Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: lgurbiel » 30 sty 2012, 18:08

Czy można ściągnąć plastikową osłonę pod kierownicą bez demontażu poduszki w kierownicy?
Chodzi o tą dolną część. Chciałbym dostać się do siłowniczka klimy odpowiadającego za ciepło/zimno po stronie kierowcy.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 18:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować zgodnie z zasadami/Poprawione
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Krzysiek82 » 31 sty 2012, 20:51

Mowa o tym wielkim plastyku maskującym całą kolumnę kierowniczą, przez który wystaje dźwignia do regulacji kierownicy, tak? Jeśli tak, to oczywiście, że można (oczywiście bez ruszania poduszki powietrznej). Powiem więcej: demontaż jest banalnie prosty - odkręcamy bodajże 3 śruby - dwie zaraz pod kierownicą i jedną na dole na środku tego plastyku i delikatnie acz zdecydowanie odciągamy ją wyjmując od prawej strony aby zeszła ze stacyjki. Ale jest małe ale... montaż jest : cenzura : Tak, tak. Zamontować to z powrotem to - nie napiszę brzydko... Z montażem jest o tyle problem, że musi przejść stacyjka, taki bolec plastykowy na tą trzecią śrubkę i jakoś jeszcze musimy włożyć dźwignię do regulacji kierownicy. Robiłem to już chyba 3 razy i za każdym razem kląłem jak szewc i zajmowało mi to 3 razy więcej czasu niż demontaż ;)

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: lgurbiel » 31 sty 2012, 21:41

: ok2 : Wielkie dzięki.Chciałem się dobrać do silniczka klimatronica od strony kierowcy Teraz mrozy a udało mi się prawie manualnie przestawić klapkę na "ciepłe" więc poczekam na cieplejsze dni aby dokończyć dzieło.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: ESSOX » 01 lut 2012, 18:06

Coś mi się wydaje że od tej strony do silniczka się nie dostaniesz .
Lybra SW 2,4JTD

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: lgurbiel » 01 lut 2012, 18:18

A pisali na forum że:
Jest 5 silniczków. 1szt w okolicach filtra kabinowego(recylkulacja) 3 szt od strony pasażera i 1 szt od strony kierowcy.
I jak spojrzę w otwór w okolicy pedału gazu w górę to widać cięgno i tak myślę że połączone z silniczkiem umiejscowionym
od strony kierowcy.To cięgno steruje kanałem po stronie kierowcy zimno/ciepło.(100%).
Opis jednego kolegi z LKP a to fotka tego silniczka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Codee

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Codee » 01 lut 2012, 19:12

Ja dodam od siebie: jak już ktoś chce montować tę osłonę to uważać na antenę immobilizera zakładaną na stacyjkę - taki pierścień który jak się rozwarstwi to masz unieruchomione auto - nie czyta codu kluczyka i masz odcięty zapłon.
UWAŻAJCIE na to bo montaż czasem nerwowy jest i problem gotowy...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Savi » 01 lut 2015, 22:55

Witam
Odświeżę trochę temat prosząc zarazem znawców o poradę.
Przymierzam się do ściągania tej obudowy aby dołożyć tempomat.
Doczytałem o ostrożności zdejmowania obudowy aby nie uszkodzić antenki immobilizera dlatego wolę zapytać.
1.Czy aby zdjąć obudowę i dołożyć sobie tempomat należy zdjąć również kierownicę i odłączyć poduszkę czy wystarczy tylko zdjęcie samej obudowy?, Powiedzcie jak najprościej uporać się z tym aby nie narobić sobie problemów. A może ma ktoś jakieś fotki swoich poczynań z tym związanych. Za pomoc z góry wielkie dzięki.

Savi

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: mjerzy » 02 lut 2015, 21:41

Ściągasz samą osłonę, kierownicy i poduszki nie trzeba demontować. Jak ściągniesz osłonę musisz w niej wyciąć dziurę na tempomat.

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Savi » 02 lut 2015, 21:53

Dzięki kolego. Czyli wystarczy sama osłona. Tempomat i osłonę oryginalną już mam więc nie ma potrzeby nic wycinać i kombinować.
Muszę się jakoś do tego zabrać w weekend. Jeszcze raz dziękuje mjerzy.

