż z doświadczenia na Delcie trochę inaczej się silnik zachowywał przy uszkodzonym czujniku temperatury. Ale sprawdzę.
Mimo wszystko prosze o jakieś podpowiedzi jeżeli jeszcze coś Wam przyjdzie do głowy.
Dzięki pozdrawiam.
Łukasz.
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 23 paź 2008, 10:21

Łukasz , jeżeli to występuje tylko rano ( zimny silnik) w 90 % jest to wina czujnika , ecu pobiera sygnał z czujnika temp silnika i czujnika powetrza ( sprawdź czy jest podpięty ) , po nagrzaniu sondy czyta jej sygnał ale nie jest to wcześniej niż po 3-4 minutach pracy. Myślę ,że warto jeszcze sprawdzić ustawienia CO ponieważ - ( objawy ubogiej mieszanki ) jest taka magiczna srubka w ECu lub w komorze silnika - podaj numer ecu to znajde schemat i postaram się pomóc.
P.S cewki na razie trzeba zostawić w spokoju - OBD już by się dawno darło że coś jest nie tak.
Grzegorz

GG 13364997

nietoperz

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: nietoperz » 23 paź 2008, 10:39

Jak będziesz potrzebował podłączyć się pod Examiner to służę pomocą. Jak coś pisz na PW.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: DeviLL » 23 paź 2008, 17:10

Niekiedy czujnik jest cacy ,ale przewod idacy do kompa juz nie i jak to wybadac ? :roll: :twisted:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 23 paź 2008, 17:13

"DeviLL" pisze:Niekiedy czujnik jest cacy ,ale przewod idacy do kompa juz nie i jak to wybadac ? :roll: :twisted:
łomomierzem :wink: zazwyczaj ulatuje tam gdzie ma ciężko , zagięcia , przejściówki, wysoka temperatura, można w miare łatwo zdiagnozować - chociaż czasami potrafi napsuć krwi.
Grzegorz

GG 13364997

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 30 paź 2008, 9:06

Witam, przepraszam ze dopiero teraz sie odzywam, miałem pilny wyjazd.
Więc czujnik temperatury jest ok, przewody cacy, błędów dalej nie ma, ale jest coś co mnie zaskoczyło...
Odpięcie sondy lambda z wtyczki nie powoduje żadnej reakcji silnika (nawet na rozgrzanym), mało tego, kalkulator nie wywala żadnych błędów!
A do tego na KTS-ie mam nadal piękny wykres pracującej sondy 8O
Więc chyba ktoś zrobił manianę i są trzy wyjścia:
1) albo jest walnięty kalkulator silnika, w taki sposób że ma w d... sygnały z sondy,
2) walnięty kalkulator, ale ktoś sprytny założył emulator sondy,
3) ja się nie znam i może tak być?
Czy da rade naprawić kalkulator, lub coś z nim zrobić?
Mam trochę doświadczenia z diagnostyką silników ale takie coś to pierwszy raz widze... Może ktoś się juz z takim czymś spotkał i potrafi mi pomóc? Będe bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Wogóle to silnik pracuje dość równo ale wciąż występuje efekt dławienia przy mocniejszym dodawaniu gazu...
Aha, w celach diagnostyki mechanik wypiął mi kostkę od "przełącznika kanałów dolotowych krótki/długi" i po tym zabiegu zanotowałem troszkę mniejszy efekt dławienia się silnika. Ale to może nie mieć nic wspólnego, jak myślicie?
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam
Łukasz
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 30 paź 2008, 9:19

Kalkulator (ecu) zostawmy w spokoju - rzadko się psują , proponuje sprawdzić ciśnienie paliwa i regulator - dławi się czyli jest ubogo.
Grzegorz

GG 13364997

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 30 paź 2008, 9:32

ok, ale czy przy słabym ciśnieniu nie będzie tak że silnik nie będzie chciał szybko nabierać nabierac prędkości obrotowej? a u mnie silnik się "wkręca" ale na początku ma zdławienie, a poźniej rośnie bez przeszkód (wyczuwalnych) aż do odcięcia.
a co do kalkulatora to dlaczego nie reaguje na odpięcie sondy? to mnie denerwuje bo sonda służy do korygowania składu mieszanki w ustalonych stanach silnika, więc powinna być stale monitorowana przez kalkulator. Bo nie chce mi się wierzyć ze obd nie wykryje usterki sondy...
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 30 paź 2008, 20:22

Teraz doczytałem o wykresie sondy bez sondy :oops: , najpierw to trzeba wyjaśnić czyli znależć ten emulatro i wpiąć sonde bezpośrednio .

