Lybra - wymiana szyby trójkątnej

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - wymiana szyby trójkątnej

Post autor: elbarto » 24 lut 2016, 20:14

cześć
nie będę opisywał ale straciłem trójkątną małą szybę tylną.
czy ktoś wie i podpowie jak ją wymienić?
wszelakie tipy mile widziane.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 21:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wymiana szyby trójkątnej

Post autor: elbarto » 25 lut 2016, 22:31

cześć

sam sobie odpowiem:
żeby wymienić małą trójkątną szybkę w tylnych drzwiach, trzeba przesunąć listewkę która trzyma trójkątną szybkę a z drugiej strony utrzymuje szybę właściwą.

1: opuszczamy szybę i odciągamy uszczelkę z górnej części ramki. w okolicy listwy, znajdujemy tam śrubkę na krzyżak i ją odkręcamy.

2: rozbieramy boczek by dostać się do wnętrza drzwi.
3: po odciągnięciu pianki odkręcamy:
- dwie śruby trzymające plastik w lewym górnym rogu drzwi - tusz pod szybką trójkątną. zabezpiecza on cięgna klamki.
- odkręcamy nieco poniżej po prawej nakrętkę trzymającą lewą prowadnicę szyby tą niższą, bo listwa górna widoczna na zewnątrz w pewnym miejscu łączy się z plastikową prowadnicą. cofamy ją lekko ku zewnętrznemu poszyciu drzwi i przesuwamy delikatnie w dół.

- odkręcamy śrubę widoczną w lewym górnym rogu w okolicy cięgien, w głębi drzwi - która trzyma górną listwę/prowadnicę.

od tej pory listwą/prowadnicą możemy manipulować, odgiąć ją w kierunku przodu auta.

teraz najgorsze: procedura wciśnięcia szybki w uszczelkę: odginamy listwę jak wyżej w kierunku przodu auta.
ja najpierw wcisnąłem przednią część szyby i górny / dolny róg, na końcu męczyłem się z tylnym rogiem. wciskałem od wewnętrznej strony drzwi. trzeba siłą, ale z umiarem, naciągnąć tak uszczelkę by wskoczyła na dolny tylny róg.
zajęło mi to trochę czasu bo bałem się że rozwalę szybkę.
nie jest to proste jak się to robi pierwszy raz. jest strach że szybka pęknie, więc raczej nie używałem pomocy w przedmiocie śrubokręta itp.
po dobrych paru minutach udało mi się wszystko wcisnąć i prawidłowo ułożyć w uszczelce.

następnie musimy osadzić wszystko w drzwiach - w tym celu odciągamy do przodu listwę / prowadnicę szyby, i z umiarem manipulując wciskamy uszczelkę [dolny tylny róg szyby] w drzwi.

Jak nam się uda, a tak jak pisałem pierwszy raz trochę to zajęło - skręcamy wszystko: śrubę pod uszczelką do drzwi, śruby prowadnicy w drzwiach, śruby od plastiku osłaniającego cięgna, boczek itp.
warto jescze przesunąć szybę - zamknąć ją delikatnie i otworzyć i sprawdzić czy wsyzstko się układa dobrze w prowadnicach.

z mojej perspektywy czasowo najbardziej babrałem się z wciskaniem w uszczelkę i uszczelkę w drzwi. bałem się że szyba strzeli.

za oszczędzić można 50-80 zł bo tyle zawołali mi w warsztacie gdzie trójkącik sobie przyciemniałem tak jak oryginalnie przyciemnione szyby w intensie.

w razie czego można pytać to się postaram podpowiedzieć. zasadniczo sprawa prosta, pewnie ktoś ktlo robił coś przy szybach zrobi to sprawniej niż ja. lęk przed pęknięciem szyby jednak dość obciążał moje działanie.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”