Problemy z Lybrą 2.0 154KM 99r - strzały na zimnym, czasami brak mocy

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Problemy z Lybrą 2.0 154KM 99r - strzały na zimnym, czasami brak mocy

Postautor: gawior » 05 sie 2018, 19:39

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problemy z autem Lybra 2.0 154KM z 99r + LPG ( STAG300 Plus, wtryski barracuda, reduktor Zawoli ZETA S po regeneracji ).
Auto czasami chodzi lepiej, a czasami gorzej od jakiegoś już czasu. Nie raz idzie jak rakieta, ale częściej jest tak, że nie czuć tych ~150KM, lub jest w ogóle mulasta. LPG tankuję na jednej sprawdzonej stacji. Na bezpiecznie jest minimalnie lepiej, ale jak złapie muła, to na obu paliwach.
Ogólnie auto rozpędza się nawet i do 200km/h, czy chodzi jak rakieta, czy omułek, ale czuć zdecydwanie różnicę.
Dodam że nigdy nie zapalił mi się CHECK przy problemach z silnikiem, ale od ponad roku nie podpinałem się do sterownika silnika i nie wiem co mu w duszy gra.

Do tego od niedawna jak jest zimniej rano, wyjeżdżam z 10m z podwórka za bramę i wychodzę z auta zamknąć bramę, to auto zaczyna jakoś nie równo chodzić i strzela ( praca na benzynie, zanim przełączy się na LPG ). Strzeli tak 2-3 razy, silnik sam dodaje gazu do 1200-1500rpm, po czym obroty spadają na normalną pozycję przy pracy na ssaniu po odpaleniu i chodzi OK. Później już nie pojawia się strzelanie i po przełączeniu na LPG ( od 28st.C ) nie było nigdy problemów ze strzelaniem ( tylko jest to na benzynie chwilę po odpaleniu i jak jest chłodniej ).
Przy ostatnich upałach nie ma strzelania, bo i temperatura z rana jak jadę do pracy, to co najmniej 20st.C i jak wyjadę za bramę to praktycznie silnik przełącza się na LPG i jest OK
Boję się, że jak zrobi się zimniej, to objawy i strzały się nasilą.

Tydzień temu będąc na szrocie ( zakład demontażu pojazdów, a nie handel używanymi częściami - co zdążysz wyciągnąć, to twoje za grosze jeżeli jest to z plastiku ) wziąłem z rozbitej Lybry po za paroma częściami "na zaś" przepływkę ( wkładkę ) z 1.9JTD BOSCH-a o oznaczeniu F00C G2G 044
U mnie przepływka była wymieniana przez poprzedniego właściciela, a konkretniej sama wkładka na wkładkę firmy QAP z oznaczeniem PBT-GF30
Założyłem tą wkładkę ze szrotu i nie wiem czy coś zmieniło się odnośnie strzałów, bo jest ciepło z rana jak pisałem wyżej. Auto chodzi teraz równo i przez te parę dni nie zauważyłem, żeby raz chodziło auto lepiej, a raz gorzej, ale raczej nie jest to co powinno być ( nie wiem czy ta wkładka BOSCH F00C G2G 044 jest w ogóle odpowiednia ).

Miesiąc temu wymieniając filtr powietrza zauważyłem, że pęknięty jest dolot. Za mocno dokręciłem pewnie opaskę między kolankiem od przepływki, a plastikową rurą i pękła. Podgrzałem gumowe kolanko i nasadziłem na rurę. Do tego zakleiłem "taśmą na gada", bo na drugi dzień jechałem na urlop nad morze ( naprawa na szybko ). Na urlopie kupiłem dolot i po powrocie wymieniłem na nie połamany, ale dalej objawy występowały i tydzień temu wymieniłem ten wkład przepływki.


Jeżeli ktoś doczytał do końca ten elaborat, to dziękuje i tak samo z góry dziękuję z zainteresowanie tematem i mam nadzieję, że za pomoc z moim problemem.

Pytanie jeszcze mam o to, ile sond lambda jest w silniku 2.0 w Lybrze ?
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 279
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problemy z Lybrą 2.0 154KM 99r - strzały na zimnym, czasami brak mocy

Postautor: jasiugm » 05 sie 2018, 21:24

Podstawa to idealnie szczelny dolot. Bez tego nie ma szans na dobrą pracę silnika.
Jak dla mnie to lpg rozwala Ci korekty. Odepnij akumulator, pojeździj tylko nas benzynie i zobacz jak będzie Ci odpalać.

Najlepiej wcześniej podepnij kompa i sprawdź wartości korekty LTFT (w MES to parametr FRA)
Kappa 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4375
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Problemy z Lybrą 2.0 154KM 99r - strzały na zimnym, czasami brak mocy

Postautor: Bichoń » 10 sie 2018, 22:09

W lybrze 2.0 z 1999r jest jedna sonda lambda, pod silnikiem w miejscu gdzie pionowe rury wydechu z kolektora przechodzą pod silnik w rurę poziomą. I ja proponuję ci sprawdzić sondę, bo miałem podobne objawy u ciebie i dłuuugo szukałem co jest nie tak.

Poczytaj, może pomoże: :link:
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości