Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 16:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 wrz 2018, 20:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Witam

Od pewnego momentu przy włączonym silniku, słychać świsty pod maską, a dokładniej wydobywa się ten dźwięk z okolic paska. Jest to dość głośne, stojąc za samochodem słychać to dość mocno, w środku też. Słychać to tylko w czasie postoju auta. Przy dodawaniu gazu, nie ma tego dźwięku lub może jest tylko jest zakłócony przez turbinę itd. Proszę o sugestie!

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 10 wrz 2018, 5:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1084
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Najprawdopodobniej napinacz paska osprzetu. On daje takie objawy jak juz zaczyna sie bisurmanić. Posluchaj w jego okolicach.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
PostDodany: 10 wrz 2018, 9:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 156
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Może być także koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań. Objaw świerszcza występuje, gdy dostaje ono bicia w związku ze starzeniem się gumy. Przerabiałem temat. Wymiana prosta, 5 śrub ampulowych, ale część dość kosztowna... warto, żeby ktoś precyzyjnie zlokalizował czy to napinacz czy koło.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2018, 14:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2014, 22:57
Posty: 68
Imię: Łukasz
Lokalizacja: prawie STOLYCA
Zdejmij pasek i pokręć kołami, na których porusza się pasek to zobaczysz co świszcze. A i z własnego doświadczenia u mnie był podobny objaw, odgłos jak mówił kolega szwagier-lublin podobny do świerszcza takie cykanie świszczenie ale tylko na wolnych obrotach. Obracanie kół nie wskazywało uszkodzenia, dopiero jak na sucho (bez paska) ciągnąłem w dół za napinacz to on wydawał ten dźwięk a samo koło napinacza było ciche. U Ciebie obstawiam właśnie napinacz.


Na górę
PostDodany: 13 wrz 2018, 16:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 156
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Pewnie koledzy mają rację z tym napinaczem, gdyż u mnie ten świerszcz pojawiał się tylko na wolnych obrotach i tylko na zimnym. Po prostu jak silnik dostał temperatury to i guma w kole pasowym zmieniała właściwości i cichła.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2018, 20:39 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Dziękuję za podpowiedzi! W tym tygodniu będę próbował zweryfikować problem, ale mam pytanie, czy jest gdzieś na forum schemat jak ten pasek jest założony, żeby później przy zakładaniu się nie pomylić. Mógłbym poszukać np w google, ale nie wiem czy np w 1.9 jest tak samo jak w 2.4.


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2018, 20:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Dodam, że te świsty u mnie pojawiają się dopiero jak silnik się nagrzeje. Jak odpale rano to nie ma nic, dopiero tak jak pochodzi z 5-10 min zaczynają się ciche świsty i później już dobrze słychać.


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2018, 11:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Okazało się, że koło pasowe z tłumikiem drgań ma luz i podczas pracy silnika zaczyna drżeć przy czym wydaje świerszczący dźwięk. Teraz pytanie, z jakiej firmy najlepiej kupić tą część, bo trochę ona kosztuje, a nie chciałbym kupować czegoś co mi padnie po krótkim czasie?


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2018, 14:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 156
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Czyli to samo co u mnie, ale trochę inne objawy. To ciekawe jak różne skutki mogą być przy awarii tej samej części. Ja zakupiłem IMPERGOM i od około 30 tys. km nic się nie dzieje. To niewielki przebieg, ale produkt jest niezłej jakości. Około 300zł chyba zapłaciłem... Ceny mogą być nawet 2 x wyższe niestety, np. Corteco robi dobre, ale drogie koła.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 06 paź 2018, 11:39 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
szwagier-lublin pisze:
24 wrz 2018, 14:57
Czyli to samo co u mnie, ale trochę inne objawy. To ciekawe jak różne skutki mogą być przy awarii tej samej części. Ja zakupiłem IMPERGOM i od około 30 tys. km nic się nie dzieje. To niewielki przebieg, ale produkt jest niezłej jakości. Około 300zł chyba zapłaciłem... Ceny mogą być nawet 2 x wyższe niestety, np. Corteco robi dobre, ale drogie koła.
Na allegro za 329 zł z Corteco to chyba w miarę dobra cena, jak na tą cześć i jak piszesz - dobrą firmę :)


Na górę
PostDodany: 06 paź 2018, 11:47 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Tylko teraz jak jest z wymianą tej części? Wystarczy samo koło wymienić i tyle? Czy trzeba przy tym też wymienić wszystkie rolki i pasek? I czy wymiana pokrywa się tak jak w tym opisie na przykładzie Alfy w 2.4 jtd http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to ... 4_jtd.html ?


Na górę
PostDodany: 07 paź 2018, 0:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 156
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Jeśli za te pieniądze jest Corteco to na pewno warto! :) Wymiana dokładnie tak, jak w opisie, nadkole rzeczywiście lepiej zdjąć. Reszta analogicznie. U mnie jeszcze samo koło jest przykręcone na 5 śrub dużych typu TORX. Być może w innych bywały też inne śruby. Ta naprawa nie zmusza Cię do wymiany niczego więcej, nawet paska, ale już mając wszystko z osobna ruchome warto przekręcić każdą rolką i posłuchać czy np. nie szumi. Warto też zerknąć na pasek czy nie nosi znamion zużycia, spękań itd. To nie rozrząd, ale co trzeba to przy tej okazji bym wymieniał, choć oczywiście nie jest to konieczne do samego pozbycia się świerszczenia koła :)

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 11 paź 2018, 14:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 40
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Mam możliwość u mnie w mieście kupić Corteco za 370 albo Febi za 320. Dobre koła są z Febi? :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl