Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: Nat » 18 sty 2006, 11:44

No i stało się. Cmoknelismy sie lusterkami z wyprzedzającym mnie pojazdem. Ponieważ wina była niejednoznaczna, a mi (i chyba temu drugiemu też) cholernie sie spieszyło, więc rozstalismy się z usciskiem ręki, ale pęknięte lusterko pozostało. Pęknięcie plastiku jest niewielkie, lakier w zasadzie nie odprysł, wszystko jest "w jednym kawałku". Macie pomysł jak to naprawić? Wymieniać listreko- trochę szkoda pieniędzy- spawac plastik chyba nie warto, zostawic jak jest- prawie nie widać śladu- to tez nie najlepszy pomysł.
Byłbym dźwięczny za sugestie...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: (wszystkie modele): Nieszczęście

Post autor: PeGaZ » 18 sty 2006, 11:56

"Nat" pisze:Wymieniać listreko- trochę szkoda pieniędzy- spawac plastik chyba nie warto, zostawic jak jest- prawie nie widać śladu- to tez nie najlepszy pomysł.
Hie, hie - wymieniles wszystkie możliwe rozwiązania, i żadne Ci nie pasuje ;). Ja mam też lekko pęknięte lusterko (od roku czasu) i jedyne co wymieniłem to wkład, bo ułamał się jeden z prowadników, a do reszty się przyzwyczaiłem... Może kiedyś, jak będę miał wolną stówkę skleję i oddam do lakiernika.... ;)
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Odp: Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: EVAN CORTEZ » 18 sty 2006, 12:02

"Nat" pisze:No i stało się. Cmoknelismy sie lusterkami z wyprzedzającym mnie pojazdem. Ponieważ wina była niejednoznaczna, a mi (i chyba temu drugiemu też) cholernie sie spieszyło, więc rozstalismy się z usciskiem ręki, ale pęknięte lusterko pozostało. Pęknięcie plastiku jest niewielkie, lakier w zasadzie nie odprysł, wszystko jest "w jednym kawałku". Macie pomysł jak to naprawić? Wymieniać listreko- trochę szkoda pieniędzy- spawac plastik chyba nie warto, zostawic jak jest- prawie nie widać śladu- to tez nie najlepszy pomysł.
Byłbym dźwięczny za sugestie...
Ja bym zostawił i czekał do następnej takiej przygody (czego Ci nie życze) może wtedy bedzie wina tego drugiego i pójdzie z jego OC :D .
A tak na poważnie to jeśli nie przeszkadza to w jeździe to czym sie przejmować.Najwyżej troche farby pędzelek i zamalować pękniecie.
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Awatar użytkownika
muha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 29 gru 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: muha » 18 sty 2006, 12:37

Skoro pekniecie jest ledwo widoczne, a mechanicznie wszystko trzyma sie tzw. kupy, to nie ma co naprawiac. Maly defekt w wygladzie moze kusic do wymiany obudowy na nowa - ale uwaga przy lakierowaniu, bo swiezutki lakier o kolorze pobranym z tabliczki znamionowej moze okazac sie ciut inny w odcieniu od tego, ktory masz na reszcie samochodu. W efekcie uzyskasz znow cos, co bedzie "troszeczke" denerwowac :)

Reasumujac - jesli wklad jest nietkniety, a obudowa trzyma sie w calosci - raczej nic nie rob. Nie wiem jak dokladnie to wyglada, ale jesli na lakierze widoczna jest jakas rysa, mozesz sprobowac ja lekko przetrzec lagodna pasta scierna - moze bedzie troche mniej widoczna (choc ryzykujesz takze, ze oslabiony w tym miejscu lakier zacznie odchodzic).

Jesli wklad jest caly, ale obudowa sie troche slabo trzyma, mozesz ja sprobowac skleic od wewnetrznej strony. Nie wiem na ile latwo demontuje sie lusterko, ale raczej to typowa czynnosc. W najgorszym razie trzeba odkleic wklad przy pomocy suszarki/opalarki.

No, to tyle moich koncepcji. Jak spojrzalem na to, co napisalem to widze ze wiecej to wnosi dylematu niz rozwiazania. Ale moze cos z tego wyciagniesz. Aha - jakies zdjecie usterki tez moze by kogos natchnelo do tworczosci koncepcyjnej...
/muha/

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: wujek » 18 sty 2006, 13:21

Witaj,
Jeżeli chcesz przeczekac, ale nie chcesz, aby pękało dalej lub rozpadło się od wstrząsów to kup (w sklepie z art. metalowymi) kawałeczek cienkiej siateczki drucianej i wtop ją lutownicą, od wewnętrznej, niewidocznej, strony w obudowę (tak, aby "spinała" pęknęcie).
Pozdrawiam
PS
Lutownicą atakuj rozważnie, aby nie wytopić dziury w obudowie "na wylot" :wink:

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: EVAN CORTEZ » 18 sty 2006, 13:39

"wujek" pisze:Witaj,
Jeżeli chcesz przeczekac, ale nie chcesz, aby pękało dalej lub rozpadło się od wstrząsów to kup (w sklepie z art. metalowymi) kawałeczek cienkiej siateczki drucianej i wtop ją lutownicą, od wewnętrznej, niewidocznej, strony w obudowę (tak, aby "spinała" pęknęcie).
Pozdrawiam
PS
Lutownicą atakuj rozważnie, aby nie wytopić dziury w obudowie "na wylot" :wink:
Kuhhde Wujek :D
Jak tak dalej pójdzie to bedziemy Cie prosić o wydanie książki.
Naprawde jestem pod wrażeniem Twoich niektórych (większości) pomysłów.
Dobre bo proste :D
pozdrawiam
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Lybra - pęknięta obudowa lusterka

Post autor: wujek » 18 sty 2006, 23:03

:lol: Witam,
A tak "na poważnie" - ułamane zaczepy reflektorów, wsporników itp. też to akceptują, dobre do tworzyw, które nie przyjmują klejów, żywic itp. Wada - nie nadaje się do zastosowań na stronę "licową" naprawianego detalu.
Pozdrawiam
PS
Książki nie będę pisał - wolę Forum :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”