Nie może tak być aby dawać jakiś sygnał z kosmosu licząc, że auto bedzie dobrze pracowało . Proponuje zweryfikuj te dane podpinając się pod inny diagnoskop najlepiej oscyloskop - jeżeli faktycznie bedzie przebieg bez sondy - szukaj tego emulatora.
Grzegorz

GG 13364997

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 30 paź 2008, 21:31

niestety nie mam narazie możliwości podłączenia się pod inny sprzęt. Może w przyszłym tygodniu...
Oscyloskop prawde powie tylko o samej sondzie, ale skąd wziąc sygnał z kalkulatora? :roll:
Kurde nie wiem, juz mnie to meczy te szarpanie, a mechanik się zawziął i powiedział ze na czesci pierwsze ją rozbierze i dojdzie o co chodzi w poniedziałek.
A tak przy okazji to z jakich źródeł jest wyliczane żuzycie paliwa podawane przez ICS? Czy nie jest to przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, temp. silnika, oraz właśnie sonda?
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, szczególnie lancia1969 :D
Jeżeli dojdę o co chodzi to stawiam wszystkim... po faworku :-)
pozdrawiam
Łukasz
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: lancia1969 » 30 paź 2008, 22:34

"Grzejnik" pisze:niestety nie mam narazie możliwości podłączenia się pod inny sprzęt. Może w przyszłym tygodniu...
Szkoda ale na Twoim miejscu poczekałbym z tym rozbieraniem na cześci :wink:
"Grzejnik" pisze: Oscyloskop prawde powie tylko o samej sondzie, ale skąd wziąc sygnał z kalkulatora? :roll:
Sprawdzisz sonde - może być przyczyną tego szarpania, sonda jest nadajnikem a ECU odbiornikiem :!: - nie ma komunikacji podwójnej miedzy tymi elementami , czyli albo dostaje sygnał z sondy w okreslonym przedziale czyli od 0,1 do 1v (sonda wąskopasmowa), każdy sygnał powyżej jest traktowany jako błąd tak samo jak brak sygnału - często sonda poprzez np. nagar i zużycie , uszkadza się w ten sposób ,że napięcie stoi np 0,4-0,5 V lub reaguje bardzo wolno - warto to sprawdzić - sonda powinna działać nawet jeżeli pin sygnałowy jest wypięty - ma generować napięcie. Warunek silnik nagrzany , ecu do 60 stopni ignoruje sygnał sondy.
"Grzejnik" pisze: Kurde nie wiem, juz mnie to meczy te szarpanie, a mechanik się zawziął i powiedział ze na czesci pierwsze ją rozbierze i dojdzie o co chodzi w poniedziałek.
Najpierw sprawdzie KTS-a , potem sonde lub na odwrót - szkoda daremnej roboty :wink: Lepiej dłużej pomyślec niż narobić sie jak wół.
"Grzejnik" pisze: A tak przy okazji to z jakich źródeł jest wyliczane żuzycie paliwa podawane przez ICS? Czy nie jest to przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, temp. silnika, oraz właśnie sonda?
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Prosty przerzutnik liczący czas otwarcia wtrysku - nic wiecej :wink: - ma zadeklarowaną wydajność wtryskiwacza (czas otwarcia X wydajność przez 60 sekund) i dlatego jak założy sie gaz mamy rozbieżność dochodzącą do 20 % wskazań :D
"Grzejnik" pisze: Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, szczególnie lancia1969 :D
Miedzy innymi mamy to forum aby...... potem było co opijać na zlotach :wink:
"Grzejnik" pisze: Jeżeli dojdę o co chodzi to stawiam wszystkim... po faworku :-)
pozdrawiam
Łukasz
3mam za słowo :twisted:
Grzegorz

GG 13364997

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra - cewka zapłonowa w 1.8 VVT?

Post autor: Grzejnik » 27 lis 2008, 9:01

Witam,
chyba doszedłem o co chodzi z tym szarpaniem. Winne były prawdopodobnie wtryskiwacze. Jeden wymieniony nie pomógł. Kolejne albo "lały" paliwo albo nie wszystkie otworki puszczały... Więc po demontażu całej listwy podłączałem kolejno wtryskiwacze pod 12V i sprężonym powietrzem przedmuchiwałem. Z listwą tak samo zrobiłem. Zauważyłem ze w jednym wtryskiwaczu na obwódce przy tych 4 dyszach zamiast 2 otworków (chyba odpowietrzających?) był tylko jeden...
Ale po złożeniu wszystkiego do kupy silnik zaczął równiej pracować i praktycznie nie ma już efektu dławienia się silnika.
BTW. wszystkie cewki były podmienione na fabrycznie nowe jeszcze przez zabawą z wtryskami i efekt dławienia nie ustał, czyli cewki ok.
Dodatkowo wymieniłem sondę lambda, bo w międzyczasie wykres na oscyloskopie zrobił się płaski jak stół...
Wszystko niby cacy, ale mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego kalkulator nie reaguje na odpięcie sondy lambda? Nie wyrzuca żadnego błędu, nie słychać i nie czuć różnicy w pracy silnika? Czy tak ma być? proszę o odpowiedź bo myślę że tak jednak nie powinno być.
Kurde długi mi się zrobił ten wywód troche 8O
dzięki z góry i pozdrawiam.
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”