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: MacioBA » 02 lut 2015, 21:58

Nie jest konieczne ściąganie kiery, da się to zrobić bez demontażu, ale przyznam, że bez kierownicy składa się to o wiele łatwiej i dokładniej. Robiłem z i bez kierownicy i jeśli miałbym raz jeszcze to robić, to wybrałbym drogę ze zrzuceniem kierownicy - operacja na 5 minut, a pole manewrów zdecydowanie większe. Dolna osłona nad stacyjką ma trzpień do gniazda górnej osłony - delikatnie w tym miejscu, żeby w czasie manipulacji nie uszkodzić ringu od immo.
Na foto porównanie osłony z dziurą na tempomat i bez - zwróć uwagę na geometrię ringu przy stacyjce.
Obrazek

Przy ewentualnym wycinaniu pod tempomat - zwróć uwagę, na geometrię - to fabrycznie jest sprytnie wyprofilowane, tak aby jedno pasowało w drugie, nie odstając przy tym....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Savi » 02 lut 2015, 22:11

Szykuje się niezła operacja. Czy ten ring jest przyklejony do obudowy czy po prostu jest luzem? przy stacyjce to co widać na pierwszym foto
Rozumiem, że osłonę można normalnie ściągnąć oczywiście zaczynając od prawej strony stacyjki. Dzięki MacioBA za fotki.

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: MacioBA » 03 lut 2015, 7:44

Ten ring to obudowa - to jest po prostu zintegrowane z dolną obudową - z tego co pamiętam to na końcu robiłem "odczepienie" góry od dołu właśnie z prawej strony, tak aby mieć już pod kontrolą lewą stronę. To się robi z automatu - jak odkręcisz śrubki to już poczujesz jak to trzeba zrobić. Właśnie dlatego wygodniej było mi to robić bez kierownicy - jest znacznie więcej miejsca i można delikatnie operować bez używania siły. W zasadzie, więcej "szarpania" jest przy składaniu - trzeba trafić przednim kołnierzem "skórkopodobnym" górnej części obudowy we wnękę pod licznikiem - trzeba to dobrze ułożyć, żeby nie odstawało, no i jeszcze jest kwestia dokładnego trafienia trzpieniami z dolnej części w gniazda z górnej (i odwrotnie - obie części mają gniazda i trzpienie) - to taka operacja na czuja trochę i zdecydowanie łatwiej się to robi bez kiery :-)

Demont kiery jest banalnie prosty - od tyłu luzujesz imbusem poduchę, uchylasz ją, później płaskim śrubokrętem odczepiasz żółtą końcówkę poduchy, zdejmujesz poduchę i rozłączasz sterowanie radiem, odkręcasz kierę (po odkręceniu warto walnąć zestawem klucz nasadowy + młotek osiowo w kolumnę kiery - sama kiera delikatnie się poluzuje na wieloklinie i łatwiej schodzi), zdejmujesz kierę przeciągając kabelki z poduchy i sterowania radia przez otworek w kierownicy i gotowe. 5 minut zabawy :-). Ja to wszystko robiłem na zdjętej klemie z aku, ale czy to jest konieczne tego nie wiem ;-)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Bichoń » 16 maja 2016, 15:12

MacioBA pisze: Demont kiery jest banalnie prosty
Pierwsze podejście do demontażu kierownicy miałem nieudane, więc może mi ktoś napisać, bo za cholerę nie mogę kluczem trafić:
- czy na pewno imbus a nie torx?
- jaki rozmiar klucza
- czy śruba jest na wprost (równolegle do osi pojazdu) czy pod skosem

mfan
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
Imię: michał
Lokalizacja: chojnice

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: mfan » 16 maja 2016, 18:01

Aby odkrecic kierownice trzeba najpierw odkrecic poduszke kluczem torx 30. Kabel z napieciem do poduchy mozesz odczepic reka, nie trzeba zdejmowac do tego klemy z akumulatora. Sruby od poduchy sa pod lekim katem do kierownicy i sa dosyc gleboko. Nie wypadaja z kierownicy.
Powodzenia.
Samej kierownicy nie odkrecalem wiec dalej nie pomoge. Napisz jak Ci poszlo bo chce zmienic u siebie kierownice ale na razie nie znalazlem odpowiedniej. ;)
Lancia Lybra 1.9jtd 105KM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

Post autor: Bichoń » 16 maja 2016, 21:48

Nie dałem rady odkręcić śrub poduszki, ktoś naprawdę silny musiał je dokręcać. Obrabiał łebek śruby. Trzeba będzie wiertarką i narzędziem do wykręcania urwanych śrub się tym zająć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”